Nekromanti Vart kommer alla ifrån egentligen?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Say what ?? Portello ??

Organ said:
Portello smakar något åt champishållet.
Jag skulle nog snarare hävda att Portello smakar flytande smågodis.

Hunk

Hero
Född: Göteborg (Sahlgrenska)

Bott: Göteborg (Annedal) => Göteborg (Hagen/Västra Frölunda) => Göteborg (Vasastan) => Lund (nära Clemenstorget) => Lund (annat hus nära Clemenstorget) => Göteborg (Linnéstaden) => Göteborg (Högsbo) => Göteborg (Majorna)

Sammanlagt: 30 år i Göteborg, 1 1/2 år i Lund

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Re: Kottar och svamp i Umeå.

men det ryktas ihärdigt att det växer hallucinogena svampar vilt i skogen uppe vid stadsdelen Ålidhem.
Kan bekräfta detta rykte, åtminstone för ca:10år sen när man var glad å galen

Robertsfors/Umeå/Malmö/Umeå

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
1. Växte upp i Askim i Göteborgs utkant
2. Pluggade flera år vid Lunds universitet i början av 1980-talet
3. Flyttade till Stockholm för att bli spelkonstruktör 1985 och har bott på diverse adresser i Storstockholmsområdet sedan dess.

Lindenius

Swashbuckler
Det är det jag alltid sagt… (OT)

…inte på forumet visserligen, men min fru har fått höra det många gånger…

Södra Sverige är en öken vad gäller urval av läsksorter. Bara Coca-Cola Company-produkter så långt ögat når. För att hitta något annat, säg DrPepper eller Jolt eller Portello eller Tropcadero eller whatever så måste man leta upp något välsorterat godishak.

Skämmes

//erik. bubbelmeister

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Det är det jag alltid sagt… (OT)

Lindenius said:
Södra Sverige är en öken vad gäller urval av läsksorter. Bara Coca-Cola Company-produkter så långt ögat når.
Sant det.

Jag har lagt på minnet vilka Stockholmsbutiker som saluför Dr. Pepper – men ibland innebär det långa omvägar.

Min lokala Vi-handlare ska dock ha beröm för att, bortsett från hela Apotekarnes-sortimentet, även tillhandahålla Trocadero, Portello och Dansk Citronvand.

När jag varje sommar besöker Strömsund (Jämtland för de geografiskt handikappade) passar jag på att frossa i mysko läsk, samt njuta av glädjen i att kunna köpa Dr. Pepper flakvis.

Saxifrage

Hero
Career moves

Flyttade till Stockholm för att bli spelkonstruktör 1985

Just den där meningen gav VÄLDIGT starka vibbar av Coyote Ugly...

/Sax, som ser hur en ung Mekanurg sliter hårt vid mac:en i en dragig etta på söder, samtidigt som han ständigt refuseras av de tuffa förläggarna på Stora Förlaget... :gremgrin:

Saxifrage

Hero
The Doc

Jag har lagt på minnet vilka Stockholmsbutiker som saluför Dr. Pepper – men ibland innebär det långa omvägar.

Alla 7-11 har väl Dr P? Fast det är klart, det hjälper ju föga i förorten.

Läskfabriken i Vimmerby är annars en ljuspunkt i den sydliga läsktorkan. Blå Hallon regerar. De har krusbärsläsk också!

/Sax, Guldus?

Foggmock

Myrmidon
Född, uppväxt och nuvarande bosatt i Kalmar, sundets pärla.

En mörk period i mitt liv (lumpen) så var jag skriven i Vellinge hos dåvarande flickvännen av bidragsskäl (Och, eh, om någon handläggare på F-kassa läser detta så bodde jag hos henne för att jag älskade henne också!) - jepp, jag snyltade bidrag av den mest moderata kommunen utanför Stockholms närområde i princip. Och sen använde jag nästan alla "Välkommen till Vellinge!"-erbjudanden man fick av lokala näringar när man blev nyskriven i kommunen också!. En kul anekdot är att vårt gemensamma bostadsbidrag kom med avier som stod i mitt namn, så min dåvarande flickvän som ägde huset vi bodde i kunde inte hämta ut dem utan mig. Försäkringskassan i Vellinge kommun vet minsann vem det är som har hand om pengarna i ett patriarkat. :gremgrin:

En annan fördel med detta var också att jag fick "Välkommen till Kalmar!"-erbjudanden när jag skrev tillbaka mig. Man kanske ska "byta kommun" ett par gånger om året. :gremgrin:

Foggmock

Myrmidon
Haha. Som boendes i Kalmar och med få besök i Tvärskog så har jag inte upplevt dess fasor med samma intensitet som du själv, men jag kan skriva under på att det är ett ställe man vill flytta ifrån - en känsla som psyket instinktivt ger en när man kommer dit även om man inte bor där. :gremgrin:

Gordeg

Hero
Född i Stockholm men uppväxt i Oskarshamn.
Bor i Västervik.

Här bott i Lund och Arvika också.

Gordeg

Saxifrage

Hero
En annan fördel med detta var också att jag fick "Välkommen till Kalmar!"-erbjudanden när jag skrev tillbaka mig. Man kanske ska "byta kommun" ett par gånger om året.

En polare till mig bodde i en håla långt upp i Lapphelvetet i två år (lumpen, plus ett års skola). När han flyttade tillbaka hem till Stockholm fick han "flyttbidrag" på tio tuss för att han var så duktig och flyttade ifrån kommunen till ett jobb någon annanstans... så det kan absolut vara klokt att byta runt ibland! :gremgrin:

Quadrante

Grisbonde
Född på Piteå lassarett (för morsan var hem till sina föräldrar)

Sen har jag flyttat mellan dessa städer i den här ordningen:

Södertälje
Öjebyn
Umeå
Älvsbyn
Umeå
Linköping
Umeå
Falkenberg
Örebro
Årsta/stockholm
Skogås/stockholm

..och nu bor jag i Skellefteå.

magoo

Hero

Sant!

Portello, Trocadero och Bordsdricka är smarriga vuxenläsk.

Kolla Vasa bryggeris sortiment, de har återupplivat en del gamla sorter, t ex Bordsdricka, Rio och Guldus.

Troberg

Sinister eater
I tur och ordning:

Landskrona
Borlänge
Amman (Jordanien)
Borlänge

Johan K

Gammal & dryg

Well, Trocadero har i iaf & den smakar ju ruggit bra måste jag säga.
Dr:pepper har vi knappt & det är väll inget jag dirket gnäller över. För Dr.Pepepr smakar inte så ämlans bra...

Gordeg

Hero
Flyttbidrag (OT)

När han flyttade tillbaka hem till Stockholm fick han "flyttbidrag" på tio tuss för att han var så duktig och flyttade ifrån kommunen till ett jobb någon annanstans...
Det systemet drog jag också nytta av -99. Undrar om det bidraget finns kvar?
Det var ganska märkliga krav kommer jag ihåg. Man kunde inte få flyttbidrag för första flytten efter avslutad examen, så när jag flyttade till mitt första jobb -97 kunde jag inte få det. Däremot fick jag tiotusen spänn av staten två år senare, trots att jag hade bättre ekonomi då och egentligen inte behövde de där pengarna (i den mån det är möjligt att "inte behöva" pengar).

Gordeg

Vicotnik

Den onde
Staff member
Själv är jag född i Haninge som ligger ca 2-3mil söder om Stockholm, där bodde jag tills jag ungefär var 1 år gammal då vi flyttade till en villa ute i Tungelsta, som är en förort till Västehaninge som är en förort till Haninge som i sin tur är en förort till Stockholm.

Så med andra ord jag bor nästa ute på landet. Har ungefär lika långt till Stockholm som jag har till Nynäshamn. Och nu har jag skitet inställt på något som är närmare Stockholm, då jag inte orkar åka pendeltåg 2 timmar om dagen för att jobba.