Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
OBD said:
Makes no sense. Varför valde du att outa nu? Du klantade dig och nämnde ett vinstvillkor. Därefter går du bananas och outar att du är siare. Kanske är tanken att byn inte gärna hänger en siare.
Jag tyckte mig se hur det blev lite kapplöpning om initiativet mellan mig och Vimes (och kanske någon till?). Så då bedömde jag det som att det var läge att claima siarrollen.

Det handlar alltså mer om att få upp "Potatisbonden och hans ätt" på dagordningen över skumma prylar att kolla.

Om mina vinstvillkor: här tror jag att Recca har varit väldigt kreativ, men det går ut på att jag som Pastor Tork Mada kommer bli ihågkommen även efter min död (såvida inte varulvarna vinner).

Någon sorts "odödligt helgon"-idé om jag fattar rätt.

---

För att bidra med lite annat: borde vi outa någon annan information nu? Det är som sagt torsdag och snart riskerar vi att någon tar med sig information i graven.

Jag tror hårt på namn/släktskap.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basse said:
Men ett uppriktigt "Sorry!" till er om jag har sabbat nöjet nu.
Vill inte på nått vis sabba tråden eller sprida snömos ikring mig, men Basse behöver lite bekräftelse och även veta att han inte sabbar för mig på något vis.

Mitt nöje består! Fan hela den här rundan är ju åwsååm.

"Möjligen spelar jag "fyrtal i bajs" just nu, men det suger apballens skithål att bara sitta och hålla på info och anklaga varandra för petitesser."

Du är ju härligt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Då tar vi och drar i lite trådar.

Röst: Pilzeman

Senaste drevet gled han ur näven. Jag var en av två som röstade på honom och min motivering nu är lika som då. Sen tycks Pölzemannen ha något form av band till Vimes så det kan vara värt att kolla upp.

Pilzefrau

hon/henne
Basenanji said:
OBD said:
Makes no sense. Varför valde du att outa nu? Du klantade dig och nämnde ett vinstvillkor. Därefter går du bananas och outar att du är siare. Kanske är tanken att byn inte gärna hänger en siare.
Jag tyckte mig se hur det blev lite kapplöpning om initiativet mellan mig och Vimes (och kanske någon till?). Så då bedömde jag det som att det var läge att claima siarrollen.
Makes no sense igen. Om du var rädd att någon annan skulle claima siare (lustigt, för mig är "claima" ett ord man använder när varulvar hävdar att de är en viss by-roll), varför var det då viktigt att vara först? Du sade skälv förut att du tyckte din ställning som sanningsenlig siare stärktes eftersom ingen gick ut efter dig och sa "nähä du, det är jag som är siare". Enligt samma resonemang borde du, som riktig siare, hellre vänta på att någon annan claimar den falskeligen. Speciellt om du misstänker att någon kommer göra det (hur du nu gorde det). Och ännu mer speciellt i första rundan, när allmän klokskap säger att man inte avslöjar sig som siare om det inte är absolut nödvändigt.

Eller vad menade du egentligen med att Vimes kunde tagit initiativet? Jag har svårt att se att han skulle claima just siare som Ragnar. Menar du initiativet i att föra spel, säga saker, ha strålkastarljus? För jo, det lyckades du få, men det är inte ett egenvärde som bybo att ha det.

Ond bråd död

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Basse said:
Men ett uppriktigt "Sorry!" till er om jag har sabbat nöjet nu.
Vill inte på nått vis sabba tråden eller sprida snömos ikring mig, men Basse behöver lite bekräftelse och även veta att han inte sabbar för mig på något vis.

Mitt nöje består! Fan hela den här rundan är ju åwsååm.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">"Möjligen spelar jag "fyrtal i bajs" just nu, men det suger apballens skithål att bara sitta och hålla på info och anklaga varandra för petitesser."
</div>

Du är ju härligt. </div></div>

Jo, det är nog det roligaste ulvlir jag varit med om. Kanske för att det känns som det går rätt bra för oss, men också vändningen med änglarna.

Pilzefrau

hon/henne
Jag tycker också det är spännande, men bra för oss… Tja. Just nu är det mest kaos. Det känns som vi börjar få en fem-sex personer där ulvarna bara måste finnas, och om de som är utanför den gruppen håller sig där borde det ju räcka för seger.

Pilzefrau

hon/henne
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:

Senaste drevet gled han ur näven. Jag var en av två som röstade på honom och min motivering nu är lika som då. Sen tycks Pölzemannen ha något form av band till Vimes så det kan vara värt att kolla upp.
Gled ur näven? Jag har för mig du sa att du var nöjd.

Nåja, ja jag har ett band till Ragnar. Jag ser inte så mycket som hindrar från att jag säger det, så med en tydlig instruktion eller ett par röster till outar jag namn och/eller yrke.

Unfair

Hero
jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din beteende förändring.

Du pratar mycket om fluffet och det har du gjort hela tiden, du värkar nästan vilja glömma bort scumm-tells och missar folk gör, tex:
Basenanji said:
Att hålla på och bedöma scum tells som pilze föreslår, när vi har ett tema känns otillräckligt. Ska vi skita helt i fluffet då? Nej, det tycker jag var en dålig idé.
och tidigare har du sagt bland annat:
Basenanji said:
Med egna ord: Jag är så klok att jag förstått att byborna kan kännas igen på att de tagit med föremål som är hjälpsamma vid en räddningsaktion.
Jamen isf borde också Vimes vara grön.

Jag borde däremot inte bli grönad, eftersom jag saknar någon utrustning (men jag ska dubbelkolla mitt pm på den punkten.

Men hörni: vad har vi för kriterier för en varulv?

Att man är ängel?

/Basse, fattar nada just nu
Jag misstänker dig starkt och har gjort det redan innan du gick ut med siare, men jag väntar med att flytta min röst till dig för stunden.

Däremot så tycker jag att du har rätt i en hel del, men det kan också bara vara rent bybo-förnuft du försöker hosta fram för att inte bli misstänk. Tex:
Basenanji said:
Det värsta jag vet är inkompletta listor över våra namn, förmågor, mm. Sådan får vi när folk tar med sig viktig information i graven.

Ond bråd död

Swashbuckler
Pilzeman said:
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:

Nåja, ja jag har ett band till Ragnar. Jag ser inte så mycket som hindrar från att jag säger det, så med en tydlig instruktion eller ett par röster till outar jag namn och/eller yrke.
Jag tror det är bra att vänta med det. Jag gillar inte hur Basse fiskar efter sånt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Släpp Basse

Vad K.K tycker om att rösta ut Basse:

Vi skall inte rösta ut Basse. Visst kan vi lägga press där nu, men det är egentligen helt onödigt och vi tappar fokus på att leta efter ulvar.

Basse i sin tur får gärna fortsätta snacka sig i och ur sin sits, men det är inte heller helt nödvändigt.

Det Basse gått ut med räcker för oss. Runda 2 kommer att ge oss en massa bra att jobba med tack vare allt detta.

Unfair

Hero
Pilzeman said:
Jag tycker också det är spännande, men bra för oss… Tja. Just nu är det mest kaos. Det känns som vi börjar få en fem-sex personer där ulvarna bara måste finnas, och om de som är utanför den gruppen håller sig där borde det ju räcka för seger.
Jag håller med om att det känns bra just nu men sammtidigt så har vi ett flertal personer som bara gått under radarn. Tex Xyas och Tyr. Och om varulvarna är utanför denna fem-sex persons gruppen du talar om så kan vi behöva tänka om rejält, men det bör vi ifs alltid vara beredda på att göra.

Unfair

Hero
Re: Släpp Basse

Konrad Konvalj said:
Vad K.K tycker om att rösta ut Basse:

Vi skall inte rösta ut Basse. Visst kan vi lägga press där nu, men det är egentligen helt onödigt och vi tappar fokus på att leta efter ulvar.
Menar du att Basse är helt grön i din bok eller varför tycker du att vi "tappar fokus på att leta efter ulvar"? Anledningen till att folk röstar på någon i sista dagen på en runda brukar vara för att de tror att den personen är ulv.

Ond bråd död

Swashbuckler
unfair said:
jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din beteende förändring.

Du pratar mycket om fluffet och det har du gjort hela tiden, du värkar nästan vilja glömma bort scumm-tells och missar folk gör, tex:
Basenanji said:
Att hålla på och bedöma scum tells som pilze föreslår, när vi har ett tema känns otillräckligt. Ska vi skita helt i fluffet då? Nej, det tycker jag var en dålig idé.
och tidigare har du sagt bland annat:
Basenanji said:
Med egna ord: Jag är så klok att jag förstått att byborna kan kännas igen på att de tagit med föremål som är hjälpsamma vid en räddningsaktion.
Jamen isf borde också Vimes vara grön.

Jag borde däremot inte bli grönad, eftersom jag saknar någon utrustning (men jag ska dubbelkolla mitt pm på den punkten.

Men hörni: vad har vi för kriterier för en varulv?

Att man är ängel?

/Basse, fattar nada just nu
Jag misstänker dig starkt och har gjort det redan innan du gick ut med siare, men jag väntar med att flytta min röst till dig för stunden.

Däremot så tycker jag att du har rätt i en hel del, men det kan också bara vara rent bybo-förnuft du försöker hosta fram för att inte bli misstänk. Tex:
Basenanji said:
Det värsta jag vet är inkompletta listor över våra namn, förmågor, mm. Sådan får vi när folk tar med sig viktig information i graven.
Basse förklara varför Vimes skulle vara grönare av sin silvergrejs.

Hela den här "fattar nada just nu" som Basse kör med känns faktiskt mer ulvig än DTFig.

Det som gör mig sugen på att rösta ut Basse är att Vico skulle bli grönare då om Basse var Ulv istället för DTF. Iom hans call på vinstvillkoren.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Pilzeman said:

Jag kan kolla upp vad som fick mig att ändra mig.

Då är det bekräftat. Du har ett band till Ragnar.

Jag håller med att det inte spelar någon roll med att du har gått ut med det förutom att du uppenbarligen inte är en ängel.

För det står väl rätt klart vid det här läget att det finns en möjlighet att det finns 4 änglar precis som !Paxen säger. Du är inte en av dom.

Tyr = Rafael = ängel
Spider = Lucifer = ängel
Pilzeman = möjlig ängel
OBD = möjlig ängel
K.K = möjlig ängel

Således bör jag eller OBD vara en ängel och det var ungefär så mycket jag behövde ha bekräftat från dig.

Visserligen skulle du kunna ha en anknytning till Ragnar som en ängel också? Skyddsängel eller nått sånt. Jag har ingen större koll på vad alla ärkeänglarna gör egentligen så i slutändan kommer du kanske bli tvungen att ge oss mer. Vad vet jag.

Basenanji

Postd20modernist
Pilze!

Pilze said:
Eller vad menade du egentligen med att Vimes kunde tagit initiativet?
Så här:

1) Jag har fått rollen "Tork Mada". Först trodde jag att det var ett egenskapat påhittat fjantasynamn.

2) Sedan inser jag, min dumma gråsugga, att det faktiskt FINNS en Torquemada på riktigt (eller 'har funnits' kanske man ska säga). Och att det då också kan ligga något i vad det står i mitt rollpm.

Ser ni – inga brödsmulor här inte!

Och i mitt rollpm så framgår det att jag är pastor som kan sia häxor genom drömmar skickade av Gud. De här drömmarna är också av sexuell natur, typ: 'den skenheliga pastorn som egentligen tänder på snuskiga häxor som dansar i natten, trots att han på ytan fördömer dem och deras koppling till Hin Håle'

3) Så jag börjar fundera på hur mycket ledtrådar Recca har lagt ut i mitt rollpm. Där står det att Pastor Tork Mada har misstänkt "Potatisbonden och hans ätt". När jag frågar om Ragnar och "Potatisbonden" kan vara samma person exploderar Fukushima (förlåt: VIMES)

Lite senare försäger han sig igen.

4) Nu vore det ju fullt möjligt att jag har fått just en sån där skenhelig präst som gärna dömer folk på dagen (och masturberar på natten) och alltså har helt fel i sina yviga misstankar och gissningar.

5) Men då borde inte jag ha fått ett märkligt utformat vinstvillkor i stil med att hjältehelgonet Tork Mada dog, men inte förgäves! Hans kamp mot 666 kommer aldrig glömmas bort=Grattis Basse, du och byn vann!)

Hänger ni med?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Basenanji said:
Men då borde inte jag ha fått ett märkligt utformat vinstvillkor i stil med att hjältehelgonet Tork Mada dog, men inte förgäves! Hans kamp mot 666 kommer aldrig glömmas bort=Grattis Basse, du och byn vann!)
Jag förstår inte varför det skulle vara ett specialvilkor. Det är normalt att alla som är bybor vinner om byn vinner oavsett om de är vid liv eller inte.

Pilzefrau

hon/henne
Rösträkning 14:15

Jag hoppas hinna en till ordentlig genomgång av mina misstänkta (Basse, !Paxen, xyas) innan halv fyra, för då måste jag sticka. Sedan hinner jag förhoppningsvis göra en snabbgenomläsning innan slut och säga några sista ord eller ändra en sista röst om det framkommit något som kräver det, men generellt är jag upptagen med rollspel ikväll.

Mest "jag-vill-rösta-ut-dig" har jag mot Basenanji just nu, men Konrad har rätt. Min röst ligger tills vidare kvar på !Paxen, som svamlat om änglar och varit dålig på att hantera press. Till skillnad från Basse som misstänkliggör sig själv något fruktansvärt har han inte en lika invecklad och vågad eventuell fluff-lögn.

Rösträkning 14:18:

6 !Paxen (Vicotnik, unfair, Tyr, xyas, OBD, Pilzeman)
1 Basenanji (Spider)
1 unfair (Vimes)
1 Ond bråd död (!Paxen)
1 Vimes (Basenanji)
1 Pilzeman (Konrad)
1 Vicotnik (Cassius)

Tyr

Hero
Re: UNFAIR

Vimes said:
(Mina misstänkta: !Paxen, Unfair. Dessutom vill jag påpeka att herrarna Tyr och xyas helt glidit under allas radar.)
Hur menar du att jag glidit under radarn? Om du syftar på att jag inte listat misstänkta så har du rätt, men det är ju eftersom jag inte vetat vad jag ska tro. Nu efter lite spånande så tror jag däremot att jag har en bild utav spelet. Vad min teori är hoppas jag kunna gå ut med senare i rundan.

!Paxen är fortfarande skum. Många av hans tankar är sunda och jag håller med om mycket. Men det är sättet som han lägger fram det på som är skumt.

Vicotnik dök plötsligt upp på min radar. Av honom så vill jag veta vad hans relation till Ragnar är.

Jag flyttar min röst till Ond Bråd Död. Hans spel har varit virrigt och skumt. I min nya bild av spelet så är han högmisstänkt. För att jag ska kunna släppa detta måste du gå ut med ditt yrke.

Röst: Ond Bråd Död

Pilzefrau

hon/henne
Jag hänger med på förklaringen av andra saker, men vad var det för initiativ som Vimes hade kunnat ta, som du tog genom att säga att du var siare? Att spela sin roll och anklaga dig för att vara galen präst?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Rösträkning 14:15

Röst: !Paxen

Om jag mot all förmodan inte skulle dyka upp under kvällningen (på grund av rollspelande) kanske det är bra att lägga rösten på en som jag verkligen tror kan vara en av våra ulvar.