Re: Forumets ansvar > lite eget ansvar
Dante said:
CromX said:
Sen tillåter ni att folk går till personligt angrepp mot mig i en annan tråd där jag inte ens är med och diskutterar […]
Tillåter, och tillåter. Jag har inte ens sett diskussionen i fråga.
Redaktion och moderatorer är inte ständigt inloggade och läser vartenda inlägg som skrivs.
Det här är viktigt att förstå. Vi redaktörer och moderatorer försöker hålla ögonen öppna, ja. Vi försöker läsa det mesta men vi är bara människor och vi har ett liv jämte forumet. Kort sagt ser vi inte allting som sker men griper naturligtvis in när vi ser något som vi reagerar på.
Användarna kan dock hjälpa forumet och oss genom att anmäla sådant de reagerar på. Noterar man regelbrott så anmäler man det (knappen näst längst till höger bland inläggens svarsknappar). Om en moderator eller redaktör sedan bedömer att det finns fog för anmälningen sker en moderering av något slag; beroende på situationen kan det innebära alltifrån en trådflytt till en permanent avstängning.
Så, kort sagt: Vill ni öka chanserna för att vi snabbt och enkelt ska kunna ta hand om problem så anmäl inläggen! Att själv bidra till elden genom att ta sig för att hobbymoderera eller att låta sig provoceras är det sämsta man kan göra – och det strider också mot reglerna.
Läs våra regler, de jag länkade ovan, när allt bör klargöras i sin bästa form. Har man sedan följdfrågor som hjälper vi mer än gärna till.
... Se min signatur.