Nekromanti Vart kommer alla ifrån egentligen?

Lindenius

Swashbuckler
Född: Nynäshamn
Sen: Vagnhärad (0-3)
Sen: Umeå (3-5)
Sen: Vindeln (5-20)
Sen: Umeå

//erik. noggranne

PAX

Jordisk Äventyrare
Mitt Betlehem är Malmö.

Bor i Nässjö.

Just denna vecka bor jag dock på hotell - i Dongguan.

Saxifrage

Hero
Dricka i Hudik

För ett par år sedan åkte jag bil ner från Östersund hem till stan. Strax efter Hudik hittade jag till min stora lycka en grillholk som serverade Portello - gudadrycken! Detta efter flera års Portello-torka nere i södern. Jag köpte tio burkar på stört och tog med dem hem.

Efter detta kommer Hudiksvall alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta.

/Sax (fast numera finns nordanlandets nektar i PET på mitt Hemköp)

Saxifrage

Hero
Småstaden vid vattnet

När jag radar upp det på detta viset så inser jag för första gången att jag har tillbringat hela mitt liv inom en radie av ungefär en mil.

Det där är kul. Jag hävdar ofta att Stockholmarna är de mest statiska människorna i Sverige. Påfallande många bor kvar i förorten eller stadsdelen där de växte upp. Inte nog med det, många har dessutom partners från samma del av stan. Stockholm är helt enkelt en småstad med en miljon invånare.

Själv har jag tillbringat hela min tillvaro i norrförort, med en liten förflyttning närmare stan i vuxen ålder. Just nu bor jag ett par minuter från sjukhuset där jag föddes. Riktig byvarning på det...

/Sax, som trots allt har ambition att röra lite på sig

Feuflux

omjonasson.se
Född i Kalmar.
Strax innan jag blev 19 flyttade jag till Linköping för att plugga.
Och här blev jag kvar.

magoo

Hero
Jag är född i Rentjärn, Malå kommun, Lappland. På ett berg, vid en sjö, i en skog (eller hur nu visan var) med långt mellan husen och ont om lekkamrater.

Jag flyttade till Lycksele för att gå på gymnasiet. Därefter blev det Umeå för att läsa på universitetet, Stockholm (Bagarmossen) för att jobba och sen åter till mitt älskade Umeå.

Stockholm var kul men logistiskt för jobbigt. I Umeå kan jag ta mig var som helst med bil på en kvart och cykla till jobbet. I Stockholm var det ett företag att ta sig från Bagis till Lidingö där jag jobbade. Att hälsa på en kompis en vardagskväll var för jobbigt. Jag saknade Umeå varje sekund när jag gästspelade i huvudstaden.

Johan K

Gammal & dryg
Well, är mestadels uppväst i en liten sömnig stad som heter Åmål, sedan via Vetlanda så kom jag till skåneland & är numera bosatt i Lund sedan 6½ år tillbaka.

Hjalle

Swashbuckler
Föddes i Lund och bodde där till dess att jag var ett år gammal. Med andra ord har jag inga minnen från min tid som skåning.
Därefter bodde jag i ett radhus i Järfälla (förort till Stockholm) tills jag var fem, då jag flyttade till ett annat radhus, tvåhundra meter bort. Bara fyra år senare flyttade jag till ett nytt hus, ytterligare hundrafemtio meter bort - denna gång dock en villa.
Därefter bodde jag där i sex år, innan vi tog vårt pick och pack och flyttade till en villa i Bromma (hälften så stor, dubbelt så dyr).

Där bor jag nu.

-Hjalle, intresseklubben antecknar.

Johan K

Gammal & dryg
Say what ?? Portello ??

Portello, säger du ?
Va i hela hälsingland är det för dryck ?

Organ

Out of time, out of mind
Re: Say what ?? Portello ??

I give you: Portello, den svenska läskedryckens konung!

/Anders

tripp_trap

Veteran
Re: Say what ?? Portello ??

Hehe, smakar ju egentligen inte något särskilt gott enligt min uppfattning. Dricker sånt på mitt land som ligger i västerbotten. Främst därför att det är tradition och så ger det en enkel stadsbo som mig någon slags... Jag vet inte, känsla av den lugn och ro som existerar ute i norrlands skogar. :gremlaugh:

Ett helt år kvar tills nästa gång denna dryck skall konsumeras av mig dock :gremfrown:

Grendel

Warrior
Lätt förenklat: Trekanten (1,5 mil väster om Kalmar), Kalmar, Växjö, Göteborg, Tvärskog (håla några mil söder om Kalmar), Göteborg.

Absolut bäst: Göteborg
Sämst med råge: Tvärskog

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag föddes på planeten Krypton men skickades till jorden som spädbarn i en raket när min hemplanet med kort varsel skulle sprängas för att ge plats åt en intergalaktisk motorväg. Tydligen var jag inte den enda men medan alla andra fick superkrafter så fick jag nöja mig med märkliga underlivseksem, kraftiga näshår och en otäck senapsallergi. Jag blev uppfostrad av en enkel och lätt inavlad lantbrukarfamilj som lärde mig allt som finns att veta om hembränning och att blåsa fram ljuva toner på tomma lerkrus. Blott 15 år gammal rymde jag hemifrån för att söka min lycka i storstaden som lerkrusmusiker. Allt jag hade var mitt eksem, mina näshår och ett par lappade hängselbyxor.

Efter att ha svängt fel så hamnade jag i den mytomspunna staden Eldorado men fann att den inte levde upp till sitt rykte. Visserligen var det billigt att leva där men allting kändes som en dålig kopia av andra platser och maten var tämligen smaklös. Dessutom uppskattade inte damerna mina sköna lerkrusserenader. Så jag liftade med en zeppelinare lastad med apor med Shangri-la som destination. Men halvvägs där så blev zeppelinaren nedskjuten av luftpirater och tvingades nödlanda på Östgötaslätten. Här stötte jag på en stam av vilda huvudfotingar som gjorde mig till sin hövding, mycket tack vare mina eksem vars like de aldrig hade skådat. Om du läser detta så får du gärna försöka att hjälpa mig härifrån. Det finns trotsallt bara ett begränsat nöje med fotsex sju dagar i veckan.

Storuggla

Champion
Född i Stockholm och har sedan dess flyttat några gånger men alltid inom kommungränsen. Nästa månad ska jag dock flytta till Huddinge.

Storuggla, love is in the air