Nekromanti Varg Vikernes aka BURZUM skriver på ett rollspel

Blasphemy

Swashbuckler
Varg Vikernes, aka Greven, mannen bakom enmansbandet Burzum (mest känd för kyrkbrännande och ett mord på början av 90-talet) sitter och skriver på ett Rollspel vilket man kan läsa lite om här.

Detta var inte riktigt vad jag väntade mig men man blir ju ändå lite nyfiken. Vad kan man vänta sig för något utav detta projekt. Blir det ett nytt Trudvang (då har han har en "fetisch" för nordisk mytologi) eller Lovecraft-skräck eller atlantisteorier och kampen för den ariska rasens fortlevnad (hans hemsida innehåller många... ehum... annorlunda åsikter kan man säga).

Anyway... Burzum the RPG. Hur kommer det se ut tror ni?

Max Raven

T12-kultist
Hm. Beror på, men spontant? Mekanik likt de rollspel han spelat tidigare. Spelvärlden vete gudarna, men för dåliga spelvärldar så har FATAL och Synnibarr lagt ribban högt. Deep Ones vs Rymdnazister kanske?

Botulf

Hero
Enligt vad jag minns har han nämnt tidigare att han spelade MERP på 80-talet. Och jag vill minnas att på någon gammal TV dokumentär fanns det en ganska gedigen samling V:TM böcker i hans bokhylla.
Men att han ska skriva ett eget rollspel låter inte riktigt som hans stil*. Men förutom att spela in nya Burzum skivor så kanske han inte har så mycket att göra ute i skogen så något ska han väl lägga tid på.

*Eller jo för en kille som döpt sitt musikprojekt till Burzum, tidigare i sin ungdom känd för att gilla spikklubbor och ringbrynjor, skriver ockulta böcker och är en av pionjärerna inom black metal... Jo rollspelande passar nog rätt bra in på den profilen :gremwink:

Lite intressant faktiskt. Burzum är ju ett av min favoritband så lär köpa det i alla fall som kuriositet om det släpps. Hoppas faktiskt det blir något typ av folktro-vikinga-skräck spel. Vad det gäller regler har jag ingen aning vad man kan vänta ,men estetiskt skulle han nog kunna fixa det. Men som han säger i TS länk ovan så har han ju inte lirat något på länge. Så får hoppas att han läser in sig på lite nyare spel som inspirationskällor. Men han säger ju i alla fall att han letar hjälp från gamers och speltestare så det är ju alltid något. Han verkar ju rätt ödmjuk i alla fall det avseendet.

Ögat

Hero
Det känns ju som ett ganska säkert kort att anta att det kommer vara nordeuropeisk fantasy i grunden. Jag gissar vidare att det kommer finnas inslag av rysk folktro.

Det fetaste vore förstås om det blev ett redigt vendeltidsspel, där man slogs för att slippa bli kristnad.

Botulf

Hero
Olav said:
Det känns ju som ett ganska säkert kort att anta att det kommer vara nordeuropeisk fantasy i grunden. Jag gissar vidare att det kommer finnas inslag av rysk folktro.

Det fetaste vore förstås om det blev ett redigt vendeltidsspel, där man slogs för att slippa bli kristnad.
Det skulle faktiskt vara jefligt grymt.