Nekromanti Vart kommer alla ifrån egentligen?

Saxifrage

Hero
Re: Det är det jag alltid sagt… (OT)

Well, Trocadero har i iaf & den smakar ju ruggit bra måste jag säga.

I Pite kan man köpa Trocadero-karameller! Stora karameller med rätt stark Trocadero-smak, tyvärr lite syrliga och alltför hårda (som billiga karameller ofta är). Påsen var dock märkt med "endast i Norrland", pluspoäng...

De hade förresten Portello Light på samma mack...

/Sax, hobbylapp

Saxifrage

Hero

Det vete katten. Jag tror att det var strax efter Pite, i anslutning till nån turistattraktion med typ nåt torn, och kanske en camping... (nej, jag var inte packad, men sviterna efter två dagars festande på norrlandsmaner hade satt sina spår).

Sanjuro

Warrior

Vad innebär "efter" piteå? Söderut eller norrut? Kanske det var i närheten av Piteå Havsbad?

Detta är ett mysterium som jag tänker reda ut. Trocaderokaramellerna måste bli allmängods.

Saxifrage

Hero
Heart of Norrland

"Efter" innebär att vi passerat på väg hem, dvs söder om. Och det är inte omöjligt att det var vid havsbadet (hur många större anläggningar kan det finnas i Pitetrakten?).

Jag minns också att jag slog på GPS:en på platsen (köpte batterier på samma ställe som karamellerna), så om min Garmin-fu är tillräcklig borde jag faktiskt kunna få fram exakt position... ska kolla ikväll.

/Sax, caramellus

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Heart of Norrland

Jag minns också att jag slog på GPS:en på platsen (köpte batterier på samma ställe som karamellerna), så om min Garmin-fu är tillräcklig borde jag faktiskt kunna få fram exakt position... ska kolla ikväll.
Du vet, på den tiden då det inte fanns GPS-navigatorer, då tittade folk på något som kallades vägskyltar, stora stålplattor med text som stod på stolpar bredvid vägen. Texten berättade dels var man var och dels hur långt det var till närmaste målpunkt. Och inte behövde de några batterier heller... :gremgrin:

Dewil

Saxifrage

Hero
Re: Heart of Norrland

Du vet, på den tiden då det inte fanns GPS-navigatorer, då tittade folk på något som kallades vägskyltar

Attans, att jag inte tänkte på det! Det är solklart: jag är rätt säker på att jag befann mig vid den lilla orten Q8. De hade f.ö en bensinpump i sitt stadsvapen (som jag märkligt nog känner igen från flera andra skyltar).

/Sax, globetrotter

Ulfgeir

Swashbuckler
Född: Lund (Var typ 1 år när föräldrarna flyttade hem till borås så jag var för liten för att ha en synpunkt om detta)
Nuvarande bostadsort: Borås

/Ulfgeir

vandraren

Swordsman
Re: Småstaden vid vattnet

Hehe, du har en bra poäng faktiskt! Tycker också att det känns så, Stockholm är inte så stort som vi vill få det till. MEN, det är ju störst i Sverige i alla fall! :gremtongue:

Född på Kungsholmen, sen blev det en sväng (typ 10 år) ut i norrförort och sedan mer än 10 år är jag tillbaka på mitt älskade Kungsholmen igen!

Stockholm, Stockholm, stad i världen, Stockholm, Stockholm, världens stad! :gremlaugh: