Anders & Tove
Hero
Kul att du längtar efter dina böcker. Vår distributör Ringkvist Logistics packar och skickar spel för fullt. Så vi kan posta så mycket vi vill
/Anders & Tove
/Anders & Tove
Hugge;n169889 said:Jag tycker inget spel öht ska ha så många färdigheter, än mindre ett westernspel. Det känns lite som Eon var förr i tiden. Frågan är till vilken nytta?
Det är ju en smaksak hur många skills man tycker om.Hugge;n169895 said:Still: 50+ färdigheter känns väldigt 1994. Förstår inte att det finns i något spel fortfarande.
Hugge;n169876 said:Lite sugen på Western IV men var inne och kollade på det på SF-bok idag och blev lite paff när jag såg rollformuläret. Det såg ut att vara mer än 50 färdigheter. Får inte riktigt ihop nivån av detaljism med genren. Ni som har det eller har spelet, hur tycker ni det funkar?
Ok! Så här då: enligt mina preferenser är det här inget jag uppskattar. Det är dock inte spelets eller konstruktörernas eller fansens fel. All power to them!RasmusL;n169966 said:...och i MINA ögon så är det inte särskilt rimligt att kalla ett medvetet designval för en "bugg".
Därför att många färdigheter var da shit för tretti år sedan :grin:Hugge;n169876 said:Varför så många färdigheter?
Är det inte å andra sidan mycket lättare att ta bort än att lägga till?Hugge;n169900 said:Det är möjligt. Vill så gärna gilla det bara men svårt att motivera köp för mig med de reglerna. Fast lär nog skaffa det ändå.
Slå en T6:Reddokk Fheg;n169967 said:Förenkla det.
husregla till så det finns 2 färdigheter.
1: Kunskap. Allt som har med ren kunskap och teori att göra. Läsa, skriva, geografi allt som man kan läsa sig till
2. Praktik. Allt som handlar om praktiska fördigher. sko hästar. tillverka pilbågar, bygga hus. skjuta osv. allt som man måste träna praktiskt så att säga
Enklare och mer minimalistiskt eller rules-light kan det inte bli