Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Ond bråd död said:
ooh. Jag som tänkte att det var grönande i o m att det var en sån uppenbar pryl att ha med i spelet. Nu gick inte chansningen hem, och Basse blev grönare.

Röst:Unfair
Du hänger väldigt bara på. En klassisk ulv taktik. Skulle vara intressant att se vad du tänker om det istället för att du bara säger "Det var bra jag hänger med", Vad tror du om Bibeln? Varför gör det unfair mer misstänkt? Varför tyckte du det grönade unfair? Utveckla gärna lite på det här.

Ond bråd död

Swashbuckler
!Paxen said:
Ond bråd död said:
Intressant. Det var du som frågade efter en präst också. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din utrustning. Men jag är rätt nöjd för stunden.

Röst:!Paxen

Berätta om din utrustning. Och skriv mer. Med tanke på att du är tillräckligt engagerad i varulvsspel för att arrangera egna, så har du varit extremt tyst. Det är bäst du förklarar det också.

Då outar jag att jag, såvitt jag kan se, inte har någon utrustning skriven i min roll.
Jag gillar inte riktigt "så vitt jag kan se". Verkar ängsligt.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Och det var 2012-04-23: 16:50:10 och sen dess har !Paxen bekvämt legat kvar med sin röst på mig. Det jag skulle vilja ha från !Paxen är en förklaring till varför han har så låg närvaro samt en ny motivering till sin röst på mig om han ska ha kvar den. Sen så skulle jag även vilja höra vilka han misstänker och varför. Att vara så här osynlig brukar !Paxen normalt sett inte vara.

Röst: !Paxen
Igår så var jag på stan en stor del av dagen, vilket bara blev så. Jag visste att det skulle bli så, men jag hade hoppats att jag skulle hinna skriva mer.

Jobbar igenom inläggen idag dock, min röst ska ändras, om jag hittar något ättre val, vilket det verkar finnas.

!Paxen

Swashbuckler
Ond bråd död said:
!Paxen said:
Ond bråd död said:
Intressant. Det var du som frågade efter en präst också. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din utrustning. Men jag är rätt nöjd för stunden.

Röst:!Paxen

Berätta om din utrustning. Och skriv mer. Med tanke på att du är tillräckligt engagerad i varulvsspel för att arrangera egna, så har du varit extremt tyst. Det är bäst du förklarar det också.

Då outar jag att jag, såvitt jag kan se, inte har någon utrustning skriven i min roll.
Jag gillar inte riktigt "så vitt jag kan se". Verkar ängsligt.
Alltså, jag har ingen egen rad som heter "utrustning:..", sedan kan jag inte se något som säger att jag har någon utrustning i resten av min text. Är det fortfarande ängsligt?

Unfair

Hero
Basenanji said:
Jag vill inte oprovocerat utveckla mig, men när du Unfair skriver det här:

Jag har en bibel.
...så är det något som får det att dåna i mig.

Man kan konstatera att vi på något sätt konkurrerar med varandra nämligen.
Det talar också för att jag borde titta lite närmare på dig och släppa min bevakning av Spider och Vic.
Jag förstår inte vad du menar tyvärr. Är du ateist, Djävulsdyrkare eller har du också en bibel? Vad menar du med att vi "konkurrerar" med varandra?

Basenanji

Postd20modernist
Jag skulle dessutom vilja veta:

-Bibeln. Vad kan den spela för roll?

-Prästen. Varför skulle en sådan finnas med och vad kan en präst göra?

-Vilka är mest misstänkta just nu (era två förstahandsalternativ).

Det sista för att få ev varulvar att tvinga välja mellan att ange en varulvskompis (vilket förstås är farligt) och att välja en bybo (vilket kommer gröna folk).

Ond bråd död

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Ond bråd död said:
ooh. Jag som tänkte att det var grönande i o m att det var en sån uppenbar pryl att ha med i spelet. Nu gick inte chansningen hem, och Basse blev grönare.

Du hänger väldigt bara på. En klassisk ulv taktik. Skulle vara intressant att se vad du tänker om det istället för att du bara säger "Det var bra jag hänger med", Vad tror du om Bibeln? Varför gör det unfair mer misstänkt? Varför tyckte du det grönade unfair? Utveckla gärna lite på det här.
Intressant att du hoppar på mig i det här läget. Andra hade kanske upprörts mer över bibelkonflikten. Du åker upp på top 3 över skummisar igen.

Men jag ska svara på dina frågor. Ulvar borde inte ljuga om att de har en bibel eftersom vi kunde vara nästan säkra på att en sån fanns med i ett spel som heter 666 och utspelas i nån forntid. Å andra sidan vore det ännu dummare att hoppa på Unfair i det läget som varulv. Röstar vi ut en grön Unfair är Basse väldigt illa ute. Därav Unfair rödare, Basse grönare. Möjligheten finns förstås att det finns två biblar. Kanske t o m en djävulsbibel eller nåt.

Xyas

Swashbuckler
Basenanji said:
Det talar också för att jag borde titta lite närmare på dig och släppa min bevakning av Spider och Vic.
Du får gærna utveckla lite. Har du en bibel också? Eller koranen kanske? Eller ær det något helt annat?

Anser du att er konkurans ær den mellan bybo och varulv, eller ær den av en annan sort?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Spider Jerusalem said:
Ond bråd död said:

Intressant att du hoppar på mig i det här läget. Andra hade kanske upprörts mer över bibelkonflikten. Du åker upp på top 3 över skummisar igen.

Men jag ska svara på dina frågor. Ulvar borde inte ljuga om att de har en bibel eftersom vi kunde vara nästan säkra på att en sån fanns med i ett spel som heter 666 och utspelas i nån forntid. Å andra sidan vore det ännu dummare att hoppa på Unfair i det läget som varulv. Röstar vi ut en grön Unfair är Basse väldigt illa ute. Därav Unfair rödare, Basse grönare. Möjligheten finns förstås att det finns två biblar. Kanske t o m en djävulsbibel eller nåt.
Jag tycker att ditt hoppa på tågen konstant är lite udda, du tar få egna initiativ när det gäller röstning tycker jag.

Jag tycker Unfair, !Paxen och du är skumma och jag har inga planer på att bestämma mig redan nu vem av er som jag tror 100% är ulv men din reaktion är nedtecknad, den var lite väl aggressiv.

Ond bråd död

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Ond bråd död said:
Spider Jerusalem said:
Ond bråd död said:

Jag tycker att ditt hoppa på tågen konstant är lite udda, du tar få egna initiativ när det gäller röstning tycker jag.

Jag tycker Unfair, !Paxen och du är skumma och jag har inga planer på att bestämma mig redan nu vem av er som jag tror 100% är ulv men din reaktion är nedtecknad, den var lite väl aggressiv.
Nu är det din tur att utveckla vad du tror om bibelkonflikten? Och vad det var för jidder med 666 och allt vad det var? VArför valde du att angripa mig när bibelkonflikten dök upp?

Basenanji

Postd20modernist
Kan vi inte låta folk prata lite innan jag brödsmular mer om min roll?

I det här virrvarret just nu så skulel jag verkligen vilja outa en hel del, men jag tycker att det borde vänta till torsdag (innan det blir natt!) så får byn mer att analysera senare.

De jag misstänker i nuläget är:

1. Unfair. Han kan ha en bibel, men det känns lite som att han "räddar" sig med att dra till med ett sådant föremål. Visst, att en bibel finns med i Reccas spel känns väl inte så långsökt, men det är något annat med att han har en bibel som är problematiskt. Jag återkommer gärna om det längre fram, men det är besvärande för mig med tanke på min förhandsinfo.

Det kan också vara så att vi har två roller som ska konkurrera med varandra. Men innan jag utvecklar mig får gärna andra diskutera mer.

2. Vicotnik och Spider. Tja, jag är väl en förstockad bulldogg som vägrar släppa, men jag kan inte bli klok på det här med demoner och djävlar.

Det behöver inte betyda att jag har rätt – Recca kanske har en twist här som går mig över huvudet - men i min info finns det lite som talar om demoner. Däremot djävulen och hans anhang i mänsklig skepnad.

Unfair

Hero
Basenanji said:
Glömde att rösta:

Röst: Unfair

Jag vill se hur du utvecklar det där om föremål.
Ska jag utveckla? Tja jag har inte så mycket att säga om det. Har redan sagt att jag inte ser något sammband med mitt föremål och min förmåga. Och jag har inget annat i min roll som talar för att bibeln ska vara unik för mig eller så.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Biblen konflikten var inte det intressanta i min kritik av dig det var att du hoppade på unfair så fort basse gjorde det fast du skrev att du tyckte det grönade unfair.

Vad jag tror om bibeln?
Ja det är ett föremål som skulle passa settingen, då jag inte har någon information om biblen eller andra föremål så är det svårt att spekulera då chansen är ungefär lika stor att han har det som att han hittar på det.

"Jibbret" som du uttrycker det var en tankegång som jag hade angående fluffet i spelet, då det heter varulv666 och då jag är rätt övertygad om att vi har att göra med människor som antingen är besatta/kultister/tjänare/djävlar/ och då Besten från jordens tjänare har hans namn eller motsvarande nummer på deras panna eller hand så verkade det passa väl in med min roll och settingen.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Basenanji said:
Det behöver inte betyda att jag har rätt – Recca kanske har en twist här som går mig över huvudet - men i min info finns det lite som talar om demoner. Däremot djävulen och hans anhang i mänsklig skepnad.
Jo det där låter rätt men jag vet inte om det där med djävulen men anhang i mänsklig skepnad passar väl in med min roll. Sen om det är besatta människor, kultister eller tjänare det spelar min ingen roll.

Xyas

Swashbuckler
Basenanji said:
Kan vi inte låta folk prata lite innan jag brödsmular mer om min roll?

Basenanji said:
Visst, att en bibel finns med i Reccas spel känns väl inte så långsökt, men det är något annat med att han har en bibel som är problematiskt. Jag återkommer gärna om det längre fram, men det är besvärande för mig med tanke på min förhandsinfo.

Det kan också vara så att vi har två roller som ska konkurrera med varandra.
Så det ær inte problematiskt på sådant sætt att Unfair=varulv? Eller det kan vara det?

Basenanji said:
Næmns demoner lite, eller inte alls? Før om det ær lite har du ju en roll som næmner både demoner och djævulen, och vi kan kanske lægga diskussionen om sådant på is.

Fast så kan det ju inte vara, eftersom du sjælv hævdar att du inte kan slæppa det hær med Djævlar och Demoner.

Røst: Basenanji

Ond bråd död

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Biblen konflikten var inte det intressanta i min kritik av dig det var att du hoppade på unfair så fort basse gjorde det fast du skrev att du tyckte det grönade unfair.

Vad jag tror om bibeln?
Ja det är ett föremål som skulle passa settingen, då jag inte har någon information om biblen eller andra föremål så är det svårt att spekulera då chansen är ungefär lika stor att han har det som att han hittar på det.

"Jibbret" som du uttrycker det var en tankegång som jag hade angående fluffet i spelet, då det heter varulv666 och då jag är rätt övertygad om att vi har att göra med människor som antingen är besatta/kultister/tjänare/djävlar/ och då Besten från jordens tjänare har hans namn eller motsvarande nummer på deras panna eller hand så verkade det passa väl in med min roll och settingen.
Jag tyckte det grönade innan Basse avslöjade att det fanns en konflikt. Det gör en enorm skillnad om outningen visar sig krocka med någon annans info! Detta struntar du i, istället angriper du mig! En bybo hade reagerat starkt på konflikten om bibeln istället för att angripa någon som reagerar över det.

Jag tycker du ska gå ut med din info, för just nu är ditt religiösa utbrott bara brus och snömos.

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Vicotnik said:
Och det var 2012-04-23: 16:50:10 och sen dess har !Paxen bekvämt legat kvar med sin röst på mig. Det jag skulle vilja ha från !Paxen är en förklaring till varför han har så låg närvaro samt en ny motivering till sin röst på mig om han ska ha kvar den. Sen så skulle jag även vilja höra vilka han misstänker och varför. Att vara så här osynlig brukar !Paxen normalt sett inte vara.

Igår så var jag på stan en stor del av dagen, vilket bara blev så. Jag visste att det skulle bli så, men jag hade hoppats att jag skulle hinna skriva mer.

Jobbar igenom inläggen idag dock, min röst ska ändras, om jag hittar något ättre val, vilket det verkar finnas.
Vad är dina tankar i nuläget? Om du skulle flytta din röst nu vem skulle du lägga den på?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Spider Jerusalem said:

Vad jag tror om bibeln?

Jag tyckte det grönade innan Basse avslöjade att det fanns en konflikt. Det gör en enorm skillnad om outningen visar sig krocka med någon annans info! Detta struntar du i, istället angriper du mig! En bybo hade reagerat starkt på konflikten om bibeln istället för att angripa någon som reagerar över det.

Jag tycker du ska gå ut med din info, för just nu är ditt religiösa utbrott bara brus och snömos.
Då måste jag avslöja min roll.

Anledningen att jag inte hoppade på och började kötta i det är för att om någon säger att det är en konflikt så betyder det inte ett skit om den inte utvecklar det.

Hade planer på att skriva ett inlägg om det innan du blev mycket mer intressant. Då jag saknar infromation om utrustning och biblar så gör jag mer nytta genom att försöka genomlysa dig. Och dina aggressiva svar visar att det är något där.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
!Paxen said:
Vicotnik said:

Just nu, enbart på en magkänsla, Unfair. Jag vet inte vad, men det är något intressant med Unfair. Dock ska jag fortsätta gå igenom inläggen och försöka välja någon med hjärnan.

Vad är dina tankar i nuläget? Om du skulle flytta din röst nu vem skulle du lägga den på?

!Paxen

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Basenanji said:
Jo det där låter rätt men jag vet inte om det där med djävulen men anhang i mänsklig skepnad passar väl in med min roll. Sen om det är besatta människor, kultister eller tjänare det spelar min ingen roll.
Nu blir det någon sorts outning, men min roll säger mig att antingen så är ulvarna inga demorna eller, det mer troliga, att vi har flera DTF. pga antalet så tror jag dock inte att det är en DTF i vanlig bemärkelse.