Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Vimes

Sillkung
Re: !Paxen

Sen skulle jag vilja veta mer om det stulan föremålet. Men om Spider inte är anträffbar så blir det knepigt, eller? Vet de andra änglarna något?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Vem ska vi sia runda två?

Basenanji said:
Sorry, jag har druckit likör innan middagen och se hur det går... :gremcrazy:

Du är ju inte alls inblandad i "Jakten På Den Försvunna Saken – Återkomsten II", men däremot är du med i tretimmarsföreställninegn av:

"Var är Min Husbonde? En Getstory!"
Ok, maffia spel och alkohol brukar sällan vara en god kombo.

Hur gör vi med siandet? Har du möjligheten att sia en kvinna i natt? För är hon också Häxa då vet vi hur din förmåga fungerar. Själv vet jag inte än vem jag ska sia.

Vimes

Sillkung
Det här är det KK skrev senast.

Konrad Konvalj said:
Det vi måste göra är att komma fram till vem vi tjänar mest på att hänga.
Ja. Men börja skriv något då, KK. Du har ju inte tagit ställning till något den här rundan. Vem vill du rösta ut?

Och med tanke på din formulering här ovan, vem misstänker du? Alltså, inga resonemang om vad vi tjänar på. Utan straight up: vilka är våra två kvarvarande (eller hur många tror du det är?) ulvar?

Spit it out.

Sen. Varför vill du absolut inte säga mer än att du är Ängel-Micke den här rundan, men kan tänka dig outa hela din roll i nästa?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vicotnik said:
Basenanji said:
Sorry, jag har druckit likör innan middagen och se hur det går... :gremcrazy:

Du är ju inte alls inblandad i "Jakten På Den Försvunna Saken – Återkomsten II", men däremot är du med i tretimmarsföreställninegn av:

"Var är Min Husbonde? En Getstory!"
Ok, maffia spel och alkohol brukar sällan vara en god kombo.

Hur gör vi med siandet? Har du möjligheten att sia en kvinna i natt? För är hon också Häxa då vet vi hur din förmåga fungerar. Själv vet jag inte än vem jag ska sia.
Glömde skriva med att när det kommer till att jag letar efter min husbonde så har jag inte en aning om vad det skulle innebära. Eftersom sättet det är skrivet på så är det forumlerat som det är anledingen till att jag luktar på folk. Jag misstänker ju att Ragnar skulle kunna vara min husbonde, men som jag har sagt tidigare så nämns inte han i mitt pm över huvudtaget.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad är du så säker på att du kommer leva till nästa runda att du kan vänta med att gå ut med resten av din roll? Som det ser ut just nu är vi i andra rundan och turligt nog så har vi inte förlorat någon information alls i och med att ingen bybo dog första runda.

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: !Paxen

Vimes said:
Om min före detta fru (frid över hennes minne) knullade med hin håle, gjorde abort och sedan blev lunch för Lilith tycker jag att det är ytterligare en sak som talar för att !Paxen inte har satansblod i ådrorna. Som påpekats.

Jag tycker fortfarande att Paxen vore ett hyfsat alternativ att rösta ut då det skulle ge oss mycket info. Men jag tror att han är grön.
Förklara.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nu kommer jag försvinna från forumet och kommer kanske att dyka upp en stund innan slutet av rundan för att se ifall något nytt har dykt upp att ta ställning till.

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: Hur spelar !Paxen?

!Paxen said:
Min vana trogen så brukar jag använda en 50/50 taktik. Jag vill vara tillräckligt röd för att ulvarna inte ska ta ut mig, samtidigt som jag vill vara tillräckligt bybo för att jag inte ska bli utröstad. oavsettom jag är bybo eller inte spelar jag så.
Det kan vara den dummaste strategi jag hört någonsin. Spela dåligt oavsett om man är ulv eller man. o_O
Ni andra, är detta verkligen sant?

Oavsett så verkar det inte gå att pressa Spider nu, och !Paxen är den som vid utröstning skulle ge oss absolut mest. Gröna/röda Xyas,Vico och mig, samt en insikt om häxsiandet.

Jag begriper inte alls hur folk kan se honom som grön.

Röst:!Paxen

Ond bråd död

Swashbuckler

Vicotnik said:
Jag tänker flytta min röst till Pilzeman.

Röst: Pilzeman

Varför flyttar jag den till Pilzeman? Jo dels för att han var en av få som höll kvar sin röst på !Paxen förra rundan, den info han har gått ut med:
Pilzeman said:
I min information framgick att det kunde finnas en ängel i spel, om man tänkte efter
Den här informationen anser jag vara väldigt dålig eftersom det redan kommit fram att !Paxen sett 4 änglar vid ladan. Så den här informationen som Pilzeman går ut med är väldigt lätt att efterhands konstruera, att han också är en av de sista ut med informationen anser jag gör att informationens trovärdighet är väldigt låg.
Pilzeman är nog den spelare som jag anser vara mest annonym i hela spelet också och vad jag vet så är han en hyfsat erfaren maffiaspelare, så att vara så annonym som han har vairt i det är spelet tycker jag är skumt. Jag skulle vilja se mer utvecklade tankar från Pilzeman angående: Cassius och OBD som tydligen är de han har mest misstankar emot enligt detta inlägg:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Pilzeman said:
Till att börja med: jag är inte släkt med Ragnar vad jag vet. Jag är dräng och arbetar på hans gård. Jag heter Mats.

Jag outar detta för att folk undrade, och jag kan inte se hur det skulle spela någon roll när så många andra har sagt namn och yrken.

Vi har verkligen inte många kvar som rimligen kan vara ulvar.

Vico och xyas fick unfair hängd när !Paxen kunde åkt.

Spider och Basse har något fuffens för sig, men är inte varulviga.

Konrad… jag hänger upp mig på att han inte varit inblandad i allt detta fluff, men han har spelat såpass bra och hjälpsamt, inte minst mot unfair, att han torde vara bybo.

Tyr är den första ängeln att gå ut. Jag tror gärna på att det finns en ulv bland änglarna, men den förste? Tror mer på en som fortfarande håller sig hemlig, vilket skulle kunna vara typ Cassius, OBD, !Paxen – eller unfair för den delen, om han ljög jättemycket.

Då är också Cassius, Vimes, OBD och !Paxen dem vi har kvar. Åsså jag då, för dem som försöker räkna till 11 med mig, men jag hoppas det är okej att jag inte analyserar mig själv. Det är ni välkomna att göra.

!Paxen har gått ut som Ragnars dotter, som visade sig vara omnänd i Ragnars eget fluff. Det grönar honom ganska ordentligt om inte också Vimes är ulv. Att som ulv ta Ragnar-rollen på chans skulle vara så jävla vågat, så isf är det "hide in plain sight", dvs de är Ragnar och hans dotter, är onda (samröre med häxor), men de spelar på sina riktiga roller fast som bybor. Verkar osannolikt.

Det ger Cassius och OBD kvar. Jag är med på att gå på Cassius.
Röst: Cassius
</div>
Jag skulle vilja höra varför du väljer att rösta på Cassius framför OBD och vad det är som du baserar dina misstankar på emot dem. </div></div>

Pilzeman känns stabil. Och hans förklaring om änglar låter trovärdig, om än lite överflödig.

Basenanji

Postd20modernist

(4) Konrad Vimes, Tyr, !Paxen, Vicotnik
(2) Cassius Konrad, Pilzeman
(2) Spider Basenanji, OBD
(1) !Paxen xyas
(1) OBD Cassius

(1) Ingen Spider

Vic-> Pilzeman

(3) Konrad Vimes, Tyr, !Paxen
(2) Spider Basenanji, OBD
(1) !Paxen xyas
(1) OBD Cassius
(1) Pilze Vicotnik
(1) Ingen Spider

Röst: !Paxen

Basenanji-> !Paxen

29/4 kl. 16.15
(2) !Paxen xyas, Basenanji
(1) Spider OBD
(1) OBD Cassius
(1) Pilze Vicotnik
(1) Ingen Spider

Förklaring:

Jag vet inte vad Spider håller på med, men han verkar inte vara med så mycket idag. Det gör honom förstås ännu skummare. Men ändå vill jag göra något med min röst som kanske leder till mer analysmaterail för byn än att bara vänta ut Spider...

Nu har jag läst lite mer av !Paxen och tycker nog ändå att han är den bästa kandidaten till snaran. Han är häxa (enligt mitt siande), han är släkting till Potatisbonden och han är under granskning av xyas och Tyr vilka menar att han är skum och han har flera gånger gått med på att offra sig (vilket skulle kunna vara skummish). Dessutom vore det intressant att se vad som händer om han seglar upp som toppkandidat när det är mindre än tre timmar innan söndags-stoppet.

Vad kan !Paxen göra för att rädda sig? Jag skule vilja se mer analyserande och mer konstruktivt spel från hans sida. Vi har ju massvis med indicier – vad är din starkatse teori om allting just nu !Paxen?

Basenanji

Postd20modernist

...och vi är knappast hjälpta av att sprida rösterna så där. Hoppas att det samlar sig kring två personer de närmsta timmarna.

Tyr

Hero

Basenanji said:
...och vi är knappast hjälpta av att sprida rösterna så där. Hoppas att det samlar sig kring två personer de närmsta timmarna.
Tyvärr kommer inte jag vara mycket bättre. Jag vet inte vem jag vill hänga i nuläget, men jag vet vem jag vill dreva mot. Denna någon är Vimes. Han skulle mycket väl ha kunnat rösta ut unfair för att gröna sig själv och att även gröna sig själv genom att försvara en bybo som alla andra hackat på. Sedan har han spridit förvirring genom att nämna 1600-talet (tror jag det var) och kanske även genom hans analys av Basses förmåga. Just det där med hans syn på Basses förmåga var något jag svalde, men när jag tänker efter så tycker jag inte det är den rimligaste förklaringen. Det där med misogyn baseras väl den historiska förlagan eller eventuellt en stereotyp av en häxjägare. Om man går på vad Basse outat är det väl rimligare att anta att Basses fördomar mot Ragnars ätt gör att han siar dem röda. Det där är ju iaf baserat på vad som outats.

Ragnar är dessutom i mitten av värsta värsta härvan och Vimes har inte outat något om saken, trots att han brödsmulat om att han tror att det kan röra sig om människor som gör dumma saker.

Så...

Röst: Vimes

Ge oss något att jobba med.

Basenanji

Postd20modernist

Jag hade förstås ett fel med förut. Dubbelkolla gärna!

29/4 kl. 16.50

(3) !Paxen xyas, OBD, Basenanji

(1) Spider OBD
(1) OBD Cassius
(1) Pilze Vicotnik

(1) Ingen Spider

Basenanji

Postd20modernist

Fel, fel och ninjad.

Tyr-> Vimes

(3) !Paxen xyas, OBD, Basenanji

(2) Konrad Vimes, !Paxen

(1) OBD Cassius
(1) Pilze Vicotnik
(1) Vimes Tyr

(1) Ingen Spider

Basenanji

Postd20modernist

Jo, för all del och jag har haft mina misstankar mot Vimes förut. men det akn ju avra så att Ragnar är oskyldig och bara står där som ett mähä medans hans fru knullar djävlar och barnen dödar oskyldiga.

Det skulle kunna vara så.

Fan Tyr, du har verkat vettigst av alla hittills. när jag läser !Paxen och senare vad du och xyas har skrivit...då tror ju jag på er.

Äh, vafan, jag står kvar på !Paxen ett tag till...

Vimes

Sillkung

Nu måste jag missat något, Tyr. Har varit borta hela helgen och precis kommit hem. Kommer dock vara med under slutet. Jag antar att xyas (som är i min familj) har outat något som jag missat när jag skummat tråden.

Vad menar du med det här:
Ragnar är dessutom i mitten av värsta värsta härvan och Vimes har inte outat något om saken, trots att han brödsmulat om att han tror att det kan röra sig om människor som gör dumma saker.
Jag har outat allt om min roll. Att hävda att jag varit defensiv med min outning (om någon nu gör det) anser jag är direkt felaktigt.

Sedan anklagar du mig för:
1. Jag röstade ut unfair (whatefuck liksom)
2. Jag försvarar !Paxen (jag har redogjort för varför anser jag)
3. Jag har delgivit mina tankar om Basses förmåga (som vi fortfarande inte vet exakt hur den funkar)
4. Jag har spridit förvirrning genom att nämna 1600-talet (vilket jag har redogjort för varför jag trodde och dessutom varit tydlig med att det egentligen inte är något att fästa sig vid)

Tycker inte det är så glasklara anklagelser.

---

För utröstningen har vi två val anser jag:
1. Rösta ut Paxen och få massor att jobba med till nästa runda.
2. Arbeta med hypotesen att Paxen är grön och rösta ut någon av Pilzeman, Cassius eller OBD. Här tycker jag nog att OBD är de sämsta alternativen. Pilze har vi inte lyckats dreva denna runda dock.

Jag kan stödja båda dessa vägar. Dock är jag ju ivrig att rösta ut alla ulvar i tre raka rundor ( :gremsmile: ) och således har jag viss förkärlek för alternativ två. Dvs skita i den taktiska aspekten av utröstningen och ta den vi tror mest på som ulv.

---

Nu ska ajg snart köra min sambo till pendelstationen, men sedan kommer jag tillbaka och ska försöka röja runt lite.

Vimes

Sillkung

Vimes said:
Nu måste jag missat något, Tyr. Har varit borta hela helgen och precis kommit hem. Kommer dock vara med under slutet. Jag antar att xyas (som är i min familj) har outat något som jag missat när jag skummat tråden.
Det jag har missat var alltså relaterat till det Basse skrev om att mina barn dödat oskyldiga. Så det kanske är Paxen så åsyftas, vad xyas har för släktskap till mig vet vi inte ännu (väl?)