Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Vimes är min misstänkta!

Och just nu är mina misstänkta:

1) Vimes (det är han som är Potatisbonden och han vet också att det är komprometterande information, varpå han vill dölja det. Ändå klantar han sig och säger tex själv spontant att det står "vete" i hans pm när det borde stå "säd". Fail!

2) Spider
Ängel hit och dit – vi har alltså att göra med Lucifer. Att du inte har "fallit ännu" är i mina ögon ett svagt och otillräckligt alibi. Jag tror att det finns fyra änglar men att det är du som får brudar att dansa nakna i ladorna på natten. Att ni desstuom gärna dödar en och annan är ok för er – men inte för oss i byn.

Vicotnik kan jag inte riktigt heller släppa, dels för att han inte har svarat speciellt mycket på allt drevande (ffs han har varit ohotad etta på hänglistan i två dagar nu utan att han säger så mycket. Sök på hans inläg så kan ni se hur kallt han lirat)

Paxen verkade ha gjort bort sig med det där "Jamenvisst! Vi dödar lite änglar tycker jag!", men det är för kallt nu. I mina ögon grönar det honom.

Unfair och bibeln känns mysko men jag tror att jag har en förklaring.

I övrigt: jag vet inte.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: UNFAIR

Tyr said:
Vicotnik dök plötsligt upp på min radar. Av honom så vill jag veta vad hans relation till Ragnar är.
Jag har inte fått någon definerad relation till Ragnar i mitt pm. Ragnar nämns med andra ord inte i mitt pm.

Ond bråd död

Swashbuckler

Tyr said:
Vimes said:
(Mina misstänkta: !Paxen, Unfair. Dessutom vill jag påpeka att herrarna Tyr och xyas helt glidit under allas radar.)
Hur menar du att jag glidit under radarn? Om du syftar på att jag inte listat misstänkta så har du rätt, men det är ju eftersom jag inte vetat vad jag ska tro. Nu efter lite spånande så tror jag däremot att jag har en bild utav spelet. Vad min teori är hoppas jag kunna gå ut med senare i rundan.

!Paxen är fortfarande skum. Många av hans tankar är sunda och jag håller med om mycket. Men det är sättet som han lägger fram det på som är skumt.

Vicotnik dök plötsligt upp på min radar. Av honom så vill jag veta vad hans relation till Ragnar är.

Jag flyttar min röst till Ond Bråd Död. Hans spel har varit virrigt och skumt. I min nya bild av spelet så är han högmisstänkt. För att jag ska kunna släppa detta måste du gå ut med ditt yrke.

Röst: Ond Bråd Död
Jag kan gå ut med yrke om fler ser skäl till det. Själv har jag inget som tyder på att det är betydelsefullt med yrken. Har det med änglar att göra?

Sen har jag väl spelat rätt sansat bortsett från outandet av förmåga och utrustning?

Basenanji

Postd20modernist

Hellre namn hörni!

Med namn så kan vi rota dels i ätt-frågan och dels i ängelfrågan.

Men kanske yrke också...

Eller så pressar vi en perosn att lämna ifrån sihg mer info.

Vicotnik och !Paxen ser jag då som lämpliga kandidater.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Hörru Basse nu när du är så jävla aktiv får du gärna svara på det här.

Spider Jerusalem said:
Basenanji said:
Ja, därför att jag är den Store Häxjägar-inkvisitorn Tork Mada. På nätterna får jag drömmar av gud som ger mig information om häxstatus hos den person jag vill sia.

Jag kan alltså sia huruvida någon är häxa, för att vara petig.

Därav också min åsneaktiga envishet kring djävulen i det här spelet.
Så om jag har förstått det här rätt så har du, information, förmåga, egna vinstvillkor. Det roliga i det här är att du tidigare skrivit att du är pastor inte Häxjägar-inkvisitorn...

Tyr

Hero

Ond bråd död said:
Jag kan gå ut med yrke om fler ser skäl till det. Själv har jag inget som tyder på att det är betydelsefullt med yrken. Har det med änglar att göra?

Sen har jag väl spelat rätt sansat bortsett från outandet av förmåga och utrustning?
Du har pushat för outningar rätt hårt, är det inte dags att ge något tillbaka? Ska vi behöva pressa dig för att du ska samarbeta?

Ond bråd död

Swashbuckler

Tyr said:
Ond bråd död said:

Du har pushat för outningar rätt hårt, är det inte dags att ge något tillbaka? Ska vi behöva pressa dig för att du ska samarbeta?
Nej, jag kan outa om inte någon har info om att det är farligt.

Tyr

Hero

Ond bråd död said:
Låt oss säga att jag har en bra anledning och att jag inte kan berätta den ännu. Ju mer du försöker fiska efter en anledning och ju längre du drar ut på detta desto mer misstänksam blir jag.

Basenanji

Postd20modernist

Spider said:
Så om jag har förstått det här rätt så har du, information, förmåga, egna vinstvillkor. Det roliga i det här är att du tidigare skrivit att du är pastor inte Häxjägar-inkvisitorn...
Nej alltså mitt yrke är Pastor. men Torquemada var del av den spanska inkvisitionen och min rolls förmåga är att hitta häxor. Alltså en blandning av en pastor och en inkvisi...tor?! (Säger man så?)

Det kunde ju vara värsta feltabben a la Vimes, men den här gången stämemr det att jag både jagar häxor och är pastor.

Sedan som svar till någon annan (Pilze?):

Jag fick lite puls av att Vimes drog igång i de här två inläggen:

Såhär i efterhand inser jag att mitt galna spel faktiskt kommer gynna byn oavsett vad som händer och är rätt nöjd med det.

Ond bråd död

Swashbuckler

Tyr said:
Ond bråd död said:
Låt oss säga att jag har en bra anledning och att jag inte kan berätta den ännu. Ju mer du försöker fiska efter en anledning och ju längre du drar ut på detta desto mer misstänksam blir jag.
ok, jag ser egentligen inga risker att om det bara är jag som outar.

Smed

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider said:
Och om du vet att du spelar dumt/naivt varför i helvete gör du det?
Spider said:
Men vafan svara på alla frågor din ulv, ta inte bara dom som är lätta. Du kan ju inte läsa alla inläggen då du bara tar lite här och där.
Spider said:
Hehe.

Jag tror du har fått en lite släng av Vimes sjukan Spider. Du brukar ju vara rätt cool i varulvsspel, men nu på slutet har din aggro verkligen tagit fart.

Om jag inte missminner mig så hade du väl en liten beef mot OBD i början just tack vare hans aggro?

Spider said:
Jag tycker Unfair, !Paxen och du (OBD) är skumma och jag har inga planer på att bestämma mig redan nu vem av er som jag tror 100% är ulv men din reaktion är nedtecknad, den var lite väl aggressiv.
Hur ser du på ditt temperament just nu Spider?

Tyr

Hero

Ond bråd död said:
Tyr said:
Ond bråd död said:
ok, jag ser egentligen inga risker att om det bara är jag som outar.

Smed
Det där var oväntat. Jag måste tänka över det här för någonting känns väldigt fel med vår situation.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Ond bråd död said:
Tyr = Rafael = ängel
Spider = Lucifer = ängel
Pilzeman = möjlig ängel
OBD = möjlig ängel
K.K = möjlig ängel

Nu vet ju inte jag vart det här leder, men det känns ju som att nån har filat på tapeten och inte gått ut med att dom är en ängel eller så har nån ljugit om sitt yrke/namn.

Men !Paxens 4 änglar tycks inte finnas i närheten av ladan.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Spider said:
Och om du vet att du spelar dumt/naivt varför i helvete gör du det?
Spider said:
Men vafan svara på alla frågor din ulv, ta inte bara dom som är lätta. Du kan ju inte läsa alla inläggen då du bara tar lite här och där.
Spider said:
Hehe.

Jag tror du har fått en lite släng av Vimes sjukan Spider. Du brukar ju vara rätt cool i varulvsspel, men nu på slutet har din aggro verkligen tagit fart.

Om jag inte missminner mig så hade du väl en liten beef mot OBD i början just tack vare hans aggro?

Spider said:
Jag tycker Unfair, !Paxen och du (OBD) är skumma och jag har inga planer på att bestämma mig redan nu vem av er som jag tror 100% är ulv men din reaktion är nedtecknad, den var lite väl aggressiv.
Hur ser du på ditt temperament just nu Spider?
För att Basse skiter i att svara tre gånger på frågor och skiter i vissa inlägg. Vafan om man är misstänkt får man fan ta och försvara sig inte bara lalla runt som en jävla sopptorsk.

Basenanji

Postd20modernist

Vilken fråga vill du ha svar på Imse-Vimse?

Och om du känner att du blir lite arg så får gärna bikta dig hos mig. Det går så bra så. :gremwink:

Xyas

Swashbuckler
Basenanji said:
Om mina vinstvillkor: här tror jag att Recca har varit väldigt kreativ, men det går ut på att jag som Pastor Tork Mada kommer bli ihågkommen även efter min död (såvida inte varulvarna vinner).

Någon sorts "odödligt helgon"-idé om jag fattar rätt.
Så ditt "vinstkriterium" innehåller att du vill bli dödad/utröstad? Du är alltså en village idiot?

Unfair

Hero

Jag gillar inte din ton Spider men det är rätt att du ser sådant här och tar upp det. I min bok så är du en av de mer gröna idag. Däremot så vet jag inte om det är rätt dag att rösta på Basse, jag är intresserad utav händelseutvecklingen och vad hans så kallande siande kan ge oss nästa runda.

Recca

Femme Fatale
Påminnelse om rundans slut klockan 21:00 ikväll

Kom ihåg att skicka in förmågeanvändning i pm till mig och att rösta!