Nyss hemkommen, tack för spelet och grattis lodisar!
Jag är väldigt nöjd med hur spelet gick. Visserligen hade jag fel, om typ allting, men jag kände ändå att taktiken jag valde var rätt (tänk lite känslan om man spelar cashgame och får in alla pengarna preflop med TT mot AKo
Min plan var ungefär såhär:
1. Välj ut slumpmässig person, dreva enbart mot den hela första rundan (det är 5 på 6 att den är god så här är ju oddsen för).
2. Försöka lägga mig i täten och bromsa. Det här gick väl sådär, hade nog gått bättre om jag tyvärr inte hade blivit afk-upptagen så jävla mycket, sorry för det förövrigt, det finns inget som förstör dom här spelen så mycket som inaktiva spelare, men jag var i vart fall väldigt aktiv den tid jag kunde.
3. Andra dagen bluffa siare, om folk tror på mig, fine då gäller det bara att inte råka pricka lorden så har vi vunnit om folk inte tror på mig utan röstar ut mig så är det också fine, det skulle då visa sig att jag var grön och då skulle förhoppningsvis den riktiga siaren vara tillräckligt misskrediterat för att ryka 3dje rundan vilket skulle leda till segern.
Det hela föll ju lite på att jag råkade välja den som var Lord.
Det blir nödvändigtvis mycket slump i ett sånt här kort spel och jag tycker det är helt ok. Jag känner spontant att det är svårt att säga om spelet var balanserat (vilket jag tycker är tråkigt eftersom det då är så svårt att veta hur nöjd man ska vara med en seger, för maffia irl vet jag att det är balanserat och jag vet även att 9 spelare 2 maffia, en läkare, en sheriff, det avslöjas inte vad man var när man är död är balanserat, vilket jag vet rent empiriskt).
Men det hör ju också till fluffspelens natur att man aldrig spelar samma två gånger.
xyas blev ganska fluffstabbad vilket är lite synd alternativt en del av charmen.
Och slutligen så hade jag visade det sig ett underbart mind-game med mig själv där jag var övertygad om att jag räknat ut att det var Vicotnik som var Lorden baserat på vårt utbyte.
Här gick min tanke: Hur kan Vicotnik tro att det inte finns någon siare? ... om han inte vet att det bara finns en Lord, hur kan han veta det utan att vara Lord? Ah fucking sweet, han är Lord och han vet att hans halvkompanjon är den enda som vet att det bara finns en Lord och därför har han nu lyckats berätta att han är det men enbart för denna. Så jag förmedlade informationen till honom om att jag fattat hinten och släppte det sen
Ok, det var ju tydligen helt fel men jag är nöjd ändå för det hade kunnat vara så snyggt.
Men som sagt jag hade väldigt roligt, och ber återigen om ursäkt för min inaktivitet sista kvällen. Vem arrangerar nästa veckas spel?
P.S Det här med att jag inte kan skriva kort verkar vara ett problem både i och utanför varulvsspel. Jag beundrar verkligen dom som kan det, (w176 som bästa exemplet)
D.S