Mer troligt är dock två ulvar och om de lyckas med nattmord plus att vi röstar ut en bybo så är spelet över.
Jag tror mer och mer att vi vinner på att specialrollerna outar sig. Vad tror ni?
Jag tycker att alla fall siaren ska gå ut med info. Vi har troligtvis scenario D E eller F.( Chansen finns att väktaren väktat och att det inte stämmer men chansen är större att det inte är så.)
A -
MATADOR: En varulv med vanligt nattmord. En väktare i byn.
B -
ZOMBIE EATERS: Två varulvar som kan mörda på udda rundor (R1, R3 …). En väktare och en galen* siare i byn.
C -
THE PERFECT CRIME: Två varulvar som kan mörda på udda rundor (R1, R3 …). En varulv är rollblockerare. En väktare och en siare i byn.
D -
LAND OF SUNSHINE: Två varulvar som kan mörda på jämna rundor. En naiv* siare och en väktare i byn.
E -
WE CARE A LOT: Två varulvar som kan mörda på jämna rundor. En paranoid* siare och en väktare i byn.
F -
THE GENTLE ART OF MAKING ENEMIES: Tre varulvar som inte kan nattmörda och inte känner till eller får prata med varandra. En siare i byn.
Som jag förstår det är siaren värdelös i D eller E och i F saknas det nattmord så det borde vara riskfritt för siaren att gå ut med all info.
Jag återkommer senare ,måste kila men jag ville bara slänga ut det här så vi kan diskutera.