Nekromanti Varm Natt

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Varm Natt
Josie gick ner för den gamla trappan som så många gånger förr. Pojken som satt lutad mot räcket såg ut att sova, men hade halvöppna ögon. I ena handen höll han hårt om en spruta. Utanför den nergångna byggnaden stod en liten samling ungdomar och talade lågmält.
”Ey, Josie, det var fanimej på tiden!” Ynglingen gestikulerade ryckigt och markerat.
”Lägg av. Morsan var på mig. Fittan tyckte jag skulle städa och skrek som vanligt.”
Ungdomarna hälsade rituellt på varandra, och den lilla gruppen ... (10785 fler tecken)

Gå till artikeln

Foggmock

Myrmidon
EDIT: Yassilus är min bitch så han plockade ner den felaktiga pdf:en, men vi kommer publicera den så snart vi kan.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Filen är borttagen nu på Foggmocks begäran. Är det någon som kan pdf:a den lite snart så att vi kan få upp den igen så kan ni skicka ett PM till mig så vi kan ordna det så snabbt som möjligt.

I övrigt så är det en helschyst novell, som ni verkligen borde läsa!

Morgoth

Swashbuckler
Mycket bra.

Helt rätt stil på språket och dialogen hela vägen, även om jag tyckte att slutet kanske var lite tamt. Fast det kanske var någon stor grej jag inte fattade där, jag lyckades inte riktigt läsa mellan raderna på sista stycket.

Helt rätt gatuatmosfär, men lite för kort. Och lite för tamt slut.

Foggmock

Myrmidon
Re: Mycket bra.

Tja, det sista stycket står dig fritt att tolka. Kärleksaffär på gång eller bara lycka?

Bra att du gillade språket, jag jobbade rätt mycket på det. :gremsmile:

Och längden.. man hinnar bara skriva this and that mycket innan deadlinen för julkalendern kommer, men samtidigt tror jag att mer text hade motverkat mitt syfte, som i första hand var att kittla fantasin hos läsaren. Det är liksom din text nu, du är fri att spåna vidare på den och försöka komma på hur du vill att den ska sluta/fortsätta.

Men gör inget seriöst, för jag funderar på en uppföljare. :gremwink:

Slarn

Excentriker
Helnajsad novell, helt klart. Grym cyberpunkstämning, precis den som jag vill uppnå i N2.
Kan vi vänta oss fler noveller av denna typ?

//Arandon, sugen på mer cyberpunkinspiration...

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Kan vi vänta oss fler noveller av denna typ?"

De som har varit snälla barn och som dessutom kollar kalendern får väl se... :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Najs novell !!

Jag gillade den novellen helt klart.. Det gav en klar ruffig känsla & passade väl in en framtidsvärld.
Hoppas att det kommer fler sådana här grejer i kalendern.

/ Johan K, som bara har 40 min kvar tills jobbet är slut..

Foggmock

Myrmidon
Då flera personer efterfrågat det kommer det att skrivas en uppföljare. Den blir dock antagligen inte kalenderstoff, men håll ögonen öppna.

Man Mountainman

Storsvagåret
Får hålla med Mogge

Novellformatet mår bra av en liten knorr eller twist på slutet. Kanske något att hålla i minnet till nästa gång? I övrigt älskade jag den språkliga stilen och stämningen. Otäcka barn är det bästa som finns. :gremcool:

Foggmock

Myrmidon
Re: Får hålla med Mogge

Alltså.. vad fan pratar ni om? Twist? Saknar ni en twist? Jag fattar ingenting.

Historien som sådan tål nog ett par avsnitt till i samma längd. jag har idéer till iallafall ETT sånt avsnitt till, men som jag sa tidigare så är mitt syfte att kittla fantasin så det lär dyka upp medans jag skriver.

Man Mountainman

Storsvagåret

Alltså.. vad fan pratar ni om? Twist? Saknar ni en twist? Jag fattar ingenting.

Du menar att det finns en twist redan? Åh, en mer skruvad twist, då. :gremcrazy:

Äh, det är förstås så att man inte skriver twisten för att novellen ska bli bra, utan om möjligt att man skriver novellen för twistens skull, och har man ingen twist att förmedla så ska man förstås inte tvinga fram någon bara för att jag ska bli nöjd med historien. Fast därmed inte sagt att historien inte blir intressantare då.

En uppföljare funkar också bra, förstås. Såpor behöver inga twister (väl tvister).

Balderk

Swashbuckler
Re: Najs novell !!

Hur som helst, novellen var helt klart najs... Språket var härligt och slutet var som gjort för en uppföljare.

Johan K

Gammal & dryg
Wohhooo !

Det kommer mer ska du se.... :gremwink:
Najs !!!
Känns ju som en här kalendern är minst lika sprängfylld av trevligheter som de andra kalendrarna ! :gremlaugh:

/ Johan K, som inte alls vill gå & jobba idag... :gremfrown:

Balderk

Swashbuckler
Re: Wohhooo !

Fan... jag som ändrade det där för att inte avsöja något! (såg att Yassilus var mer hemlighetsfull)... Satan också. Jaja... Nu säger jag inget mer i alla fall.

/Balderk

Foggmock

Myrmidon

Du menar att det finns en twist redan? Åh, en mer skruvad twist, då.

Nä. Jag menar att där finns en story, och det var allt jag ville förmedla. Det var aldrig meningen att fullfölja historien, det blir mer fantasieggande så.

Men som sagt, håll till godo för det kommer att komma en uppföljare, sooner or later.