Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Re: Rösträkning 9:00

Ond bråd död said:
!Paxen said:
Pilzeman said:
Du har fortfarande inte svarat. Vad är det som får dig att tro att vi ska rösta ut en ängel alls?
Jag tror inte att vi ska rösta ut en ängel, det är ett förslag jag har.

Som sagt så är änglarna 33 % av spelarna, vilket betyder att om alla 4 änglar är gröna så behöver vi bara rösta på alla utom dessa 4. Och jag tror att Recca inte har gjort det så enkelt.

Men om du har något bättre förslag så kan vi köra på det. Just nu misstänker jag OBD pga förvirring, Vimes pga att han är Ragnar, dom två ligger på samma nivå i misstankelista som änglarna just nu för mig.
Jag gillar inte att både Vicotnik och !Paxen vill rikta misstankarna mot mig i detta läge istället för varandra. Skulle inte förvåna mig om vi faktiskt hittat två ulvar här.
Så pga att jag misstänker dig (förutom fleskrivningar då) är tillräckligt för att jag ska vara ulv, inte bara misstänkas?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Ond bråd död said:
!Paxen said:
Pilzeman said:
Du har fortfarande inte svarat. Vad är det som får dig att tro att vi ska rösta ut en ängel alls?

Som sagt så är änglarna 33 % av spelarna, vilket betyder att om alla 4 änglar är gröna så behöver vi bara rösta på alla utom dessa 4. Och jag tror att Recca inte har gjort det så enkelt.

Men om du har något bättre förslag så kan vi köra på det. Just nu misstänker jag OBD pga förvirring, Vimes pga att han är Ragnar, dom två ligger på samma nivå i misstankelista som änglarna just nu för mig.
Jag gillar inte att både Vicotnik och !Paxen vill rikta misstankarna mot mig i detta läge istället för varandra. Skulle inte förvåna mig om vi faktiskt hittat två ulvar här.
Min röst ligger nite på dig, min röst ligger på !Paxen. Så jag vet inte rikigt hur du får ihop att jag tillsammans med !Paxen riktar våra misstankar mot dig.

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: Ha en HAPPY torsdag!

Vimes said:
Nu slår det mig att det förstås kan vara så att "mina" barn kanske inte alls är mina utan hin håles. I så fall är Paxen högeligen misstänkt.

Precis som Spider påpekar är det märkligt att Paxen inte har full koll på att det är jag som är hans far. :gremsmile:
Ja, vem var det som pratade om demoner i människoskepnad? Det kan vara detta som åsyftas.

Vimes

Sillkung
UNFAIR

Unfair har skrivit 32 inlägg. Här är de intressantaste.

(#785199) Första spekulationen om varulvsfraktionen utgår enbart från spelets namn och det Recca skrev om "kristen mytologi och historia". Tror på demoner eller djävulen. Vi får inte veta något om vad unfairs eget PM pekar på. (ping! imo)

(#785207) Svarar mig då jag påpekat att han inte diskuterar utifrån sitt PM att hans roll indikerar på "att det skulle kunna vara något övermänskligt. Men väldigt vagt." (kan innebära vad som helst, och om han är ulv är det ju inte direkt som om han låser sig vid något)

(#785383) Menar att det är bra att rösta ut inaktiva tidigt, då de inte tillför byn något. (detta är en ping i min bok, dock verkar det ju vara lite blandade åsikter om det. Men att rösta ut inaktiva har visat sig alltid vara dåligt för byn.)

(#785404) Kritiserar mig för att driva för hårt mot folks PM (när jag frågar om vad folk tror om varulvsfraktionen utifrån det egna fluffet). (klagomål på andra som för spelet framåt)

(#785409) Om utrustning. Unfair gnäller på OBD om att han frågat efter utrustning eftersom det inte var säkert att ulvarna visste att det fanns utrustning. Uppenbarligen har unfair utrustning.

(#785454) Märkligt inlägg om utröstning av inaktiva. Unfair verkar mena att ulvarna gärna vill rösta ut inaktiva. Det är ju snarare så att ulvarna gärna röstar på inaktiva (där är det lätt att få bybor med sig) och nattdödar de som snackar för mycket. (här resonerar han alltså fel, imo)

(#785788) Det står inte utrustning i unfairs PM utan föremål.

(#785800) Har en bibel. (#785823) Dock utan samband med förmåga. (#785964) Är inte präst, men "Har en bra relation med kyrkan". Frågade om präst för att han tänkte att en präst känner till honom och kunde gröna honom. (tycker att det är lite märkligt att han med en nära relation till kyrkan och med en bibel i handen inte har en bättre pelj på ulvarna än "något övernaturligt")

(#785968) Har en förmåga, som vore värdelös om det inte fanns ulvar. (Detta alltså i diskussionen kring "Tänk om det inte finns några ulvar!")

Noterar slutligen att unfair inte direkt misstänkt någon. Han har röstat på OBD huvudsakligen, men det verkar mest handla om att han tyckte OBD var dum som outade att det fanns utrustning. Röstar på !Paxen nu, är det en slutgiltig röst?

Så, vad har jag mot unfair? Detta, i ordning:
1. Han har inte visat sig sugen på att ta ordentlig ställning till och peka ut misstänkta. Vem vill han rösta ut? Jag har ingen aning. Har mest på negativt vis kommenterat andras spel.
2. Han är en gudfruktig man med relationer till kyrkan och en bibel, men hans PM antyder inget annat än "något övernaturligt".
3. Vill rösta ut inaktiva.

Är det skitstarkt? Nej. Däremot har unfair inte direkt varit i hetluften ordentligt. Jag tycker gott att vi kan dreva honom lite.

(Mina misstänkta: !Paxen, Unfair. Dessutom vill jag påpeka att herrarna Tyr och xyas helt glidit under allas radar.)

Vimes

Sillkung

Ond bråd död said:
Vimes said:
Nu slår det mig att det förstås kan vara så att "mina" barn kanske inte alls är mina utan hin håles. I så fall är Paxen högeligen misstänkt.

Precis som Spider påpekar är det märkligt att Paxen inte har full koll på att det är jag som är hans far. :gremsmile:
Ja, vem var det som pratade om demoner i människoskepnad? Det kan vara detta som åsyftas.
Om min frånfallna fru (frid över hennes minne) har gökat med hin håle så kan jag ju inte lita på att ungarna mina inte har horn i pannan.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Basenanji said:
Jag drar på ytterligare.

Jag är siare.
Varför går du ut med det? Du har ingen press på dig som det ser ut i nuläget.

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: Hur känner vi igen en varulv?

unfair said:
Konrad Konvalj said:
Unfair said:
Däremot så tror jag nog du gör en höna av en fjäder vad gäller !Paxens föremål.
Ska jag göra en höna av en fjäder av det här också?
Hjälp mig förstå.
Nu på morgonen så ser jag att jag blandade ihop vem som sa vad i det här inlägget:
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
Med egna ord: Jag är så klok att jag förstått att byborna kan kännas igen på att de tagit med föremål som är hjälpsamma vid en räddningsaktion.
Jamen isf borde också Vimes vara grön.

Jag borde däremot inte bli grönad, eftersom jag saknar någon utrustning (men jag ska dubbelkolla mitt pm på den punkten.

Men hörni: vad har vi för kriterier för en varulv?

Att man är ängel?

/Basse, fattar nada just nu
Varför "grönas" Vimes av en silverberlock?

Jag kan köpa en bibel som redskap för att driva bort demoner eller pack.

Sen kan jag köpa en kniv för att hacka sönder demoner eller pack (dock hade xyas hoppat över att han slängde sitt andra redskap hinken till förmån för kniven)
För det första var det vist Vimes som hade silberberlocken och sedan vet jag knappt hur jag fick det till att någon tyckte han blev mer misstänkt än oss andra med föremål (snarare mindre) på grund utav det. Tack för att du rycker till mig när jag gör fel.
Jag tyckte att den inte grönade eftersom den inte var "användbar vid en räddningsaktion". nån annan hävdade tvärtom att det grönade, vet ej varför. Vem?

Ond bråd död

Swashbuckler

!Paxen said:
Ond bråd död said:
!Paxen said:
Pilzeman said:

Så pga att jag misstänker dig (förutom fleskrivningar då) är tillräckligt för att jag ska vara ulv, inte bara misstänkas?
Det är intressant att du tjatar om att det är felskrivningarna som gör dig misstänk. Det är det inte. Problemet är ditt ängsliga spel, idén att jaga änglar som läggs fram så stressat och den här formen av försvar.

Ond bråd död

Swashbuckler

Vicotnik said:
Ond bråd död said:
!Paxen said:
Pilzeman said:

Min röst ligger nite på dig, min röst ligger på !Paxen. Så jag vet inte rikigt hur du får ihop att jag tillsammans med !Paxen riktar våra misstankar mot dig.
Sorry. HAr inte hängt med i röstandet eftersom det inte spelar nån roll förens på slutet. Vilket iofs är idag.

Vimes

Sillkung

NU måste jag dra på seminarium snart. Men:

1. Basenanji har fortfarande inte berättat vad han har för vinstvillkor, bara påstått att han vinner tillsammans med byn...

2. Jag kan, i nuläget, tänka mig att rösta ut !Paxen och unfair.

3. Mitt grönande av Vico var kanske förhastat. Det det baseras på, vilket jag lika gärna kan säga sedan Pilze gått ut med samma sak, är att han säger sig inte ha några vinstvillkor. Det har inte jag heller nämligen. Och mig veterligen har ingen hävdat något sådant tidigare. Det är möjligt att ulvarna saknar vinstvillkor också, men skulle man som ulv våga gå ut och säga att man inte har vinstvillkor? Som jag ser det är de enda som kunde veta att byborna inte har några vinstvillkor specificerade i sina PM när Vico gick ut med det byborna själva. Alltså borde Vico vara grön.

Ond bråd död

Swashbuckler

Vimes said:
NU måste jag dra på seminarium snart. Men:

1. Basenanji har fortfarande inte berättat vad han har för vinstvillkor, bara påstått att han vinner tillsammans med byn...

2. Jag kan, i nuläget, tänka mig att rösta ut !Paxen och unfair.

3. Mitt grönande av Vico var kanske förhastat. Det det baseras på, vilket jag lika gärna kan säga sedan Pilze gått ut med samma sak, är att han säger sig inte ha några vinstvillkor. Det har inte jag heller nämligen. Och mig veterligen har ingen hävdat något sådant tidigare. Det är möjligt att ulvarna saknar vinstvillkor också, men skulle man som ulv våga gå ut och säga att man inte har vinstvillkor? Som jag ser det är de enda som kunde veta att byborna inte har några vinstvillkor specificerade i sina PM när Vico gick ut med det byborna själva. Alltså borde Vico vara grön.
3 är ju inte alls grönande. Recca hade ju till och med glömt att skriva vinstvillkor i introt.

Vimes

Sillkung

Ond bråd död said:
3 är ju inte alls grönande. Recca hade ju till och med glömt att skriva vinstvillkor i introt.
So what? innebär det att ulvarna vet att byborna inte har några vinstvillkor i sina roller?

Ond bråd död

Swashbuckler

Vimes said:
Ond bråd död said:
So what? innebär det att ulvarna vet att byborna inte har några vinstvillkor i sina roller?
Sant. Men jag tycker ändå det är svagt.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Ond bråd död said:
Recca said:
Bybor vinner om de röstar ut alla varulvar.

Varulvar vinner om bybor och ulvar blir lika många till antalet.
3. Vicotnik grönas inte av att inte han har några vinstvillkor i sitt PM. Jag har inte heller vinstvillkor i min roll och även jag har frågat vad Basse dillar om.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Right dags för en anklagelse.

Jag tror !Paxen, unfair och Basenanji är våra ulvar.

Basenaji för att han outade att han var siare utan press och utan anledning. Byn vinner inget på att han outar detta och ha kommer troligen om han är bybo att bli mördad i natt då. Så jag ser detta som en konstig ulv strategi för att bli grön.
Basenanji said:
Jag lovar att ni klarar er rätt bra utan mig.

Sedan, det är Väktaren som är den som är mest känslig, rent teoretiskt kan ju tex väktaren skydda siaren om och om igen.

Sedan, nu måste någon varulv gå ut och dubbelclaima "siar-rollen". Eftersom jag har spelat väldigt boy-scout-aktigt (som jag alltid gör) kommer ni kunna dra massa användbart av det tumult som lär uppstå nu.

win-win-win, helt enkelt.

(Och jag la inte så himla stor vikt vid mina misstankar i början av spelet, för jag bedömde det som fluffigt. Men nu undrar jag om det inte var precis rätt spår, med tanke på debaclet med Vime.)
Det här gjorde det inte bättre, en bybo som säger "det är bättre om jag dör".

Jag vågar påstå att han inte är Siare utan en ulv och som det är nu vill jag ta ut honom primärt.

!Paxen för att han vill döda änglar sen vill han inte, han ändrar sig så ofta att jag kommer inte ihåg vad han sa först.

unfair Det vimes skrev i inlägg #786389
Vimes said:
Unfair har skrivit 32 inlägg. Här är de intressantaste.

(#785199) Första spekulationen om varulvsfraktionen utgår enbart från spelets namn och det Recca skrev om "kristen mytologi och historia". Tror på demoner eller djävulen. Vi får inte veta något om vad unfairs eget PM pekar på. (ping! imo)

(#785207) Svarar mig då jag påpekat att han inte diskuterar utifrån sitt PM att hans roll indikerar på "att det skulle kunna vara något övermänskligt. Men väldigt vagt." (kan innebära vad som helst, och om han är ulv är det ju inte direkt som om han låser sig vid något)

(#785383) Menar att det är bra att rösta ut inaktiva tidigt, då de inte tillför byn något. (detta är en ping i min bok, dock verkar det ju vara lite blandade åsikter om det. Men att rösta ut inaktiva har visat sig alltid vara dåligt för byn.)

(#785404) Kritiserar mig för att driva för hårt mot folks PM (när jag frågar om vad folk tror om varulvsfraktionen utifrån det egna fluffet). (klagomål på andra som för spelet framåt)

(#785409) Om utrustning. Unfair gnäller på OBD om att han frågat efter utrustning eftersom det inte var säkert att ulvarna visste att det fanns utrustning. Uppenbarligen har unfair utrustning.

(#785454) Märkligt inlägg om utröstning av inaktiva. Unfair verkar mena att ulvarna gärna vill rösta ut inaktiva. Det är ju snarare så att ulvarna gärna röstar på inaktiva (där är det lätt att få bybor med sig) och nattdödar de som snackar för mycket. (här resonerar han alltså fel, imo)

(#785788) Det står inte utrustning i unfairs PM utan föremål.

(#785800) Har en bibel. (#785823) Dock utan samband med förmåga. (#785964) Är inte präst, men "Har en bra relation med kyrkan". Frågade om präst för att han tänkte att en präst känner till honom och kunde gröna honom. (tycker att det är lite märkligt att han med en nära relation till kyrkan och med en bibel i handen inte har en bättre pelj på ulvarna än "något övernaturligt")

(#785968) Har en förmåga, som vore värdelös om det inte fanns ulvar. (Detta alltså i diskussionen kring "Tänk om det inte finns några ulvar!")

Noterar slutligen att unfair inte direkt misstänkt någon. Han har röstat på OBD huvudsakligen, men det verkar mest handla om att han tyckte OBD var dum som outade att det fanns utrustning. Röstar på !Paxen nu, är det en slutgiltig röst?

Så, vad har jag mot unfair? Detta, i ordning:
1. Han har inte visat sig sugen på att ta ordentlig ställning till och peka ut misstänkta. Vem vill han rösta ut? Jag har ingen aning. Har mest på negativt vis kommenterat andras spel.
2. Han är en gudfruktig man med relationer till kyrkan och en bibel, men hans PM antyder inget annat än "något övernaturligt".
3. Vill rösta ut inaktiva.

Är det skitstarkt? Nej. Däremot har unfair inte direkt varit i hetluften ordentligt. Jag tycker gott att vi kan dreva honom lite.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vimes said:
Sen är det skumt att siaren skulle ha egna vinst vilkor.

!Paxen

Swashbuckler

Ond bråd död said:
Det är intressant att du tjatar om att det är felskrivningarna som gör dig misstänk. Det är det inte. Problemet är ditt ängsliga spel, idén att jaga änglar som läggs fram så stressat och den här formen av försvar.
Om jag spelar ängsligt så spelar du "bonde som inte kan träffa en ladugårdsvägg från 3 meter". Du pratar om att jag och Vic försöker skyffla misstankar på dig, medan Vic är het åt heskotta åt ett annat håll än dig. Du är enormt förvirrad, mer än vad jag har påståtts vara. Mitt spel har ju ändå en anledning.

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:
3. Vicotnik grönas inte av att inte han har några vinstvillkor i sitt PM. Jag har inte heller vinstvillkor i min roll och även jag har frågat vad Basse dillar om.
Läs mitt resonemang. Även om det är så att ulvarna inte har några vinstvillkor i sina roller, och att det inte finns specificerat i startinlägget, tror du att man som ulv skulle våga lita på att byborna inte har vinstvillkor i sina roller?