Nekromanti Vart tog nattdräparen vägen?

Zalpurgius

Veteran
Frågan lyder som rubriken. Ganska så nyss skulle jag och en spelare i bruppen skriva en rollperson tillsammans. Båda kom överens om...
.......................att spelaren skulle vara en nattdräpare - MEN till min stora besvikelse finns inte deras stridskonst kvar i vapenmästaren. Vapnet beskrivs, men inget annat.
Det mesta som stog med i krigarensväg har ju överförts till vapenmästaren, så varför sket neogames att ta med nattdraäparens stridskonst?

Om neo.g glömt det borte de lägga upp en fil på hemsidan eller något i den stilen. För de suger fett att natträparna näms i boken men att det inte står nått.

Mvh

Neogames plockade bort alla Lönnmördarstridskonster, efter som lönnmord numera sköts med ett lyckat slag för till exempel smyga, och reglerna för att avliva fiender som inte kan försvara sig.

Nattdräparna kommer att beskrivas i Västlanden, som Ymir håller på och skriver.

Jaggernaut

Hero
Neogames plockade bort alla Lönnmördarstridskonster, efter som lönnmord numera sköts med ett lyckat slag för till exempel smyga, och reglerna för att avliva fiender som inte kan försvara sig.

Vars står det någonstans?

nordan

Swordsman
Undre världen

Det vore ball med en modul om brottsligheten i mundana, där man även kunde göra ett kapitel om hur stater hanterar deras "inbyggda" borttslighet (kapare, lönnmördare etc.)

Frågan är hur mycket material man skulle kunna producera utan att man får DoD-prägeln på det hela.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Undre världen

Grejen är ju, Nattdräpare är egentligen inte brottslingar. De är en slags säkerhetspolis och militärt specialförband, i princip direkt underställda statsmakten. Så jag vet inte riktigt vad de har att göra i en sådan modul...

- Ymir, påpekar

Pendragon

Swashbuckler
Re: Undre världen

Så jag vet inte riktigt vad de har att göra i en sådan modul...
Tillåt mig låta dig besvara din egen fråga.

De är en slags säkerhetspolis
Alltså, typerna som sätts in om någon slags organiserad brottslighet blir för jobbig. Infiltration och elimination av huvudmännen. Är man sen praktiskt lagd ser man till att styret över kulten/sekten/organisationen tas över i hemlighet av nattdräparna och används som rekryteringsgrund.

/Joel - undrar om det inte blev lite väl mycket tjuvgillesstereotyp nu...