Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: BRÖDSMULOR!

Finns det någon som är inne i flowet som snabbt kan ordna ett outningsinlägg? Eller får jag rätt mig in i ledet och gå igenom det hela själv?

Vimes

Sillkung

Eftersom det har varit lite blandad med vad som är "outningar" från den egna rollen och vad som bara är spekulation är det lite svårt. Dock vore det ett hjältedåd att göra en översikt.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Finns det någon som är inne i flowet som snabbt kan ordna ett outningsinlägg? Eller får jag rätt mig in i ledet och gå igenom det hela själv?

Jag försökte skriva ett, men när jag kollade igenom så såg jag att det vart nästan helt fel.

Jag föredrar att någon som är bättre på att skriva gör det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Pilzeman said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Dock tycks ju introtexten faktiskt peka på något verkligt övernaturligt.
Bekräftar. Det finns övernaturligheter av bibliska proportioner med i spelet.
Bekräftar ytterligare.
Pölzemannen: Bekräftar du ytterligare att det finns övernaturligheter av bibliska/religiösa proprotioner eller övernaturligt överlag?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Pilzeman said:
Du menar med vad vi vet och varför?

Jag kan ge mig på det.
Exakt. Du gjorde en toppenbra sådan lista förut. Jag har nu börjat komma in i flowmode så jag är rätt med i matchen.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
!Paxen har inga prylar
Vico har inga prylar
Spider har inga prylar
Unfair har bibel
Basse har ingen prylar
KK har inga prylar
Pruttade in mig på listan.
Så, just nu så är det 5 personer som inte har prylar, 1 som har en pryl och 6 personer som vi inte har en aning om. Blir intressant fördelning.

Basenanji

Postd20modernist

Såhär:

POTATISBONDEN och hans ätt är utmålas i min info som varulvar. Det betyder att Pilze (och hans ätt, vilka de nu är) framstår som mest misstänkta just nu.

Det behöver alltså inte handla enbart om kvinnor, men visst, namnfrågan blev helt plötsligt lite mer spännande.

Och observera...ny röst:

Röst: Pilzeman

...därför att han är potatisbonde och för att jag misstänker honom för att vara ihop med djävulen...och för att han faktiskt har försökt leda bort ljuset från mina tidigare misstänkta.

Sedan kommer på min lista:

1. Unfair. Du har bibel. Är du präst?
2. Vicotnik. För hans demonspår. Heter Maja. Kan vara häxa.
3. Spider. För hans snack om demoner.

Ond bråd död

Swashbuckler
!Paxen har inga prylar
Vico har inga prylar
Spider har inga prylar
Unfair har bibel
Basse har ingen prylar
KK har inga prylar
OBD har inga prylar

Glömde mig själv. Börjar likna något väldigt intetsägande detta. :/

Vimes

Sillkung

Pilzeman said:
Du menar med vad vi vet och varför?

Jag kan ge mig på det.
Om du gör det Pilze: tänk på att vi antagligen inte vet något i strikt mening. Däremot kan man lista alla olika rollers uppfattningar.

Pilzefrau

hon/henne

Konrad Konvalj said:
Pilzeman said:
Konrad Konvalj said:
Bekräftar. Det finns övernaturligheter av bibliska proportioner med i spelet.
Bekräftar ytterligare.
Pölzemannen: Bekräftar du ytterligare att det finns övernaturligheter av bibliska/religiösa proprotioner eller övernaturligt överlag?
Bibliska, religiösa grejer. Det är samma sak som när Spider sade "Jag tror det finns mer än Människor/kultister/demoner/djävlar" och du och jag nickade.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider said:
Nej jag vet inte om det är häxor, demoner, smurfar eller tomtar. Det jag vet är att det inte kan vara djävulen/lucifer. Det här inlägger är inte så upplysande men jag är nästan helt säker på att det är ulvar i människoskepnad.
Rakt av utan lite crosscheckande i tråden så tycker jag att det här är ett konstigt inlägg.

Spider är alltså nästan helt säker på att det är ulvar i människoskepnad.

I mitt minne har vi en väldans massa bud från Spider sen tidigare, men det här kändes rätt nytt. Kanske kommer en förklaring av vad som menas eller så är jag ute och silar.

!Paxen

Swashbuckler

Basenanji said:
Såhär:

POTATISBONDEN och hans ätt är utmålas i min info som varulvar. Det betyder att Pilze (och hans ätt, vilka de nu är) framstår som mest misstänkta just nu.

Det behöver alltså inte handla enbart om kvinnor, men visst, namnfrågan blev helt plötsligt lite mer spännande.

Och observera...ny röst:

...därför att han är potatisbonde och för att jag misstänker honom för att vara ihop med djävulen...och för att han faktiskt har försökt leda bort ljuset från mina tidigare misstänkta.

Det är just nu viktigt att få veta vem som är potatisbonden. Frågan är om det är ett skrivfel dock.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
Såhär:

Och observera...ny röst:

Okay. Det här inlägget säger ju lite mer än en massa inlägg som jag läst. Det är mer rakt på och det gillar jag.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Det är just nu viktigt att få veta vem som är potatisbonden. Frågan är om det är ett skrivfel dock.
Potatisbonde --> Sädesbonde.

Nja. Det känns rätt långsökt, men att du tar upp det är rätt intressant.

Pilzefrau

hon/henne

Pilzeman said:
Hey, vafan… I min roll står det potatis, i introt säd! *headdesk* Vad gör vi av det? Har du klarhet, Ragnar?
Okej, Basse: jag är inte bonde, potatis eller annat. Inlägget ovan var angående Ragnars favoritgröda, och jag insåg att "I min roll står det [angående Ragnar] potatis, i intror [står det angående ladan] säd!"

Min info länkar alltså ihop din "potatisbonden" med "Ragnar" och likaså "ägaren av ladan" men felet uppstår när introt säger "sädesbondens lada" och Ragnar själv säger "sädesbonde". Så om vi fångar någon på det här, så är det, tja, du och jag som båda har ljugit ihop samma historia, och det har vi inte. Jag tror knappast att ulvarna skulle ta rollen som Ragnar, då denna var ganska mycket given att ha i spel efter min kommetar tidigt.

Så om misstanken är för att jag är potatisbonde kan jag säga att det är ett missförstånd. Jag kan gå ut med min roll om du vill, men då får ni dreva med det målet.