Nekromanti Varo & Pris Bok

Mardiuz

Veteran
Hej alla rollspels älskare av Eon

Borde det inte dags för en bok med varor och priser i Mundana, där man kan veta vad det kostar att köpa ett hus och där det står vad en vanlig ståk kostar.
Hur man bygger hus och hur hus kan se ut.

/Mardiuz /images/icons/devil.gif

Krille

Super Moderator
Trevligare språk, tack (+ förklaring)

"VA FAN MENADE DU MED DET DIN LILLA SKIT!!!!!!"

Exakt vad jag sade.

Ett inlägg på www.rollspel.nu bör ha med själva forumet att göra - moderering, rent tekniska saker, et cetera. Ett inlägg som specifikt handlar om Mundana har inte på www.rollspel.nu-forumet att göra, utan handlar om Eon. Därför flyttades det hit till Eon-forumet, där det passar mycket bättre.

Vad gäller språket, sluta upp med det där. Förolämpningar och personangrepp är inte tillåtna (läs reglerna), och upprepas detta så kommer jag att vidta lämpliga åtgärder.

Dodde

Veteran
Kick/Ban! - Kick/Ban! --- Ropen skalla... [NT]

No Text som sagt ...

Men för er som inte förstår .... det finns alltid idioter.. ....

Mardiuz

Veteran
Re: Trevligare språk, tack (+ förklaring)

Vad gäller språket, sluta upp med det där. Förolämpningar och personangrepp är
inte tillåtna (läs reglerna), och upprepas detta så kommer jag att vidta
lämpliga åtgärder.

Ett inlägg som specifikt handlar om Mundana har inte på www.rollspel.nu-forumet att göra, utan handlar om Eon.
Det har du rätt i och förlåt för mitt misstag men du började med personliga angrep så håll käft.

Så du vill veta vad peronangrepp är vad säg om det här din rövslikande uppskäftiga snor unge och ta det som en förolämpning också!
Och du det var inte jag som drog i tråden!
Du kallade mig för en idiot och sånt gör mig arg!

Med agresivaste hälsningar till en arogant fjola

Mardiuz/images/icons/mad.gif

Helmgast
Skärp dig!

Lugna ner dig!

På EONforumet vill vi diskutera EON och inte hur dum du tycker att Krille är. Tänk på att han gör hela forumet en tjänst genom att sitta här 24 timmar om dygnet.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Om du känner...

...dig påhoppad av Krille, rekommenderar jag att du tar upp detta med en annan moderator, eller med Gardener, som är chef här. De kan säkert hjälpa dig att komma vidare med ditt klagomål. Men... om det gäller att Krille skulle ha kallat dig en idiot, så tror jag inte att du kommer särskilt långt, eftersom jag inte ser att Krille nånstans har kallat dig en idiot. Om du hänsyftar till hans signatur, har Krille haft denna GENERELLA sigantur ett litet tag (han brukar byta lite då och då), och den är INTE riktad till dig, utan bifogas ALLA Krilles mess. Jag vill också påpeka att det INTE är ett straff att få en tråd flyttad, det händer titt som tätt, för att göra det lättare för de som är intresserade av vissa ämnen att hitta trådarna. Till exempel, om det handlar om Eon, är det fler personer som är intresserade av att diskutera detta på Eon-forumet. En service helt enkelt. Slutligen, även om du känner dig utpekad av Krille, ursäktar det INTE ditt språk och ditt uppträdande på något sätt. Med vänlig hälsning /Magnus

Krille

Super Moderator

"Du kallade mig för en idiot och sånt gör mig arg!"

Nej. Jag kallade inte dig för idiot. Min signatur är en signatur, inte ett angrepp riktat mot dig (eller någon annan), utan avsett att vara en kul slutkläm. Om du tog illa upp av det så ber jag om ursäkt, men om du tittar lite på de inlägg jag har skrivit så har de samma signatur, även om de inte är svar på dina inlägg. De behöver inte ens vara svar - signaturen finns där i alla fall.

Hur som helst så är det inget skäl till att svara med samma mynt. Tvärtom är det bara dumt. Personangrepp är fortfarande inte tillåtna, även om man själv är personangripen. Två fel blir inte ett rätt. Ogillar du mitt (eller någon annans) uppträdande så vänd dig till redaktionen istället och lägg artigt fram fallet för dem. Finner de att en överträdelse har begåtts så kommer de vidta åtgärder mot den onde syndaren. Men svarar du med samma mynt så är risken stor att du också hamnar i kläm.

Och det vill du väl inte?

Mardiuz

Veteran

OK! Jag förstår och jag ber om ursäkt för mitt temprament tack för svaret och jag ska fråga innan jag dömer i fortsätningen.

/Mardiuz

Phelan

Hero

Om du nu är så oskyldig och bara har ett hetsigt temperament, varför fick jag ett meningslöst privat meddelande som bara sa "Ho ho, grisodlare, ho ho!"?

- Phelan

Krille

Super Moderator
Till alla [OT]

Tråden gällde önskemål om en bok med priser och varor till Eon, inte uppträdande, missuppfattade signaturer och privata meddelanden. Jag föreslår att vi återgår till det ämnet, annars stänger jag tråden.

Bjorn

Hero
Vaaa, bara 24h/dygn?!?

Har uppgift från en mycket säker källa att Krille sitter uppkopplad här bra mycket mer än så...
/images/icons/laugh.gif

Dessutom så stämmer det med mina egna observationer.
(Antingen har han inget liv, eller vilket jag tror mer på så är "Krille" en självmedveten AI konstant uppkopplad mot nätet!)

/Bjorn

Björn Hellqvist

Swordsman
Re: Till alla [OT]

...fast man måste ju ge Mardiuz credit för ett synnerligen djärvt sätt att göra debut på rollspel.nu - genom att förolämpa en av huvudförfattarna till Eon och Mundana, tillika moderator som dessutom närmar sig 8000 poster. Imponerande! (Men jag säger inte på vilket sätt.)

Sall Tymbast

Veteran
Re: Till alla [OT]

...tycker att det är sak samma vem som blivit förolämpad. Lägger inte vikt vid vem som gjort vad här i världen.

...vill istället ge Mardiuz credits för att han bad om ursäkt. Starkt gjort och en bra start.

Peter K