Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Ond bråd död

Swashbuckler
xyas said:
Spider Jerusalem said:
I min information står det bara att jag inte har fallit och jag är den högsta av änglar. Men att jag har börjat störa mig på de andra änglarna. Jag är på jorden på ett uppdrag från gud.
Så vi har potatisbönder och ärkeänglar? Galet. Men jag utesluter inte att det är en sjukt gutsy lögn du kör på Spider. Jag vill gärna höra från Tyr.

Och föresten
Röst: ingen
Jag med. Känner tyr till om andra änglar är här?

Tyr

Hero
xyas said:
Så vi har potatisbönder och ärkeänglar? Galet. Men jag utesluter inte att det är en sjukt gutsy lögn du kör på Spider. Jag vill gärna höra från Tyr.
Jag är benägen att tro honom. Antingen så talar han sanning eller försöker han gömma sig helt ute i det öppna. Det vore en väldigt gutsy lögn. Men jag tycker han känts grön ännu så länge.

Xyas

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Min förmåga du vet.
Nu tänkte jag först sätta mig på tvären, men i och med att så många redan outat (icke-)prylar så känns det ganska onödigt.

Jag har en kniv i min hand.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ond bråd död said:
xyas said:
Ond bråd död said:
Vill du outa prylar?
Varför vill du att jag ska outa prylar?
Min förmåga du vet.
OBD said:
Nu har jag fått min förmåga lite utredd av Recca. Det skulle vara bra att få reda på folks utrustning, men samtidigt tror jag att det kan stämma att utrustningen skvallrar om vilken förmåga man har. Om nån har skäl att tro att detta antagande är fel, säg till! Dvs om din förmåga och utrustning inte matchar eller om du saknar någondera men inte den andra.
Utrustnings outning är väl kanske läge som sagt var.

Tyr

Hero
Ond bråd död said:
Jag med. Känner tyr till om andra änglar är här?
Det enda jag känner till från min roll är att det är fler änglar än mig i byn. Jag vet inte vilka änglar eller hur många.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Jag har en kniv i min hand.
Vad brukar du göra med den xyas?
Det ska du skita i.

Eller ja, nu har jag outat utrustning då det är flera som gjort det och jag ser ingen som helst potentiell skada i det. Mer outande kräver drevande om det nu skulle önskas.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tjopp.

Nu finns det ju lite att jobba med i alla fall. Vore intressant att höra lite vad Vico och Vimes har att säga i allt det här.

Jag drar på jobbet nu och är åter lite senare. Har jag lugnt och skönt på jobbet kommer jag ju så klart att falla in i mitt varulvsspelsberoende rätt snart..

Ond bråd död

Swashbuckler
!Paxen har inga prylar
Vico har inga prylar
Spider har inga prylar
Unfair har en bibel
Basse har ingen prylar
KK har inga prylar
OBD har inga prylar
Xyas har en kniv

Vimes, Tyr, Antemannen, Pilzeman,vad har ni?

Tyr

Hero
Ond bråd död said:
Det är nog bäst om kvarvarande änglar håller tyst. Det kan ju finnas nån som vinner på att döda änglarna.
Känner du till något som insinuerar detta? I sådana fall skulle det vara bra om du gick ut med det. Om inte så känns det rätt långsökt.

Ond bråd död

Swashbuckler
Tyr said:
Ond bråd död said:
Det är nog bäst om kvarvarande änglar håller tyst. Det kan ju finnas nån som vinner på att döda änglarna.
Känner du till något som insinuerar detta? I sådana fall skulle det vara bra om du gick ut med det. Om inte så känns det rätt långsökt.
Nej, jag känner inte till något, men själva idén med en DTF bestående av änglar som inte vi andra bybor känner till får mig att tro att det kanske är bäst att inte avslöja dem. Bara spekulationer mao

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Jag har inget som indikerar att jag är med i DTF, jag har inga extra vinstmål. Jag har bara Namn, information och en förmåga som i dagsläget inte gör så mycket.

Ond bråd död

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Jag har inget som indikerar att jag är med i DTF, jag har inga extra vinstmål. Jag har bara Namn, information och en förmåga som i dagsläget inte gör så mycket.
Egentligen är det kanske inte en DTF utan en undergrupp till byborna. Tyr skulle ju hitta nån grej som blivit stulen så han, och kanske resten av änglarna också, har ju ett mål iofs.

Frågan är om du kommer att falla under spelets gång... Antagligen inte, det hade varit konstigt.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Spider Jerusalem said:
Egentligen är det kanske inte en DTF utan en undergrupp till byborna. Tyr skulle ju hitta nån grej som blivit stulen så han, och kanske resten av änglarna också, har ju ett mål iofs.

Frågan är om du kommer att falla under spelets gång... Antagligen inte, det hade varit konstigt.
Som jag skrev så letar jag också efter en sak.

Jag tror inte jag kommer att falla skulle vara mycket konstig mekanik.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag är väldigt kluven just nu till spider, mest pga hans namn. Att gå ut som Lucifer då Spider lika så jag har en hel del ögon riktade mot oss är väldigt risky med tanke på att det är ett namn som oftast för knippas med djävulen och helvetet och inte med Lucifers ursprung som ärkeängel. För det vore väldigt klassiskt ifall han är ulv och går ut med sitt ulvnamn och lägger upp det så att han ska verka mindre skyldig. Trots Spider har/är ifråga satt så tror jag mer på att han är bybo än ulv.
Tyr tror jag gott om i nuläget, jag upplever honom som en stabil spelare och bybo.

När det kommer till utrusningen så har jag inte en sussning om vad jag ska tro. Eftersom jag själv inte har någon utrusning och inte heller några referenser till vad det skulle innebära.

Unfair

Hero
Ond bråd död said:
!Paxen har inga prylar
Vico har inga prylar
Spider har inga prylar
Unfair har en bibel
Basse har ingen prylar
KK har inga prylar
OBD har inga prylar
Xyas har en kniv

Vimes, Tyr, Antemannen, Pilzeman,vad har ni?
Pilzeman skrev ju direkt efter din outning att han inte viste något om föremål. Antemannen värkar rätt inaktiv. Om Tyr är en ängel så kanske vi inte ska begära ett outande från hen men Vimes är jag också nyfiken på.