Bakfull och vacker tänkte jag nu sätta igång att gå igenom lite misstankar. Men först verkar det som att jag måste börja med att försvara mig, jag tycker faktiskt det är väldigt märkligt att jag fortfarande sitter med 4 röster på mig, och att det finns flera stycken som verkar vara väldigt
nöjda med att spelet knappt går framåt. Både av varianten, nä jag ska nog byta röst från Björn senare (Lukas), nä jag håller kvar min röst för [insert slumpmässigt skäl] (RealDream, Feuflux) och en som inte gjort något inlägg alls sen outningen (Ubereil). Hela poängen med att gå ut och outa så mycket som jag gjorde och att göra det redan igår var ju att jag ville föra spelet framåt, inte att folk av lättja skulle dröja kvar på drevet för att verkligen se till att nästa drev inte ska kunna hinna vända / för att vänta och se vem som det känns mest safe att rösta på.
Då RealDream nog är den mest drivande just nu, och han dessutom har fel på flera ställen så tänkte jag försvara sig mot hans inlägg nu, är det nån annan som haft en fråga som jag missat så är det bara att hojta, men gör något!
RealDream said:
Nu till det viktiga:
Vi hängde fel person. Vilka var vi? Måns, Purgatory, RealDream, Übereil, Feuflux, Björn den gode.
Det slog mig i slutminuterna att det är väldigt lätt för Björn att anklaga drevet mot Markehed när han visste att det bara fanns en person som kunde påverka det (och det var Markehed själv). Jag vettefasen om jag tycker att Feuflux verkar särskilt grön egentligen.
Min teori: Björn går på sin varulvskompis Feuflux och dömer ut drevet mot någon som han visste var grön (Markehed). Om Feuflux hade åkt så hade Björn varit mer grön (något han gärna påpekade själv i förra omgången). Men Björn gjorde som han skrivit och ändrade sin röst till att enkelt rösta ut en stackars Markehed. Välspelat av Björn, ja. Men är det inte ett ganska lätt försvar å andra sidan? Anklaga en varulvskompanjon för att gröna sig själv, titta på när vi andra puckon gör som han egentligen vill.
Som jag utlovade förra rundan faller min röst på Björn.
Som jag skrivit tidigare, det var inte Markehed som kunde påverka utgången där utan det var Måns, Purgatory, RealDream och Ubereil som hade kunnat avgöra genom att byta sin röst till Feuflux. Jag tycker förövrigt fortfarande inte att Feuflux är speciellt grön och det är därför som det är så intressant att ingen ville byta drev utan alla höll kvar sina röster på en som visade sig vara oskyldig.
Nu ska det också sägas att det är ganska förståeligt att ingen bytte drev sista timmen eller så, för den personen hade fått så jävla mycket skit om det visat sig att Feuflux varit grön, men det är fortfarande så att målet som bybo i första hand är att rösta ut scums och först i andra hand att undvika att landa i en bajshög (det är ju därför jag försvarar mig nu till exempel för om ni röstar ut mig så vet jag ju att vi inte får nån scum men det skälet är liksom mer implicit), som varulv däremot så är typ det enda man är rädd för att få skit på sig, det är ju lite det som det går ut på att undvika som scum.
Sen då till teorin att både jag och Feuflux skulle vara varulvar tillsammans, med tanke på hur dåligt det är för en varulv att bli av med en i laget (är det 3 varulvar så kan man visserligen tänka sig att man offrar en för att skapa lite mer cred men man har fortfarande då tagit bort 1/3 av sitt lag, man har satt sig själv i fokus för diverse undersökande förmågor och man kommer ha färre röster att påverka, skulle det däremot bara vara 2 varulvar så gäller ovanstående skäl dubbelt, man offrar halva sitt lag för... ja vadå), så tycker jag att vi kan utesluta den idén, tänk på vad nära det var att Feuflux faktiskt åkte ut, en av 4 personer (där även om det skulle vara 3 ulvar och jag-feuflux 2 av dom högst kan vara en som i såfall varit ulv) kunde på slutet lägga yxan.
Så ska jag vara helt ärlig så är idén om mig och Feuflux som varulvar nästan lite förolämpande, om det inte varit för att jag vet att den här idén alltid kommer upp hos nya varulvsspelare (och skulle jag ha gjort ett startinlägg för att hjälpa varulvarna istället för att hjälpa byn så hade det här helt klart varit en punkt på min lista "dreva inte ute dina kompisar", jag tycker det är på nivån att ljuga som bybo tex).
Observera också att det är en väldig skillnad på att dreva, på att tidigt förstärka ett drev, på att föra fram självständiga argument för ett drev eller att bara vara med på ett drev.
RealDream said:
Som jag skrev om Feuflux outning: om det visar sig att den stämmer så grönar det Purgatory också... Nu har Purgatory grönats genom den outning som vi fick när Markehed dog (eller så tänker jag kort).
RealDream said:
Men Purga var den som sade att han vet att de andra finns, eftersom han är en av dem. Hur kan han ha vetat detta under runda 1 om han är varulv? I så fall ska han typ ha en passiv förmåga som säger "Du vet att vissa/någon är Pogoe (eller nån annan)" och det är väl inte vanligt att varulvar sitter på sån info? Det skulle ju göra att de ligger ytterligare ett steg före oss bybor. De kan ju inte både ha info om vilka som är ulvar och samtidigt veta mer om oss bybor än vad vi själva gör från start.
Här finns två alternativ, 1. jag har grovt missat något eller missförstått vad du försöker säga. 2. Det här är så mycket svammel att jag blir upprörd över att ingen annan reagerat och att Feuflux om det här inlägget säger
Bra inlägg (med lite småfel som att jag skulle vara Björns varulvskompis då).
är så sjukt märkligt att det verkligen känns som att Feuflux antingen inte är med på banan alternativt försöker bygga upp lite positiva creds för att vända RealDreams åsikt om honom.
Men nu ska vi vara tydliga.
Men Purga var den som sade att han vet att de andra finns, eftersom han är en av dem. Hur kan han ha vetat detta under runda 1 om han är varulv?
Han kan veta detta för att han är en av dem. Hela ditt resonemang verkar bygga kring antagandet att varulvarna inte har fått några roller, det är ett väldigt märkligt antagande som dessutom inte varit sant i något av de tidigare temaspelen på wrnu.
Om vi istället antar att varulvarna fått roller precis som alla andra, så faller hela ditt resonemang platt, och det är alltså avd jag tycker att det gör.
Sen tycker jag visserligen att det inte faller någon skugga på dig för att du gör det här misstaget, om du nu är nybörjare så är det inte jättekonstigt att tänka sig att varulvarna väl borde ha typ "varulv" som roll, och att du för fram såna här resonemang är bara bra. Att sen ingen annan gått fram och påpekat att du har fel tycker jag faller på dom (och alltså det är inte superduperuppenbart för det kräver att man verkligen sätter sig in i ditt resonemang och vet hur spelen brukar utformas men som sagt Feuflux tex verkar ju ha satt sig in i just ditt inlägg och tyckt det var bra).
Jag vill jättegärna att du utvecklar hur du tänkte kring det här när du skrev det och hur du tänker nu efter min sågning.
det här resonemanget är lite av samma karaktär, det bygger på antaganden som gör att resonemanget blir bra men det finns inget i inlägget som pekar på rimligheten i antagandet. Men det där har jag redan skrivit om.
Det om det, jag misstänker i nuläget ungefär alla, hur den här rundan har förlöpt (ja jag har mig själv att skylla också) är jag mycket missnöjd med och den naturliga förklaringen är förstås att alla andra är scums!... men det känns också som att några är mer scums än andra och jag tänkte börja med att sätta mig in i det som är aktuellt Purgatory vs Vicotnik.