Nekromanti Vart i Trudvang finns ni?

Då jag sett att många saknar diskussioner och bara almmänt snackande om Trudvang, så tänkte jag fråga en liten fråga.

Vart spelar ni i Trudvang? Länder, världsdelar, miljötyp och så vidare.

Själv har jag under mitt spelledande hållt mig till Dranvelte, detta land mellan Osthem och Mittland.
Miljön är ganska öppen, slättlandskap med spridda skogar, men äventyren leder ofta norrut, in i den stora skogen. Det är inte världens hemskaste plats, ganska säker att genomresa.
Min grupps andra spelledare till DoD6e/r (egen kombination), håller oss uppe i ett skogstäckt Fjal, norra Vastermark.
Där är trollen ett ständigt hot mot även de mer tätbefolkade platserna.

teddy

Warrior
Mina spelare far omkring i Östra Ejland (även ut på öarna). Vi har inte hunnit spela så mycket ännu så det finns inte mycket att berätta.

Men en av figurerna är en Havsvarg och de andra följer honom av olika anledningar så därför blir det en hel del resande till havs.

Organ

Out of time, out of mind
>Själv har jag under mitt spelledande hållt mig till Dranvelte, detta land mellan Osthem och Mittland.

Där håller mina spelare också till. De omgivningar jag hittils använt har varit ganska obefolkade skogsområden med glesa människobosättningar och ett eller annat troll. Då jag planerar att snart köra Vildhjarta, tätt följt av Snösaga, kommer dock en relokering i nordöstlig riktning att ske inom kort. Anledningen till detta är att jag från början hade planerat att köra Snösaga-kampanjen men inte ville att RPna skulle vara från trakten, för att jag skall slippa berätta om allt nytt spelarna stöter på i stormländerna och hela tiden avsluta med "fast det känner din rollfigur redan till".

/Anders

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Där vi vill

Just nu äventyrar vi i Osthem. Fast egentligen hade vi kunnat äventyra vart som helst i Trudvang. Mina äventyr bygger inte så mycket på vilket land man är i utan snarare hur platsen man är på ser ut och vilka människor som bor där.

Jag är mycket ute efter storslagen natur, och det kan man hitta var som helst i Trudvang. Behöver jag höga berg så tittar jag bara på kartan efter en bergskedja, och så kör vi där. Behöver jag en skog så gör jag likadant.

För mig är Osthem något utav en besvikelse men fungerar ändå lite som inspirationskälla. Stigarnas Bok/Förtrollande platser hade varit en mycket bättre modul för mig. Jag vill ha mer häftiga platser än beskrivningar av länder.

/Vulf

Johan K

Gammal & dryg
En brokig skara...

Just nu sä är mana 2 spelgrupper i & omkring Vildhjarta & där har de varit mest hela tiden faktsikt... Har tänkt att de ska arbeta sig "uppåt" i Osthem...
Själva miljön är typsik miljö som jyust finns i Osthem & de länder som finns där.

Falköga

Veteran
Vi i våran grupp brukar vara i osthem. En gång försökte vi bryta oss ur och åka bort till tronland, men det gick inte så bra. Vi har även varit på den där stora ön där nere. Kommer inte ihåg vad den heter nu...

Krille

Super Moderator
För det första: DoD 6 är den bästa inkarnationen av Drakar&Demoner hittills. Det är lika halvsunkigt regelsystem som vanligt, men det är en häftig, mustig och sagostinn råbarkad värld som helt enkelt klår det mesta.

För det andra: Du kan ändra dina inlägg i 30 minuter efter att du har skrivit dem om du skriver fel.

Dimfrost

Special Circumstances
DoD 6 är den bästa inkarnationen av Drakar&Demoner hittills. Det är lika halvsunkigt regelsystem som vanligt, men det är en häftig, mustig och sagostinn råbarkad värld som helt enkelt klår det mesta.
word.

/Dimfrost, degenererad tråd får degenererade svar

DODswe4

Hero
världen är bra med reglerna är kopierade från Dungens and Dragons inte bra inte bra

Tack för uplysningen "bugar"

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Öh, nej. Reglerna har inte mycket att göra med Dungeons and Dragons. I princip inget alls faktiskt. DoD6 är BRP, D&D d20.

DoD6 är således lika mycket Dungeons and Dragons som Chronopia är.

/Vulf