Vimes
Sillkung
Crisp and clear, Vico. Ibland tycker jag du är lite odynamisk som bybo, men här visar du ju att byn behöver spelare som inte är all over the place hela tiden (som jag, Basse och KK). The voice of reason.Vicotnik said:Inte helt omöjligt, jag kan nog hålla med om att Basenanji möjligtvis skulle kunna vara en naiv siare så som du beskriver det. Spider vet jag inte rikigt vad jag ska tro om anser att han spelar helt okej, men det som stör mig hos honom är namnet lucifer, eftersom det är så pass för knippat med djävulen. Om Spider skulle få skurk resultat från någon så skulle det vara just Basenanji eftersom jag är rätt så övertygad om att han har fått rollen "byfåne" dvs för att han ska vinna så måste han åka ut + att byn vinner. Men om vi kan lita på Spider så tror jag i övrigt att hans sianden kommer vara korrekta. Om vi röstar ut Basenanji den här rundan och han visar sig vara bybo då är ju Spider väldigt starkt ifråga satt, som ulv så vore det orimligt att ta den risken om man inte är väldigt nära att vinna.
Så jag tror Spider talar saning om vilket resultat han fått, men sedan om det är korrekt eller inte måste diskuteras.
Spider borde vara bybo, kan vi konstatera alltså. Hans förmåga kan vara sne på något vis.
Jag tror inte Basse är ulv. Däremot kan han vara DTF, men jag är skeptisk till att han sias som röd bara för att han har vinstvillkoret att han måste ha blivit dödad för att vinna med byn.