Nekromanti Varningar till höger och vänster..

CromX

Veteran
Hej!

Jag skulle helt enkelt vilja be om att ni specificerar varför jag blir attackerad med varningar.
Sen tillåter ni att folk går till personligt angrepp mot mig i en annan tråd där jag inte ens är med och diskutterar, men så fort jag ställer en enkel fråga så fegar ni ur och väljer att låsa tråden....

Eksem

Champion
Om du anser att ett inlägg bryter mot reglerna så anmäler du det till moderatorerna med Anmäl inlägg-funktionen. Du kan utgå från att ingen av de forumansvariga är ute efter dig personligen.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
CromX said:
Jag skulle helt enkelt vilja be om att ni specificerar varför jag blir attackerad med varningar.
Rent konkret får du varningar för att någon anmält dina inlägg till redaktionen, och redaktionen upplever att ditt sätt att uttrycka dina åsikter på inte är förenligt med god ton.

Om du upplever att du som person blir påhoppad i en diskussion, eller att någon uttrycker sin åsikt på ett sätt som är dåligt och dumt, så föreslår jag att du använder "Anmäl"- knappen. Det är vad vi andra gör.

Och tro nu inte att vi bara anmäler folk vi inte håller med. Jag är t.ex. ganska aktiv i att anmäla även inlägg från folk jag håller med - när jag tycker att deras ton och sätt att uttrycka sig är alltför aggro.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
CromX said:
Hej!

Sen tillåter ni att folk går till personligt angrepp mot mig i en annan tråd där jag inte ens är med och diskutterar, men så fort jag ställer en enkel fråga så fegar ni ur och väljer att låsa tråden....
Sen så vill jag bara säga att om du har ett problem med modereringar så ska du inte starta en tråd utan pm's eller maila redaktionen.

Radioaktiv

Hero
Jag anmälde faktiskt mitt eget inlägg i Spider Jerusalems tråd igår för att vara av ämnet.

I övrigt så skrev ju Dante i posterna varför du blev varnad, annars gör vad Eksem sade och kontakta moderatorn.

Samtliga forumsregler finns annars här: Forumsregler

Jag trodde att Dante till och med sade i tråden där du blev varnad att du var välkommen att kontakta honom och inte föra diskussionen öppet i tråden. Men jag kan minnas fel.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Spider Jerusalem said:
CromX said:
Hej!

Sen så vill jag bara säga att om du har ett problem med modereringar så ska du inte starta en tråd utan pm's eller maila redaktionen.
Nja, visst är det väl ok att diskutera modereringar i forumforumet?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
CromX said:
Sen tillåter ni att folk går till personligt angrepp mot mig i en annan tråd där jag inte ens är med och diskutterar […]
Tillåter, och tillåter. Jag har inte ens sett diskussionen i fråga.

Redaktion och moderatorer är inte ständigt inloggade och läser vartenda inlägg som skrivs.

Och nu är jag på jobbet och förväntas göra annat än att sköta ett rollspelsforum.

solvebring

Superhero
Re: Forumets ansvar > lite eget ansvar

Dante said:
CromX said:
Sen tillåter ni att folk går till personligt angrepp mot mig i en annan tråd där jag inte ens är med och diskutterar […]
Tillåter, och tillåter. Jag har inte ens sett diskussionen i fråga.

Redaktion och moderatorer är inte ständigt inloggade och läser vartenda inlägg som skrivs.
Det här är viktigt att förstå. Vi redaktörer och moderatorer försöker hålla ögonen öppna, ja. Vi försöker läsa det mesta men vi är bara människor och vi har ett liv jämte forumet. Kort sagt ser vi inte allting som sker men griper naturligtvis in när vi ser något som vi reagerar på.

Användarna kan dock hjälpa forumet och oss genom att anmäla sådant de reagerar på. Noterar man regelbrott så anmäler man det (knappen näst längst till höger bland inläggens svarsknappar). Om en moderator eller redaktör sedan bedömer att det finns fog för anmälningen sker en moderering av något slag; beroende på situationen kan det innebära alltifrån en trådflytt till en permanent avstängning.

Så, kort sagt: Vill ni öka chanserna för att vi snabbt och enkelt ska kunna ta hand om problem så anmäl inläggen! Att själv bidra till elden genom att ta sig för att hobbymoderera eller att låta sig provoceras är det sämsta man kan göra – och det strider också mot reglerna.

Läs våra regler, de jag länkade ovan, när allt bör klargöras i sin bästa form. Har man sedan följdfrågor som hjälper vi mer än gärna till.

... Se min signatur.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vitulv said:
Det är en av de kanaler man kan använda. Helst ser jag att man tar det i PM med moderatorer eller redaktörer, eftersom det är lättare att hålla en diskussion då, och inte hamna i lägen där olika parter känner sig offentligt och ofantligt utpekade.

Ett annat förtydligande.

Anledningen till att en moderering inte ska diskuteras i den tråd där modereringen gjordes är helt enkelt att det lätt gör att den tråden spårar ur och blir en diskussion om modereringen, och inte om ursprungsämnet.

Så det handlar helt enkelt om att vi tillsammans ska visa respekt för trådstarten, och då använda andra kanaler för de diskussionerna.

/Magnus

Vitulv

Magnus Seter said:
Vitulv said:
Det är en av de kanaler man kan använda. Helst ser jag att man tar det i PM med moderatorer eller redaktörer, eftersom det är lättare att hålla en diskussion då, och inte hamna i lägen där olika parter känner sig offentligt och ofantligt utpekade.
Förstår hur du menar, fast jag kan samtidigt tycka att en öppen diskussion har sina poänger. Forumsreglerna är inte svart/vita eller definitiva. Det är en feature och inte en bugg, men det innebär också att de behöver diskuteras och tolkas. Ju mer de diskuteras, desto mer förståelse får communityt (användarna+moderatorerna+redaktionen) för reglerna.

Troberg

Sinister eater
Jag skulle säga att om man lyfter upp det till en principnivå, då passar det som forumsdiskussion. Enskilda fall passar oftast (men inte alltid) sämre.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Arfert said:
Håller nog med Vitulv här.
Det är därför PM och forumforumet är kompletterande kanaler som man kan använda för att diskutera hur sajten fungerar.

Så det funkar redan så som Vitulv vill. :gremgrin:

/M

Vitulv

Troberg said:
Jag skulle säga att om man lyfter upp det till en principnivå, då passar det som forumsdiskussion. Enskilda fall passar oftast (men inte alltid) sämre.
Jo visst, men diskussionerna dyker ju oftast upp i samband med en viss moderering, av förklarliga skäl. Även om man diskuterar principerna bakom modereringen så är det nästan omöjligt att inte beröra det specifika fallet.

Troberg

Sinister eater
Vitulv said:
Troberg said:
Jo visst, men diskussionerna dyker ju oftast upp i samband med en viss moderering, av förklarliga skäl. Även om man diskuterar principerna bakom modereringen så är det nästan omöjligt att inte beröra det specifika fallet.
Självklart. Dock så försöker man lyfta frågan till ett högre plan. Ungefär som när ett specifikt rättsfall blir en prejudicerande dom.