Vilka K.K kan tänka sig att hänga:
(I random ordning till att börja med och jag kommer behöva komplettera med lite information gällande outningar. Alltså kan mina misstankar revideras något beroende på vilken hjälp jag får att komma ihåg.)
!Paxen: Mest som ett kompliment om vi absolut inte kommer överens om något annat. Det kan lätta på en del saker att få honom ur vägen.
Cassius: Rätt labila och luddiga outningar, tycke inte veta riktigt hur det ligger till. Vill hänga !Paxen för att se grön ut på papperet säger han och har egentligen enbart riktat in sig på OBD.
Tycker det här inlägget är rätt luddigt för att ta ett exempel:
Cassius said:
Jag håller kvar vid att OBD är sjukt skum, min lista av indicier tycker jag talar för sig själv. De som har outat saker om sina roller har alla en del fluff, OBD verkar knappt ha något.(1) Sedan är det !Paxen som är nästa, vi båda kan pekas ut som häxor som jag har förstått det och ifall det är så att det finns en bybo-häxa och en varulvs-häxa så vet jag att !Paxen är varulven.(2) Ingen annan verkar tycka att OBD är skum och för mig är det väldigt märkligt men misstankarna mot !Paxen är större och därför väljer jag att nu lägga min röst där. Såg att jag inte hade fetat hela min röst.(3)
1. OBD är skum, listan av indicierna innehåller väl inte så värst mycket scum kan jag tycka. OBD har outat en del fluff men säkerligen hållit tillbaka lite precis som jag.
2. !Paxen är 2:a på listan? Eller nästa på listan bland misstänka? Här pekar det på att Cassius vill rädda sit häx-skinn.
3. Ingen vill rösta på OBD, ingen tycker han är skum. Misstankarna är däremot större mot !Paxen därför röstar Cassius på honom.
Jag vet inte hur många gånger jag läst inlägget, men jag kommer varje gång fram till samma sak. Cassius tycker OBD är skum (troligen ulv?) men röstar på !Paxen för att det grönar honom. Jag kanske är helt sne och ute på cykeltur i alperna, men jag får inte grepp om inlägget riktigt. Vimes däremot tycker att Cassius verkar: "verkar genuint angelägen om byns bästa, vilket jag inte tror att man skulle klara av att spela som nybörjarulv." Hjälp mig att förstå i så fall.
Pilzeman: Har inte alls varit speciellt delaktig i det hela. Jag hade mina misstankar mot honom i den absoluta början och sedan har jag varit på honom någon gång efter det. Jag skulle behöva en liten påminnare om hans outningar. Det jag har i huvudet är att han heter
Mats? Och
inte har någon anknytning till Ragnar? Dock så skriver han i ett av de första inläggen att vi hänger på Ragnars gård.
Vimes: Potatisbonden Ragnar känns som en liten nyckel att hänga. Det skulle öppna upp för en hel del skulle jag tro. Sen har jag mina tidigare indicier att gå på gällande Vimes. Vad jag såg hade han inte besvarat mitt inlägg som tillverkades igår natt eller så.
Återkommer med mera.