FÖRLÅT VIMES!
Förlåt förlåt förlåtförlåtförlåt…
Jag är ett pucko och skitdålig på varulvsspel.
Det här är inte nån ursäkt eller bortförklaring, men eftersom du verkade så uppriktigt förvånad över att jag gillade anonymiteten ska jag väl åtminstone försöka ge dig en förklaring.
Mitt sätt att spela varulvsspel på handlar om att man visar sig så grön man kan inför de andra byborna. Det är knappast Arvidos-klass på den stilen, men det förklarar varför jag gör som jag gör.
När Zeta gick ut och sa att hans förmåga var "Inbillningssjuk" så blev jag förvånad över att du aldrig sagt något liknande. Ser du? För att jag ska tro på folk måste de gröna sig med COMIC SANS typstorlek 36 med några extra smileys. Du spelade lite för ballsy och…obyboigt i mina ögon.
Men huvudanledningen var att jag inte ville sprida rösterna mer än vad de redan var spridda. Det tog verkligen emot, och ni som inte tror mig kan läsa mitt tionde inlägg. Jag var inne på att göra precis som du sa: och röstade på Delta tills Zeta gick igång och påminde om att det var suboptimalt för byn med så många strö-röster. Och jag tordes inte rösta ut Epsilon efter hans förmågeclaim.
Anonymitet i mina ögon skyddar exv en KK från att bli plockad av ulvarna. Nu tror jag att de valde honom dessutom för att du grönade honom och för att han började prata om att jag var ulvig. Ulvarna hoppas nu att byn ska ta upp det KK lämnade efter sig.
Men visst, det är förstås en härlig seger för ulvarna att en så bra spelare som KK tas ur spel. Hade det varit svårare om ulvarna inte vetat säkert vem som var vem? Ja, jag tror det.
Och det är också min stil: hellre göra det
svårare för ulvar
och bybor, än att göra det
lättare för både bybor och ulvar. Ser du hur min spelstil karaktäriseras av dåligt självförtroende, naivitet och paranoia?
Vi får prata vidare om det här efter spel. För sista gången: sorry!
---
Jag tror följande om de kvarvarande spelarna:
[Alpha] Deltar för lite för att kunna analyseras.
Beta <--- känns grön med listor, uppstyrda argument mm
Delta <----?
Epsilon <----? Powerroll eller inte? Dramatisk ulvlögn i slutet på runda ett?
Omikron <---grön
Zeta<---grön eftersom förmågan stämmer med Sigmas.
Så mina prime suspects är alltså:
Delta
Epsilon
[Alpha]
---
Epsilon. Du måste börja outa din roll. Jag vill inte gå ut först. Ditt claimande kom sent och kan vara en pressad ulvmanöver. Jag claimade först och är grön, boyscout och snel.
Epsi, ut me't bara. Vad är du för en powerroll egentligen?
Röst: Epsilon