VARNING! Kopior säljs som original på Tradera, Facebook och Blocket

mrund

Warrior
Ja, det måste väl vara mer lukrativt att skicka bluffakturor till diverse företag än att ge sig på att sälja förfalskningar på en sån här nischad liten marknad, fylld med nördar som faktiskt har koll och reagerar? Men, men, något ska man väl göra med sin tid.
Jag vill hellre göra ett absurdistiskt konstprojekt där jag säljer hockeyprylar till icke-nördar på Blocket, men så blåser jag dem och skickar ett äkta exemplar av Sinkadus 1 eller 2 i stället!

Oscar Silferstjerna

Ett moln i byxor
Skicket är så fint att det ser ut vara nytt. Vad tror ni? Tånkte först lägga ett bud men blev sedan tveksam.

Samma sak här. Samma säljare.

Vid närmare eftertanke undrar jag över den här också. Har han alltså köpt en rad produkter på 80-talet och bara rört vid dem ett fåtal gånger? Varför?

Last edited:

Oscar Silferstjerna

Ett moln i byxor
Att man köpt nåt då och det ser fint ut, särskilt om det använts lite är ju inte särskilt konstigt. Har en hel hög med böcker som knappt vikits.
Jo, naturligtvis kan man vara väldigt rädd om sina grejer. Det är inget konstigt med det. Men borde inte pappret ha gulnat åtminstone lite? Jag har själv en del gamla grejer från Åventyrsspel i mycket fint skick. Men att helt undvika minimalt hyllskav är svårt. Materialet är känsligt. Särskilt hörnen.

MattiasS

Warrior
Vet inte hur ni tittat på dessa bilder men på en 4k skärm så ser man helt vanligt mkt lätt slitage. Absolut inte Mint condition. Äkta vara. Jag har själv massor med Äspel produkter med vita sidor.

Oscar Silferstjerna

Ett moln i byxor
Vet inte hur ni tittat på dessa bilder men på en 4k skärm så ser man helt vanligt mkt lätt slitage. Absolut inte Mint condition. Äkta vara. Jag har själv massor med Äspel produkter med vita sidor.
Ja, det är fullt möjligt att det verkligen är äkta varor. Sitter med en gammal iPhone, så det kanske påverkar vad jag ser. En detalj som jag tror inte syns på någon av bilderna är häftklamrar. De oxiderar ofta och blir då mörkare. Är de ljust silvriga uppfattar åtminstone jag dem som nya.

Frippe

tackar som frågar
När jag såg att det skrivits igen i den här tråden... Så kände jag vreden vakna, pulsen började susa i öronen, röd dimma flyta in i synfältet från sidorna.
Har den förbannade klåparen till pappslöjdare hasat sig ut ur sin håla och kommit tillbaka för rond sju?! åtta?! vem vet?! Nu är det krig tills solen exploderar!

Men det verkar ju vara lugnt, så jag går och kokar mig en kopp kvällste istället för att vråla ut min primalilska. God kväll!