Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Right dags för en anklagelse.

Jag tror !Paxen, unfair och Basenanji är våra ulvar.

Basenaji för att han outade att han var siare utan press och utan anledning. Byn vinner inget på att han outar detta och ha kommer troligen om han är bybo att bli mördad i natt då. Så jag ser detta som en konstig ulv strategi för att bli grön.
Basenanji said:
Jag lovar att ni klarar er rätt bra utan mig.

Sedan, det är Väktaren som är den som är mest känslig, rent teoretiskt kan ju tex väktaren skydda siaren om och om igen.

Sedan, nu måste någon varulv gå ut och dubbelclaima "siar-rollen". Eftersom jag har spelat väldigt boy-scout-aktigt (som jag alltid gör) kommer ni kunna dra massa användbart av det tumult som lär uppstå nu.

win-win-win, helt enkelt.

(Och jag la inte så himla stor vikt vid mina misstankar i början av spelet, för jag bedömde det som fluffigt. Men nu undrar jag om det inte var precis rätt spår, med tanke på debaclet med Vime.)
</div> Det här gjorde det inte bättre, en bybo som säger "det är bättre om jag dör".

Jag vågar påstå att han inte är Siare utan en ulv och som det är nu vill jag ta ut honom primärt.

!Paxen för att han vill döda änglar sen vill han inte, han ändrar sig så ofta att jag kommer inte ihåg vad han sa först.

unfair Det vimes skrev i inlägg #786389
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Vimes said:
Unfair har skrivit 32 inlägg. Här är de intressantaste.

(#785199) Första spekulationen om varulvsfraktionen utgår enbart från spelets namn och det Recca skrev om "kristen mytologi och historia". Tror på demoner eller djävulen. Vi får inte veta något om vad unfairs eget PM pekar på. (ping! imo)

(#785207) Svarar mig då jag påpekat att han inte diskuterar utifrån sitt PM att hans roll indikerar på "att det skulle kunna vara något övermänskligt. Men väldigt vagt." (kan innebära vad som helst, och om han är ulv är det ju inte direkt som om han låser sig vid något)

(#785383) Menar att det är bra att rösta ut inaktiva tidigt, då de inte tillför byn något. (detta är en ping i min bok, dock verkar det ju vara lite blandade åsikter om det. Men att rösta ut inaktiva har visat sig alltid vara dåligt för byn.)

(#785404) Kritiserar mig för att driva för hårt mot folks PM (när jag frågar om vad folk tror om varulvsfraktionen utifrån det egna fluffet). (klagomål på andra som för spelet framåt)

(#785409) Om utrustning. Unfair gnäller på OBD om att han frågat efter utrustning eftersom det inte var säkert att ulvarna visste att det fanns utrustning. Uppenbarligen har unfair utrustning.

(#785454) Märkligt inlägg om utröstning av inaktiva. Unfair verkar mena att ulvarna gärna vill rösta ut inaktiva. Det är ju snarare så att ulvarna gärna röstar på inaktiva (där är det lätt att få bybor med sig) och nattdödar de som snackar för mycket. (här resonerar han alltså fel, imo)

(#785788) Det står inte utrustning i unfairs PM utan föremål.

(#785800) Har en bibel. (#785823) Dock utan samband med förmåga. (#785964) Är inte präst, men "Har en bra relation med kyrkan". Frågade om präst för att han tänkte att en präst känner till honom och kunde gröna honom. (tycker att det är lite märkligt att han med en nära relation till kyrkan och med en bibel i handen inte har en bättre pelj på ulvarna än "något övernaturligt")

(#785968) Har en förmåga, som vore värdelös om det inte fanns ulvar. (Detta alltså i diskussionen kring "Tänk om det inte finns några ulvar!")

Noterar slutligen att unfair inte direkt misstänkt någon. Han har röstat på OBD huvudsakligen, men det verkar mest handla om att han tyckte OBD var dum som outade att det fanns utrustning. Röstar på !Paxen nu, är det en slutgiltig röst?

Så, vad har jag mot unfair? Detta, i ordning:
1. Han har inte visat sig sugen på att ta ordentlig ställning till och peka ut misstänkta. Vem vill han rösta ut? Jag har ingen aning. Har mest på negativt vis kommenterat andras spel.
2. Han är en gudfruktig man med relationer till kyrkan och en bibel, men hans PM antyder inget annat än "något övernaturligt".
3. Vill rösta ut inaktiva.

Är det skitstarkt? Nej. Däremot har unfair inte direkt varit i hetluften ordentligt. Jag tycker gott att vi kan dreva honom lite.
</div></div>

Jag vill rösta ut änglar om vi inte har något bättre val. Dock så har jag själv hittat ett bättre val. Jag vill ha ut OBD nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Rösträkning 9:00

Vicotnik said:
Vimes said:
1. Basenanji har fortfarande inte berättat vad han har för vinstvillkor, bara påstått att han vinner tillsammans med byn...
Sen är det skumt att siaren skulle ha egna vinst vilkor.
Som det ser ut nu är Basse den ända med egna vinstvillkor.

Det grönar ju ingen annan på något vis vill jag påstå.
Vico, Vimes, K.K, Pölze har alla gått ut med att de inte har några egna vinstvillkor. Det gör ingen av oss grönare. Däremot ger det oss nått att jobba med mot Basse.

Det skänker lite DTF skugga över Basse och han är väl på gång med mer förtydligande gällande det hela hoppas jag.

Jag tycker det är bra att du lyfter upp det hela med att det ser lite konstigt ut om Siaren har egna vinstvillkor och det vore ju väldigt bra om Basse kunde bemöta det hela.

Vimes

Sillkung

KK, hur ser du på att Vico är den första att säga att han inte har några vinstvillkor i sin roll? Skulle han våga det om han var ulv?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
!Paxen said:
Jag vill rösta ut änglar om vi inte har något bättre val. Dock så har jag själv hittat ett bättre val. Jag vill ha ut OBD nu.
Motivera varför du vill rösta ut änglar och varför du vill rösta ut ODB.

Och det jag glömde förut.

Röst: Basenanji

!Paxen

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
!Paxen said:
Motivera varför du vill rösta ut änglar och varför du vill rösta ut ODB.

Och det jag glömde förut.

Röst: Basenanji
Jag har redan motiverat varför änglar. Någon av dom är ulv, det är jag nästan helt säker på.

Jag har även tidigare motiverat OBD. Han spelar mer förvirrat än vad jag gör. Han gnäller på att jag spelar förvirrat, men har ingen koll över sig själv. han riktar anklagagelser på ett selektivt fåtal med få anledningar.

Han spelar alltså som jag. Och alla vet att man inte ska spela som mig.

Ond bråd död

Swashbuckler

Vimes said:
Konrad Konvalj said:
3. Vicotnik grönas inte av att inte han har några vinstvillkor i sitt PM. Jag har inte heller vinstvillkor i min roll och även jag har frågat vad Basse dillar om.
Läs mitt resonemang. Även om det är så att ulvarna inte har några vinstvillkor i sina roller, och att det inte finns specificerat i startinlägget, tror du att man som ulv skulle våga lita på att byborna inte har vinstvillkor i sina roller?
Fast det har ju faktiskt t o m varit diskussioner om det ens finns ulvar (var kanske bara jag) så särskilt vågat var det inte.

Ond bråd död

Swashbuckler
!Paxen said:
Spider Jerusalem said:
Right dags för en anklagelse.

Jag tror !Paxen, unfair och Basenanji är våra ulvar.

Basenaji för att han outade att han var siare utan press och utan anledning. Byn vinner inget på att han outar detta och ha kommer troligen om han är bybo att bli mördad i natt då. Så jag ser detta som en konstig ulv strategi för att bli grön.
Basenanji said:

Sedan, det är Väktaren som är den som är mest känslig, rent teoretiskt kan ju tex väktaren skydda siaren om och om igen.

Sedan, nu måste någon varulv gå ut och dubbelclaima "siar-rollen". Eftersom jag har spelat väldigt boy-scout-aktigt (som jag alltid gör) kommer ni kunna dra massa användbart av det tumult som lär uppstå nu.

(Och jag la inte så himla stor vikt vid mina misstankar i början av spelet, för jag bedömde det som fluffigt. Men nu undrar jag om det inte var precis rätt spår, med tanke på debaclet med Vime.)
</div> Det här gjorde det inte bättre, en bybo som säger "det är bättre om jag dör".

Jag vågar påstå att han inte är Siare utan en ulv och som det är nu vill jag ta ut honom primärt.

!Paxen för att han vill döda änglar sen vill han inte, han ändrar sig så ofta att jag kommer inte ihåg vad han sa först.

unfair Det vimes skrev i inlägg #786389
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Vimes said:
Unfair har skrivit 32 inlägg. Här är de intressantaste.

(#785199) Första spekulationen om varulvsfraktionen utgår enbart från spelets namn och det Recca skrev om "kristen mytologi och historia". Tror på demoner eller djävulen. Vi får inte veta något om vad unfairs eget PM pekar på. (ping! imo)

(#785207) Svarar mig då jag påpekat att han inte diskuterar utifrån sitt PM att hans roll indikerar på "att det skulle kunna vara något övermänskligt. Men väldigt vagt." (kan innebära vad som helst, och om han är ulv är det ju inte direkt som om han låser sig vid något)

(#785383) Menar att det är bra att rösta ut inaktiva tidigt, då de inte tillför byn något. (detta är en ping i min bok, dock verkar det ju vara lite blandade åsikter om det. Men att rösta ut inaktiva har visat sig alltid vara dåligt för byn.)

(#785404) Kritiserar mig för att driva för hårt mot folks PM (när jag frågar om vad folk tror om varulvsfraktionen utifrån det egna fluffet). (klagomål på andra som för spelet framåt)

(#785409) Om utrustning. Unfair gnäller på OBD om att han frågat efter utrustning eftersom det inte var säkert att ulvarna visste att det fanns utrustning. Uppenbarligen har unfair utrustning.

(#785454) Märkligt inlägg om utröstning av inaktiva. Unfair verkar mena att ulvarna gärna vill rösta ut inaktiva. Det är ju snarare så att ulvarna gärna röstar på inaktiva (där är det lätt att få bybor med sig) och nattdödar de som snackar för mycket. (här resonerar han alltså fel, imo)

(#785788) Det står inte utrustning i unfairs PM utan föremål.

(#785800) Har en bibel. (#785823) Dock utan samband med förmåga. (#785964) Är inte präst, men "Har en bra relation med kyrkan". Frågade om präst för att han tänkte att en präst känner till honom och kunde gröna honom. (tycker att det är lite märkligt att han med en nära relation till kyrkan och med en bibel i handen inte har en bättre pelj på ulvarna än "något övernaturligt")

(#785968) Har en förmåga, som vore värdelös om det inte fanns ulvar. (Detta alltså i diskussionen kring "Tänk om det inte finns några ulvar!")

Noterar slutligen att unfair inte direkt misstänkt någon. Han har röstat på OBD huvudsakligen, men det verkar mest handla om att han tyckte OBD var dum som outade att det fanns utrustning. Röstar på !Paxen nu, är det en slutgiltig röst?

Så, vad har jag mot unfair? Detta, i ordning:
1. Han har inte visat sig sugen på att ta ordentlig ställning till och peka ut misstänkta. Vem vill han rösta ut? Jag har ingen aning. Har mest på negativt vis kommenterat andras spel.
2. Han är en gudfruktig man med relationer till kyrkan och en bibel, men hans PM antyder inget annat än "något övernaturligt".
3. Vill rösta ut inaktiva.

Är det skitstarkt? Nej. Däremot har unfair inte direkt varit i hetluften ordentligt. Jag tycker gott att vi kan dreva honom lite.

Jag vill rösta ut änglar om vi inte har något bättre val. Dock så har jag själv hittat ett bättre val. Jag vill ha ut OBD nu. </div></div>

Varför?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
KK, hur ser du på att Vico är den första att säga att han inte har några vinstvillkor i sin roll? Skulle han våga det om han var ulv?
Jo jag håller med dig. Det ger ett grönare skimmer och när jag läser allt igen så ser jag ju att du kanske har förhastat dig en aning.

Helt klart är det skarpt av Vico att vara den första.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
!Paxen said:
Jag har redan motiverat varför änglar. Någon av dom är ulv, det är jag nästan helt säker på.
Så motivationen till att rösta ut en ängel är för att du tror det måste vara en ulv bland dom? Har jag förstått dig rätt då?

!Paxen said:
Jag har även tidigare motiverat OBD. Han spelar mer förvirrat än vad jag gör. Han gnäller på att jag spelar förvirrat, men har ingen koll över sig själv. han riktar anklagagelser på ett selektivt fåtal med få anledningar.

Så han är mer förvirrade än vad du är? Det är inte en bra själv analys av dig själv, varför spelar du förvirrade? Du riktar anklagelser mot ett fåtal men få anledningar. Änglarna där ibland.

Basenanji

Postd20modernist
Ja, jag fattar att ni tycker att det är skumt med mina vinstvillkor. I mitt fall handlar det om att jag är Pastor och därför kommer kunna vinna trots att jag dör – för då blir jag ihågkommen som den store andlige ledaren yada yada...

Grejen är att jag ser hur det påverkar min roll som siare. Därför bedömer jag nu att informationen kring "Potatisbonden och hans ätt" som värdefull och vill dela med mig av den. Men den informationen måste man vara försiktig med, inte minst eftersom min roll har en historisk föregångare som hade jävligt ko-ko idéer. Det är DÄRFÖR som mina vinstvillkor måste bli allmänt kända.

Att jag spekulerar i min egen död är väl inte så konstigt när jag går ut med att jag är siare.

Att hålla på och bedöma scum tells som pilze föreslår, när vi har ett tema känns otillräckligt. Ska vi skita helt i fluffet då? Nej, det tycker jag var en dålig idé.

Min main point är att hjälpa byn:

1) Jag tror att byn ska leta efter Potatisbonden och hans ätt. Just nu ser Vimes ut att vara "Potatisbonde" trots att han försöker slingra sig på den punkten.

2) Jag är siare. Om någon annan påstår sig vara siare så kan vi dubbelkolla denne 8och dennes siarförmåga).

3) Jag försöker hjälpa byn utifrån vad det står i min info så att ni inte ska behöva undra vad jag visste om jag blir utröstad eller dödad.

4) Om jag dör ser det ut som att det inte gör så mycket. Huvudsaken för mig är att byn vinner.

Vimes

Sillkung
Basenanji said:
1) Jag tror att byn ska leta efter Potatisbonden och hans ätt. Just nu ser Vimes ut att vara "Potatisbonde" trots att han försöker slingra sig på den punkten.
Vimes said:
Det var en miss av mig att anta att du pratade om min fru när du pratade om "potatisbondens fru". Men det du skrev var spot on på hur min rollbeskrivning är. Sedan har någon (Pilze?) skrivit att det verkar vara otydligt om det finns en sädesbonde och en potatisbonde eller om de är samma person, det vill säga jag själv.
Pilzeman said:
Jag tycker det är tydligt i min info att de är samma person, dvs du. Och just att vi har olika info, men att både "vetelinjen" och "potatislinjen" stöds på två olika ställen, får mig att tro att det är felskrivet.
Vimes said:
Suck. Du verkar inte läsa tråden ordentligt. Det mest rimliga just nu verkar ju vara att Recca har råkat blanda "sädesbonde" och "potatisbonde". All den sammantagna infon pekar ju på att det är samma person, d.v.s. jag själv.

Enligt min info är jag dock inte potatisbonde, som sagt.
Skit ner dig, Basse. Eller börja läsa det som skrivs i tråden i varje fall.

Ond bråd död

Swashbuckler
Basenanji said:
Ja, jag fattar att ni tycker att det är skumt med mina vinstvillkor. I mitt fall handlar det om att jag är Pastor och därför kommer kunna vinna trots att jag dör – för då blir jag ihågkommen som den store andlige ledaren yada yada...

Grejen är att jag ser hur det påverkar min roll som siare. Därför bedömer jag nu att informationen kring "Potatisbonden och hans ätt" som värdefull och vill dela med mig av den. Men den informationen måste man vara försiktig med, inte minst eftersom min roll har en historisk föregångare som hade jävligt ko-ko idéer. Det är DÄRFÖR som mina vinstvillkor måste bli allmänt kända.

Att jag spekulerar i min egen död är väl inte så konstigt när jag går ut med att jag är siare.

Att hålla på och bedöma scum tells som pilze föreslår, när vi har ett tema känns otillräckligt. Ska vi skita helt i fluffet då? Nej, det tycker jag var en dålig idé.

2) Jag är siare. Om någon annan påstår sig vara siare så kan vi dubbelkolla denne 8och dennes siarförmåga).

3) Jag försöker hjälpa byn utifrån vad det står i min info så att ni inte ska behöva undra vad jag visste om jag blir utröstad eller dödad.

4) Om jag dör ser det ut som att det inte gör så mycket. Huvudsaken för mig är att byn vinner.
Utöver det uppenbart skumma, så gillar jag inte tjatet om din historiska person. Det känns spelat snömos.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Det intressanta är ju om du inte dör:

1. ulvarna låter dig vara för att du skall se rödare ut i runda 2.
2. det finns en väktare som skyddar dig och ulvarna failar med sitt nattmord.

Eller har jag fel?

!Paxen

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
!Paxen said:
Så motivationen till att rösta ut en ängel är för att du tror det måste vara en ulv bland dom? Har jag förstått dig rätt då?
Yes, helt rätt. Jag är praktiskt taget övertygad om det, det är en för stor sammanslutning för att man ska kunna gröna alla dom.

Om nu inte någon kan säga att dom alla 4 är helt gröna.

Spider Jerusalem said:
!Paxen said:

Så han är mer förvirrade än vad du är? Det är inte en bra själv analys av dig själv, varför spelar du förvirrade? Du riktar anklagelser mot ett fåtal men få anledningar. Änglarna där ibland.
Ja, precis! Jag och OBD spelar likadant! Och då jag vet att jag inte är ulv, så måste OBD vara ulv! Eller, näe, det funkar inte riktigt kanske..

Jag är mer övertygad att OBD är ulv än någon annan (vet inte vem i änglapacket som är den troligaste ulven), så det är där min röst måste ligga.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Basenanji said:

Jag vågar påstå att han inte är Siare utan en ulv och som det är nu vill jag ta ut honom primärt.</div></div>

Basenaji
Kommentarer, mot argument något?

Ond bråd död

Swashbuckler
Basenanji said:

Du har fortfarande inte sagt vad vinstvillkoren är.

"2) Jag är siare. Om någon annan påstår sig vara siare så kan vi dubbelkolla denne 8och dennes siarförmåga)." Räknar du med att bli utmanad?

Jag begriper inte snacket om att din död inte gör så mkt och varför du outade din förmåga.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
Det intressanta är ju om du inte dör:

1. ulvarna låter dig vara för att du skall se rödare ut i runda 2.
2. det finns en väktare som skyddar dig och ulvarna failar med sitt nattmord.

Eller har jag fel?
3. Basse är ulv. Jag gillar inget av dom här alternativen, då man måste rösta ut honom för att veta.

Basse är dock ett dåligt val att rösta ut. Om Basse röstas ut och visar sig vara..

1)Bybo, vilka grönas eller misstänks då?

2) ulv, vilka grönas och vilka misstänks då?

Alternativ 2 vinner dock, iom att vi får ut en ulv.