Nekromanti Vart sitter NI

DanielSchenström

Swashbuckler
Vanligtvis ligger jag antingen i sängen, som nu. Påklädd. Eller så sitter jag i köket. Vill ni se hur det ser ut där föreslår jag www.griffindesign.org/entrance.html så ser ni hur det ser ut. Fotobevis! W00t w00t!

Är det inte där så är det vid någon av en av mina polares 3 datorer...eller fyra, den jag har hemma är också hans. Där är man iaf omgiven av väggar täckta av väggar med kvinnor varav nästan alla av de täckta ca 10 kvadratmetrarna är tecknade av Håkan Ackegård.

Är det inte där är det hemma i min brors sovrum där det finns, en säng typ i övrigt, eller hemma hos min mor i syrrans rum där det finns reliker från min systers liv.

Morgoth

Swashbuckler
Hemma.

Det blir mest slack på det viset. Stolen är en svart snurrstol med hjul, modell Nominell och bordet är en träplatta, till ytan och kanterna målad blått respektive silverfärgat, av modellen Amon, med svarta järnbenen Curry.

Okej, kanske inte precis vad alla ville veta. Däremot kan folk kanske uppfatta det som en aning extraordinärt att hela min arbetsstation är kopplad till en bärbar. Ingen stor burk som står och dräller någonstans, alltså, utan bara min persondator/PWS som står och surrar tryggt när jag ska sova (den måste vara på när jag ska sova). Kopplat till laptopen är två högtalare, en rätt sketen mus, (ström!), ADSL, Microsoft Sidewinder-gamepad som ligger trött och vilar på burken efter en hård omgång RPGMaker, tangentbordet jag skriver med nu (ganska nytt och ännu ganska obefläckat), samt en LCD-monitor av okänt slag. Japp, jag är en enkel bonde, men skörden ser ut att bli stor i år...

Mogma - ballar ut

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Jag sitter ju här

Så det är därför man inte sett till dig på sistone, jag sitter ju här och väntar på ditt gäststrip till d12 som du hade fixat (om jag inte kommer ihåg fel).

Nja, problemet är mer komplicerat än så. Jag saknar nämligen scanner för närvarande, så innan jag får tag på en sådan ligger min gäststripp obönhörligen låst i pappersformat på mitt skrivbord.

Slarn

Excentriker
Just nu sitter jag i sal 203 (en av flera datasalar) på Hässleholms Tekniska Skola bredvid en snubbe som sitter inne på nåt annat forum, och min polare Granlund som jag inte riktigt vet (eller kanske vill veta :gremshocked: ) vad han sysslar med. Normalt sitter jag vid min "arbetsplats" på andra våningen hemma hos mig med vacker utsikt över skogen. Till höger om mig håller datorbordet på att återigen täckas av rollspelsböcker, -papper och annat krimskrams, och till vänster har jag en stor Mundanakarta (okej då, normalstor) behändigt uppsatt på en dokumenthållare. Praktiskt då man ska tänka ut äventyr till sitt favverollspel.
Ja, det var väl allt om mina vanor...
/Arandon, välsignar datasalen en dag som denna, då han råkat ta en alltför tidig buss hit.

Feuflux

omjonasson.se
All right, då vet jag. [NT]

Men om du skickar de[color:\\"red\\"]n[/color] till mig med posten så kan jag fixa scanningen (alternativt så slarvar pos[color:\\"red\\"]t[/color]en bort den...). :gremwink:

Sereg_UBBT

Swashbuckler
jag har loggat in via några olika datorer datorer, till exempel ifrån ett internetcafé i Nice och ifrån en dator i Yamate/Yokohama - 8000+ kilometer ifrån där jag sitter nu: På en svart snurrstol av okänt märke och vid ett datorbord ifrån IKEA (modell: Jerker). Framför mig står två monitorer: en 19-tums Samsung SyncMaster 957p och en gammal, ej inkopplad, 14-tums IBM G50. På datorbordet ligger några papperslappar, ett reklamutskick ifrån Bredbandsbolaget, Fisherman's Friend sockerfria, några CD-R-skivor (alla av märket Fujifilm), ett par hörlurar av märket Sony (modellbeteckning: MDR-CD280), ett tangentbord av okänd tillverkare, och till vänster om mig, på ett kinesisktillverkat bordsunderlägg utav svart gummi, står ett urdrucket glas Oboy. Till höger om mig vilar en mus av märket Logitech (Cordless Mouseman Wheel) på en musmatta med reklamtryck ifrån com hem. På den översta hyllan på datorbordet ligger diverse skräp; betalda räkningar, ännu fler CD-R-skivor, ett par (ej inkopplade) datorhögtalare och fyra stycken cd-fodral inhandlade på Claes Ohlsson. På ett litet sidobord till datorbordet står en datorlåda av okänt märke: ett ihopplock av diverse datordelar (AMD Thunderbird 1.2ghz-processor, två hårddiskar ifrån IBM, moderkort ifrån ASUS, med mera). Ifrån datorns nätverkskort (10/100mbit) går en kabel till ett ADSL-modem av märket Nokia.

Vad mer vill du veta?

Balderk

Swashbuckler
Okej, vanligast är att jag sitter hemma hos min far (där jag bor varannan vecka men enda ställetb jag har ADSL på) med rollspel.nu och irc uppe samtidigt som enda fönster, ibland har jag iTunes också när jag vill lyssna på musik. Stolen är ingen kontorsstol utan EN 80-tals stol med orange dyna och två armstöd och vanliga träben, inte särskilt ergonomisk men hyffsta skön. De enda som står på datorbordet är den vita imacen (av nyare modell, den med platt, justerbar, skärm på en kromad metall stång) och dess högtalare, ordning och reda alltså. Det har hänt att jag suttit i skolan också och hos kompisar och hos min mor (modem) men det är ovanligt. Här sitter jag säkert 90% av gångerna, går från morsan hit för att surfa (gångastånd på 150-200 meter). Det är väl normal rumstemperatur.

/Balderk

walium

Ganska töntig, faktiskt
Monkey on my back!

Allt för att få den livsnödvändiga dagliga rollspelsfixen. Det säger faktiskt rätt mycket om hur uppskattat det här forumet är eller hur sinnessjuka några forumiter är. :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
I could tell you but then I would have to kill you

Jag sitter i en av Linköpings universitets datorsalar i D-huset. Jag är iklädd en sexig röd overall och en beige tröja. Bredvid mig sitter en färgad utbytesstudent och jag känner hur magen kurrar. Eftersom jag inte har något eget internet(än) så är jag tvungen att flacka runt mellan universitets olika datorsalar. Så ser ni en förtorkad glasögontyp som sitter och gäspar sent en kväll så kan det vara jag. Eller eventuellt den galne Rydsmannen som yxmördar folk och gömmer deras lik i tankegången! Fast det får ni ju inte veta förrän ni går fram och hälsar. :gremwink:

Det mest exotiska ställe som jag loggat in ifrån är...*trumvirvel*...håll i hatten nu.....KomVux i Båstad!!! *spontana applådsalvor utbryter*

kefka

Hero
I en av chalmers många datasalar, där jag sitter och grämer mig över att jag inte har en egen dator.

Feuflux

omjonasson.se
I could kill you but then I would have to bury you

Jag är iklädd en sexig röd overall och en beige tröja.

Och jag har usel koll på overallsfärgerna i Linköping pinsamt nog, är det inte M-arna som har röda overaller?

Bredvid mig sitter en färgad utbytesstudent och jag känner hur magen kurrar.

Muahahahaha, är du kannibal? :gremshocked: :gremlaugh:

walium

Ganska töntig, faktiskt
I could bury but then I would have to work

"Och jag har usel koll på overallsfärgerna i Linköping pinsamt nog, är det inte M-arna som har röda overaller?"

Aha, korrekt. Men de har även gula revärer medan lärarna har svarta. Cool som jag är så har jag inga revärer alls! Och det är ett fashionsstatement och beror alltså inte på att jag är för lat för att sy på några. :gremwink:

"Muahahahaha, är du kannibal?"

Bara när det gäller utbytestudenter. De smakar som kyckling.