Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Xyas

Swashbuckler
!Paxen said:
xyas said:
Kanske han ägnar sig åt sånt där brödsmulande då han sitter på information om sin familj. Typ "en i din familj är varulv"?
Isf bör ev familjemedlemmar outa sig.
Alltså det där var ju bara ett exempel. Det kan ju precis lika gärna vara "du är ulv och vet att en i din familj är siaren".

!Paxen

Swashbuckler
Re: Hur känner vi igen en varulv?

Vimes said:
!Paxen: vilka tycker du det är aktuellt att rösta ut?
Först på listan är Vimes, just pga indicier. Jag tror att det är 50/50 att du är ulv.

Någon av änglarna. Dock vet jag inte vem. Spider (fatta att jag måste dubbelkolla namnet nu..) är ett mesigt val. Fan, jag vill inte rösta ut en ängel egentligen.

Men egentligen så bör jag leta efter någon annan än just Vimes att rösta ut, just pga att det måste finnas bättre alternativ.

Vimes

Sillkung

!Paxen said:
Vimes said:
Först på listan är Vimes, just pga indicier. Jag tror att det är 50/50 att du är ulv.
De flesta som tar upp mig i misstankesammanhang menar att jag verkar vara grön. Vad har du sett för "indicier" som de inte sett?

!Paxen

Swashbuckler
Re: Rösträkning 21:00

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
* Att Vimes är Lucifer

Hur ser du på !Paxens uttalande om att det är Vimes som är Lucifer och att det vore en risky lögn som en ulv att dra till med just det namnet på sin änglaroll.
Om vimes vore Lucifer, varför skulle då Spider gå ut med det utan att Vimes reagerar? Helt ärligt så var det något jag missade och trodde att du hade skrivit fel namn i din post med frågor till mig. Om !Paxen skulle visa sig vara ulv så är det helt klart något som vi bör följa upp. Det är svårt att veta ifall det är ett slarvfel eller en tabbe utan att veta !Paxens fraktion.
Jag har redan förklarat (typ, nyss), så visst kan du ha missat det. Det var ett slarvfel.

Vimes

Sillkung

Besides. Om du tycker att det är 50% chans att jag är ulv tycker jag definitivt att du borde dreva stenhårt för att få ut mig. 50% är bra siffror.

Cassius

Hero
Re: Mot deadline!

Hej!

Spännande att kastats in i det här. Jag tror att jag får skriva nu? Men jag kör på! Jag tror också att jag har en känsla för vad som händer.

De som får mig att bli misstänksam är OBD och Vicotnik. OBD för att hen verkar förvirra till allt som skrivs och Vicotnik mest för att en såpass rutinerad spelare borde inte behöva ställa frågor som "Så vad skulle krävas från mitt håll för att du ska ändra din åsikt om att det är jag som ska röstas ut ikväll?"

Men jag ska fortsätta läsa! Är det något jag borde tänka på? Något ni vill att jag ska göra?

Röst Vicotnik

Vimes

Sillkung

Yay! Cassius! Du är en räddare!

Bra att du tar ställning direkt! Lite längre upp i tråden (typ 10 inlägg) har jag skrivit ett inlägg till dig där jag föreslår lite hur du ska spela under det som återstår av rundan (avslutas ikväll).

Dessutom vore det kul om du skrev något om vad du tror att ulvarna är för något. Det har getts många bud.

!Paxen

Swashbuckler

Vimes said:
!Paxen said:
De flesta som tar upp mig i misstankesammanhang menar att jag verkar vara grön. Vad har du sett för "indicier" som de inte sett?
Det handlar om din roll. Du är sädesbonde, din fru påstås ha varit häxa. Sen är du Vimes också, och jag är befläckad.

Okej, 50/50 kan ju inte stämma egentligen, det måste vara närmare 40/60. Och, ja, det måste finnas bättre val än du.

Pilzefrau

hon/henne

Typ alla andra har redan avslöjat vad de har för utrustning, så: har du någon utrustning, några föremål?

Vimes

Sillkung

!Paxen said:
Det handlar om din roll. Du är sädesbonde, din fru påstås ha varit häxa. Sen är du Vimes också, och jag är befläckad.
Okej då är jag med.

För övrigt (riktat till alla): jag ser helst att vi går på scum tells den här utröstningen. Fluffläget är så pass svagt och förvirrat att det riskerar att bli pannkaka av hela skiten om vi lägger våra ägg i den korgen. Väg gärna in fluff och outningar i era val för utröstning, men basera dem inte på detta enbart. I första hand scum tells tycker jag. Fuck the fluff.

!Paxen

Swashbuckler

Cassius said:
Hej!

De som får mig att bli misstänksam är OBD och Vicotnik. OBD för att hen verkar förvirra till allt som skrivs och Vicotnik mest för att en såpass rutinerad spelare borde inte behöva ställa frågor som "Så vad skulle krävas från mitt håll för att du ska ändra din åsikt om att det är jag som ska röstas ut ikväll?"

Men jag ska fortsätta läsa! Är det något jag borde tänka på? Något ni vill att jag ska göra?
Vicotnik känns väldigt okej just nu enligt mig. Jag tror det har tagits upp tidigare att OBD förvirrar.

Det finns ett par saker jag vill se, det ena är aktivitet och det andra är om du har någon utrustning. Alla (eller, iaf den större delen) har outat något, dom flesta utrustning. Outa vad du än vill, men huruvida du har utrustning eller inte blir intressant.

Pilzefrau

hon/henne
Rösträkning 9:00

5 !Paxen (Vicotnik, unfair, Pilzeman, Tyr, xyas)
5 Vicotnik (KK, Spider Jerusalem, Vimes, OBD, Vicotnik)
1 Vimes (!Paxen)

1 Ingen (Basenanji)

Oliiidligt spännande!

Förresten, Cassius:
Cassius said:
Röst Vicotnik
Skriv gärna Röst: (namn) dvs med ett kolon. I alla fall jag brukar göra ctrl-f "röst:" för att hitta folks röster.

Pilzefrau

hon/henne
Re: BRÖDSMULOR!

Basenanji said:
Pilze:

Kanske kan du säga något om vilket yrke du har då?

Om du nu inte är Potatisbonde.

(typ som: jag har små bitar av metall runt mig om dagarna =är urmakare)
Just det, jag glömde bort att svara på det här förut. Om det gör dig glad kan jag avslöja att jag bor på Ragnars gård, men är inte släkt med honom.

!Paxen

Swashbuckler
Re: Rösträkning 9:00

Pilzeman said:
5 !Paxen (Vicotnik, unfair, Pilzeman, Tyr, xyas)
Ni som har er röst på mig antar jag att det är mest pga slarvfelet jag gjorde. Vill ni rösta ut mig pga det, eller försöker ni att få ut något annat av mig?

Cassius

Hero

Jag har ett föremål. Jag ska försöka förstå vad det faktiskt gör innan jag outar det. Jag tror att de är demoner, det hade varit de mest rollspelslogiska.

Jag fattar inte det här DTF? Menar ni att de kanske finns en tredjegrupp som vill vadå? Det gjorde mig jätte förvirrad.

!Paxen det kan säkert stämma att Vicotnik är lugn men förklara gärna varför han är det? Jag tycker mest att allt känns skumt. Han är så medgörlig.

!Paxen

Swashbuckler
Re: BRÖDSMULOR!

Pilzeman said:
Basenanji said:
Pilze:

Kanske kan du säga något om vilket yrke du har då?

Om du nu inte är Potatisbonde.

(typ som: jag har små bitar av metall runt mig om dagarna =är urmakare)
Just det, jag glömde bort att svara på det här förut. Om det gör dig glad kan jag avslöja att jag bor på Ragnars gård, men är inte släkt med honom.
Så, nu har vi (troligtvis) två definerade grupperingar, fler kan finnas, men dom två som vi vet är Änglar och Ragnar med familj/inneboende.

Vimes

Sillkung

Cassius said:
Jag fattar inte det här DTF? Menar ni att de kanske finns en tredjegrupp som vill vadå? Det gjorde mig jätte förvirrad.
DTF är alltså en till fraktion med egna vinstvillkor utöver varulvar och bybor.

Dock tror jag inte att vi har någon DTF i spel.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Cassius said:
Vicotnik mest för att en såpass rutinerad spelare borde inte behöva ställa frågor som "Så vad skulle krävas från mitt håll för att du ska ändra din åsikt om att det är jag som ska röstas ut ikväll?"
Det har inte med rutin, utan det har att göra med att jag vill veta vad jag skulle behöva göra för att förbättre min ställning i spelet och från vimes sida har jag fått svar på vad han vill se från mig.

!Paxen

Swashbuckler

Cassius said:
Jag har ett föremål. Jag ska försöka förstå vad det faktiskt gör innan jag outar det. Jag tror att de är demoner, det hade varit de mest rollspelslogiska.

!Paxen det kan säkert stämma att Vicotnik är lugn men förklara gärna varför han är det? Jag tycker mest att allt känns skumt. Han är så medgörlig.
DTF = Den tredje faktionen. I ulvspel så kan det finnas en tredje faktion som har egna vinstvillkor.

Okej, du tycker det är skumt att han är medgörlig. Dock så säger mig min erfarenhet att det inte är en scumtell. Vicotnik har ju stor erfarenhet av ulvspel, så han vet att han inte ska bråka i onödan.

Inte för att han inte kan vara ulv. Jag ehöver dock mer för att ändra röst till Vic