Hänger vi !Paxen får vi följande effekt:
!Paxen är bybo, vilket indikerar att Basenanji har ljugit/blivit påverkad i sitt siande och bör rimligtvis hängas och är Basenanji skurk så friar det Spider.
Är !Paxen skurk så friar det enligt mig Basenanji och då bör Spider granskas ordentligt i sömmarna och rimligtvis hängas eftersom han då fått felaktigt siande eller ljugit.
Så jag kan mycket väl tänka mig att hänga !Paxen också den här rundan.
Hänger vi !Paxen och han är bybo så anser jag det stärka xyas ställning i och med att han var den som la den avgörande rösten i runda 1.
Tyr, anser jag sitta hyfsat stabilt som ängel, till skillnad från Spider som sagt sig vara nummer 1, vilket även Konrad (bybo) sa sig vara.
Vimes tycker jag spelar bra, jag siade honom runda 2 och han var inte demon vilket förvisso inte OBD heller var, men jag finner ändå att Vimes spelar ett stabilare spel än vad OBD gjorde.
Basenanji anser jag göra ett väldigt bra jobb och jag känner mig hyfsat säker på att han är bybo, men så länge spider, !paxen och basenanji "härvan" inte rikigt har löst sig så vågar jag inte lita på basse fullt ut. Hans excel/pfd filer är väldigt hjälpsamma.
Och som vanligt så har jag inte lyckats få någon uppfattning av Pilzeman, på tok för anonym för min smak.