bra fynd Xyas. Men vad innebär det för oss om han blir hängd? Han har ju inte riktigt kämpat för att bli hängd dock.xyas said:Så ditt "vinstkriterium" innehåller att du vill bli dödad/utröstad? Du är alltså en village idiot?Basenanji said:Om mina vinstvillkor: här tror jag att Recca har varit väldigt kreativ, men det går ut på att jag som Pastor Tork Mada kommer bli ihågkommen även efter min död (såvida inte varulvarna vinner).
Någon sorts "odödligt helgon"-idé om jag fattar rätt.
Mmmm, jag börjar tro att vi bör ha alla änglar i det öppna. Ju längre tid det tar innan någon outar ängel desto mer misstänkt kommer jag vara över det hela. Om vi manar änglar till att komma ut, och ingen gör det, så kan vi fälla !Paxen. Är !Paxen grön i detta fallet så innebär det att vi har en ond ängel som gömmer sig bland byborna. Är han röd så, tja, då betyder inte siffran 4 något. Men det finns väl inget som tyder på att änglar sitter på power-roller? Om byn inte vet hur det ligger till så vet så klart ulvarna inte om det heller.Konrad Konvalj said:Tyr = Rafael = ängelOnd bråd död said:Smed
Spider = Lucifer = ängel
Pilzeman = möjlig ängel
OBD = möjlig ängel
K.K = möjlig ängel
Nu vet ju inte jag vart det här leder, men det känns ju som att nån har filat på tapeten och inte gått ut med att dom är en ängel eller så har nån ljugit om sitt yrke/namn.
Men !Paxens 4 änglar tycks inte finnas i närheten av ladan.
Inte? Jag tycker det är exakt det han gör, och hade det inte varit för vetskapen om att village idiot är en legitim roll så hade jag gärna gjort det. Nu är jag lite mer tveksam.Ond bråd död said:Han har ju inte riktigt kämpat för att bli hängd dock.
Iofs har han spelat superkonstigt på slutet. Vilket jäkla öde å få en sån roll. Om detta bara var fejk så ska ulvarna få en medalj för det mest briljanta räddningsförsöket everxyas said:Inte? Jag tycker det är exakt det han gör, och hade det inte varit för vetskapen om att village idiot är en legitim roll så hade jag gärna gjort det. Nu är jag lite mer tveksam.Ond bråd död said:Han har ju inte riktigt kämpat för att bli hängd dock.
Konrad Konvalj said:Nej då var det inte Basse jag pratade med.Spider Jerusalem said:Samt att det var för att han var agressiv när han vart konfronterad.
Nu är det basse och jag blir sur då han skiter i massor med inlägg och inte svara på de frågor som ställs honom.
Jag håller nog med OBD här, jag kan inte utläsa att han specifikt har försökt hänga sig själv, bara att han har spelat underligt. Det han däremot han gjort är att han har försökt få ulvarna att döda honom (främst genom att gå ut med power roll tidigt) vilket känns dumt, och hans ända försvar värkar vara detta vinstvilkoret och hans hopp i att det finns en väktare som kan skydda honom inatt.xyas said:Inte? Jag tycker det är exakt det han gör, och hade det inte varit för vetskapen om att village idiot är en legitim roll så hade jag gärna gjort det. Nu är jag lite mer tveksam.Ond bråd död said:Han har ju inte riktigt kämpat för att bli hängd dock.
Han är inte siare. Om han är det så är det något jävligt fel i det här spelet.unfair said:Jag gillar inte din ton Spider men det är rätt att du ser sådant här och tar upp det. I min bok så är du en av de mer gröna idag. Däremot så vet jag inte om det är rätt dag att rösta på Basse, jag är intresserad utav händelseutvecklingen och vad hans så kallande siande kan ge oss nästa runda.
Okej? Lust att utveckla detta?Spider Jerusalem said:Han är inte siare. Om han är det så är det något jävligt fel i det här spelet.unfair said:Jag gillar inte din ton Spider men det är rätt att du ser sådant här och tar upp det. I min bok så är du en av de mer gröna idag. Däremot så vet jag inte om det är rätt dag att rösta på Basse, jag är intresserad utav händelseutvecklingen och vad hans så kallande siande kan ge oss nästa runda.
Ja, det är nåt seriöst skumt med hans spelande. Kanske han har någon form av handikapp som drabbar byn på nåt vis. Hans snack om förmåga och byn mår bättre utan honom tyder ju på det. Jag måste fundera på det här känner jag.unfair said:Jag håller nog med OBD här, jag kan inte utläsa att han specifikt har försökt hänga sig själv, bara att han har spelat underligt. Det han däremot han gjort är att han har försökt få ulvarna att döda honom (främst genom att gå ut med power roll tidigt) vilket känns dumt, och hans ända försvar värkar vara detta vinstvilkoret och hans hopp i att det finns en väktare som kan skydda honom inatt.xyas said:Inte? Jag tycker det är exakt det han gör, och hade det inte varit för vetskapen om att village idiot är en legitim roll så hade jag gärna gjort det. Nu är jag lite mer tveksam.Ond bråd död said:Han har ju inte riktigt kämpat för att bli hängd dock.
Men jag håller med i att hans roll känns skumm och går emot byns intresse en del, bybor brukar ju inte direkt vilja bli natt-dödade om de inte tror att alla andra bybor har bättre förmågor, och det känns inte så i detta fallet direkt, en siare liksom. Känns bara helknasigt att gå ut med en siarroll i första rundan.
Alltså, Basse skall inte hängas!Ond bråd död said:bra fynd Xyas. Men vad innebär det för oss om han blir hängd? Han har ju inte riktigt kämpat för att bli hängd dock.xyas said:Så ditt "vinstkriterium" innehåller att du vill bli dödad/utröstad? Du är alltså en village idiot?Basenanji said:Om mina vinstvillkor: här tror jag att Recca har varit väldigt kreativ, men det går ut på att jag som Pastor Tork Mada kommer bli ihågkommen även efter min död (såvida inte varulvarna vinner).
Någon sorts "odödligt helgon"-idé om jag fattar rätt.
Åh my christ! Lucifer vad kommer du dragandes med?Spider said:Han är inte siare. Om han är det så är det något jävligt fel i det här spelet.
Att han ska vara siare, ha information, vara bybo och ha eget vinstvillkor utan att vara DTF....Jag finner det något så jävla långsökt.Konrad Konvalj said:Åh my christ! Lucifer vad kommer du dragandes med?Spider said:Han är inte siare. Om han är det så är det något jävligt fel i det här spelet.
Vad var det du väntade på?Basenanji said:Å! Det var ju precis det där jag satt och väntade på.
Spider, Vic och Vimes alltså. (Jag vet att jag kanske ter mig obegriplig nu, men jag bara satt och väntade på det där och så kommer det! Det var defintivt rätt läge att outa att jag var siare)
Har du inte läst mina poster? Jag har argumenterat varför jag vill hänga dig i flera av dom, samt att vad jag ser så är jag den enda som har en röst på dig. Du kan ju inte läsa det som skrivs.Basenanji said:Just det!
En bra grej byn kan göra i det här spänannde läget är att analysera hur
Vimes
Vicotnik
Spider Jerusalem
har spelat men framförallt:
hur de har röstat.
Tex så noterar jag att Spider röstar på mig bara liite liite försent efter att han har anklagat mig.
Ur "Varulvsspel för Dummies!", kap 1, sid. 1:
"Ett bra sätt att fånga varulvar på kan vara att se hur de gärna föreslår folk till hängsnaran, men sällan argumenterar varför. Dessutom brukar de gärna låta bli att själva rösta på den kandidat de föreslår – de vet ju att den som tåget går mot är grön."
Han säger ju att han är siare.Spider Jerusalem said:Att han ska vara siare, ha information, vara bybo och ha eget vinstvillkor utan att vara DTF....Jag finner det något så jävla långsökt.Konrad Konvalj said:Åh my christ! Lucifer vad kommer du dragandes med?Spider said:Han är inte siare. Om han är det så är det något jävligt fel i det här spelet.