Nekromanti Vart hänger DDM spelare (online)?

Rising

Vila i frid
Re: Olika åsikter om plast [onödigt lång också]

Sådana här argument gör mig nästan lite bister... Menar du att man måste ha snygga synnergier mellan commander effects och de andra gubbarna i settet för att du skall vara nöjd?
Nja, jag räknade faktiskt bland annat med Naga+Duergar just för att visa att jag inte var helt hardcore på kravet om synergi. Men jag vill ju att Eksem ska kunna få ett bra band utan att behöva köpa alltför många boostrar eller göra alltför många byten (för man säger ju alltid att man ska kunna byta till sig det och det, men det kan man sällan i praktiken). Då måste man kunna göra ett band av de gubbar man köper.

Bugbear Champion of Erythnul är riktigt bra och har fin synnergi med vad man än spelar, det ger jag medhåll på, men jag skulle inte spela honom med Chraals.
Går det ens? BCoE är CE, medan Chraalerna är LE.

Paladinen med LEE, Munken och Royal guard/Gold dwarf soldier tycker jag kan utgöra ett skapligt band. Nentyar, någon Stalker och några Half-Ogre Barbarian med Sneak filler och kanske någon Satyr eller tactician funkar också. Naga eller Trog + Champ med Half-Orc Executioner, Skeletal Equiceph osv. är kanske inget att bli superlycklig över om Champsen inte är många nog.
Ah... Okejrå. Underdark är lite mindre av ett lotteri (fast jag råder Eksem ändå att inte plocka de riktigt tunga boostrarna, (inte bara, iaf) för jag skulle bli jättebesviken om jag fick en roper.) Jag kan gå med på att Underdark har en hel del fördelar över Angelfire. Den viktigaste punkten (som jag redan har nämnt) är väl att både jag, Vitulv och Dante (tror jag, iaf) har rätt mycket Angelfire - vilket ju gör att han står i en bättre bytessituation om han skaffar Underdarkboostrar. Jag har ju dessutom redan lovat att han ska få en Bugbear Champion of Erythnul av mig, så en av anledningarna att köpa Angelfire är ju redan borta.

Å så... när det gäller natural soul... Ska vi slå vad om att det kommer en uncommon-beastmaster i nästa eller nästnästa set? Jag tycker iaf att Wizards är rätt bra på att behaga sina kunder i efterhand. (vargarna i Deathknell åt alla som hade Graycloaks men som saknade några minions, allt outsider-hat i de nya setten mot tiefling och couatl (jag gissar iaf att de var måltavlorna), Equicephen för alla som hade fått Grim Necros och som saknade en Minotaur Skeleton, osv)

Men om han får två arachnomancers och en roper så skall han inte klaga på mig. Eller tja, han kan ju få byta till sig en av mina phoelarhs...

Ram

Skev
Re: Olika åsikter om plast [onödigt lång också]

Nja, jag räknade faktiskt bland annat med Naga+Duergar just för att visa att jag inte var helt hardcore på kravet om synergi. Men jag vill ju att Eksem ska kunna få ett bra band utan att behöva köpa alltför många boostrar eller göra alltför många byten (för man säger ju alltid att man ska kunna byta till sig det och det, men det kan man sällan i praktiken). Då måste man kunna göra ett band av de gubbar man köper.
Men köp då underdark med sina bra commanders, poweruncommons och... Vänta, jag får lite deja vu här... :gremgrin:

Går det ens? BCoE är CE, medan Chraalerna är LE.
Jaha. Enligt Merrics spoiler-sida och Warbander så är den LE/CE. Jag har ingen så jag vet inte...

Ah... Okejrå. Underdark är lite mindre av ett lotteri (fast jag råder Eksem ändå att inte plocka de riktigt tunga boostrarna, (inte bara, iaf) för jag skulle bli jättebesviken om jag fick en roper.) Jag kan gå med på att Underdark har en hel del fördelar över Angelfire. Den viktigaste punkten (som jag redan har nämnt) är väl att både jag, Vitulv och Dante (tror jag, iaf) har rätt mycket Angelfire - vilket ju gör att han står i en bättre bytessituation om han skaffar Underdarkboostrar. Jag har ju dessutom redan lovat att han ska få en Bugbear Champion of Erythnul av mig, så en av anledningarna att köpa Angelfire är ju redan borta.
Precis. Fast... Ett annat problem uppdagas lite för mig här. Ni lär väl inte ha alltför många CoDA:s, Archons, Chraals och Bugbears att byta bort. Ni vill ju ha dem själva.

Å så... när det gäller natural soul... Ska vi slå vad om att det kommer en uncommon-beastmaster i nästa eller nästnästa set? Jag tycker iaf att Wizards är rätt bra på att behaga sina kunder i efterhand. (vargarna i Deathknell åt alla som hade Graycloaks men som saknade några minions, allt outsider-hat i de nya setten mot tiefling och couatl (jag gissar iaf att de var måltavlorna), Equicephen för alla som hade fått Grim Necros och som saknade en Minotaur Skeleton, osv)
Hoppas det. Jag gillar beastmasters... Faktum är att jag gillar Wizards filosofi vad gäller att hjälpa till att bygga band också. Det funkar bättre här än med t.ex. Magic för det finns mycket färre gubbar än kort samt just därför att combos:arna är nödvändiga på ett helt annat sätt.

Men om han får två arachnomancers och en roper så skall han inte klaga på mig. Eller tja, han kan ju få byta till sig en av mina phoelarhs...
Byt den med mig här vetja! :gremgrin: Jag har fått för mig att en av Dantes söner gillar dvärgar så du kan nog byta dem vidare eller dela på bytet utan större problem. :gremwink: