Tja....med tanke på hur oerhört totalfett den sågades av sydsvenskans främste filmguru Jan Aghed så är jag jävligt tveksam, alltså. Han brukar ha synnerligen vettiga åsikter. Men jo, jag skall gå och se den, även om det bär mig emot (för mainstream för lilla finkulturella sinofila Folkets Bio/Triangelfilm/danska filmfestivaler-mig). Men man är ju lite av en virtuos vad gäller fransk/brittisk kostymfilm, så den är ju ett måste.
Beträffande filmer utan historisk korrekthet...jag vet inte...de tenderar att störa mig, iallafall om det rör rena sakfel. (Övernaturligheter och sådant stör mig inte, stigbyglar i romarfilm och potatis i England på 1200-talet gör det däremot). Men nejdå, det går säkert bra...fast den där kung fu:n och indianen verkar påfrestande. Fruktansvärt vore dock om filmen följer den pinsamma trend som tycks ha uppstått, och har ett anakronistiskt soundtrack - då vet jag faen inte om jag klarar av den, alltså. Och är koreografin lika pseudo-snygg som i Hidden tiger så får jag nog ta med mig en spypåse, eller något ;-)
- Ymir, fortsätter mäla.
- Ymir, tänkte eventuellt ta sig tid imorgon, men väntar kanske tills nån vecka gått, så det blir mindre påfrestande typer i salongen.
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Ymir on 2001-10-06 01:45.</EM></FONT></P>