Necross;n179393 said:
Bara jag som reagerade på att vargmän verkar vara default-spelbar-ras i nya Drakar och Demoner? Iaf anar jag det när jag läser på
http://johan-egerkrans.blogspot.se/2016/04/dod-done.html. Eller ni kanske redan har diskuterat detta en massa och jag är en dålig forumit som missat det? Annars: Åsikter?
Den enda reaktionen på retro-DoD var att en hejjans massa folk började göra BRP-kloner.
Jag har verkligen inte tänkt på vargmän som spelbar ras. Det är liksom en icke-fråga: det blev en spelbar ras iom Monsterboken, så det har liksom varit en spelbar ras i 30 år. Att det blir det nu igen är liksom … gjort.
Dels är det verkligen en "the proof of the pudding is in the eating". Det kan vara bra eller dåligt gjort. Är det dåligt gjort kan man kanske reagera på en skala mellan att skita i rasen och ranta på internet. Är det bra gjort är det inget problem.
Men vi kan inte veta hur det är gjort än. När boxen är här, öppnad och läst, då vet jag, och då tänker jag ha en åsikt. Eventuellt tänker jag lufta den här.