Hehe du kan väl få culture gaming i Asharien också
En undre världen kampanj i Alkarzan vore riktigt coolt dock. Men ni har väl två pågående kampanjer i Stora Arkipelagen som pågår eller är jag helt ute och drömmer?
Hur det än är så gör ni ett stort jobb med att ta fram framtida arkipelagen-material så.
Hmm om du har problem, eller snarare börjat tröttna på de höga samhällsklasserna så är det väl bara att låta spelarna spela lägre klasser och göra en kampanj kring det, det behöver ju knappast förlora epik för det.
Ta mina spelare just nu, de spelar en ex-legionär läkare som gått i exil pga misstänkt giftmord och är numera legosoldat/läkare. En learamklankrigare som stuckit hemifrån sen dess att hans livskamrat och nyfödde barn* dog i hans egna famn efter det att han återvände ifrån en fejd (mystiska tecken som stjäl livskraft av andra när han är sårad, och det skulle visa sig först när han fick sin förstfödde) och kan inte återvända då han inte kan bestämma sig vart han ska ställa sig i politiken just nu med ett nytt Colonan vid rikets gräns, dessutom har han varit slav hos raunerna och förlorat sitt familjesvärd så han har svurit en hämnd i sitt inre. En ex-prostituerad kvinna från Drunok som funnit sitt kall och sinnesro hos Henéa och blivit vildmarksman och fått ett själsband till frihetens nan'chake och har latenta schamansimförmågor som sakta håller på att visa sig. Till sist har vi en svagt bortkommen Drezin-magiker som varit slav hos Kragg men lyckades fly undan och har ett svårt förhållande till sin läromästare men har nyligen lyckats blivit mästar-magiker. Han är allmänt bortkommen och verkar inte kunna någonting alls om inte saker och ting hänger på det.
Alla är bunda i detta äventyr igenom de eder de avlade till Frostkungen i det förra äventyret och har har låtit kalla dem för att finna de sista ättlingarna till Skuggornas söner(ett gammalt och förvisat folk ifrån skugglandet som fungerade som rådgivare och livvakter till kungen) och ett föremål som deras ledare gav folket;Sanningens öga. I detta sökande fann de vägen igenom Gordrion som är helt oigenkännligt pga naturkatastrofer, monster ,varulvar, att samväldet gått under och min variation av Arkonten.
*Nu minns jag inte på rak arm om det var en dotter eller son, har för mig att det var en dotter.
/Poseur kände att han behövde skriva lite om kampanjens rollisar