Nekromanti Varning för MathiasP på Tradera

Crant

Veteran
Han har haft denna auktionen http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=71169313 ute förrut och min kompis vann då den auktionen för ca 500:- men Mattias talade då om att han tyvärr inte kunde skicka den eftersom hans hund hade ätit upp just den boken och nu finns exakt samma exemplar ute igen. Konstig matsmältning den hunden har. Han är ju en uppenbar skojare och fuskare så bjud inte på det kräkets auktioner.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tja, det är ju absolut ingen som lämnat ett dåligt omdöme på honom – så det verkar inte som om han är en så värst »uppenbar skojare och fuskare« som du vill låta göra gällande.

Anders Åstrand

Swordsman
Eftersom din kompis säkert anmälde det hela till Tradera den gången (säljare på Tradera förbinder sig att sälja varan) borde det ju vara en baggis att visa för Tradera att han lagt upp samma vara igen och på så sätt få honom avstängd.

solvebring

Superhero
Jo, tack redan misstänkt det eftersom samma annonser kommer ut månad efter månad med priser som är långt över vanligheterna mot vad liknande annsonser brukar gå för.

Crant

Veteran
Min kompis har anmält detta till Tradera men om du någonsin anmält något till Tradera så borde du veta att det inte kommer att hända något trots att min kompis till och med har kvar auktionsnumret från den gamla auktion. Så länge tradera får in sina pengar så skiter dom i resten.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag hänger inte riktigt med.

Betalade din kompis för boken, som sedan inte skickades?

/M

G

Guest

Guest
Han har ju fått bra omdömen så sluta trolla och gå och lägg dig!

Crant

Veteran
Nej han betalde alldrig eftersom Mathias innan affären gjordes sa att boken "blivit uppäten av hans hund". Mathias var uppenbart inte nöjd med de 500:- boken gick för och ljög ihop en historia för att sedan lägga ut boken igen för att hoppas att få ett högre pris.

Om Lexx lär sig läsa så kan han se att det inte blev ett negativt omdöme eftersom min kompis blev lurad.

Jag postar historien här och på andra forum för att varna andra potentialla köpare så att dom vet vad för historien krypet kör med så att han inte kan lura fler personer.

Brynolf

Dum fan
Crant said:
Om Lexx lär sig läsa så kan han se att det inte blev ett negativt omdöme eftersom min kompis blev lurad.
Blev han lurad att lämna positivt omdöme innan han fått varan, eller ens betalat? Det var ju inge smart.

Crant

Veteran
Eftersom boken inte skulle ens finnas kvar i denna världen så tyckte Mathias att det var lättare att bara lämna omdöme än att krångla till det med Tradera. Så här i efterhand kanske inte så smart men min kompis ville hellre fria än fälla och det fick han äta upp.

Lite skadeglatt kan jag säga att han endast fick 410:- den här gången och kan väl inte med att blåsa denna säljare också.