Nekromanti Varulv 666 runda 3

Tyr

Hero
!Paxen said:
Dom alternativen jag har nu är:

Vimes (av anledningar jag har nämnt tidigare)
Någon av änglarna, ev Spider först (av tidigare nämnda anledningar)
Och sist Basse, pga hans felaktiga siande av mig.
Du är den enda av oss som rimligtvis inte borde misstänka änglarna. Om du är grön så stämmer det att det finns 4 änglar, och en gömd ängel är väl mer ulvigt än precis vad som helst annat.

!Paxen

Swashbuckler
Tyr said:
!Paxen said:

Du är den enda av oss som rimligtvis inte borde misstänka änglarna. Om du är grön så stämmer det att det finns 4 änglar, och en gömd ängel är väl mer ulvigt än precis vad som helst annat.
Det är magkänsla, jag har inte hävdat något annat. Jag vill dock inte gröna dom helt oavsett, inte som det är nu. Vad har vi att gå efter? Är häxorna ulvar, är det demoner eller är det en fallen ängel tillsammans med någon av tidigare nämnda "skurkar"?

Basenanji

Postd20modernist
1. Tyrs självförtroende

Det kan ju vara slug varulvstaktik att låtsasbråka och spela oförrättad – men jag vill ändå ge dig cred för hur du har spelat och lagt fram teorier. Jag tycker att du och xyas är de enda som verkligen har spelat coolt, oavsett fraktion. Sedan kan det bli lite dålig stämning i sådana här spel, men jag hoppas att du kämpar på nu för du behövs verkligen.

2. Änglar och tjuvar
Hey, det här är nytt! Gå ut med den här infon, för just nu spräcker den här typen av info alla teorier tvärsöver.

Snälla Tyr: utveckla det där med föremål, så att alla kan hjälpas åt att hitta tjuvar/varulvar.

Tyr

Hero
Re: TYR?

Vimes said:
Om du refererar till mig så ber jag om ursäkt, även om jag (nog) har för mig att jag bara ballade ur en gång och skrev att du spelade dåligt. Hursom ber jag om ursäkt för det.
Det är inte i första hand dig jag menar. Jag har lättare att svälja sådant i spel. Men jag tackar ändå för din ursäkt även om den inte är nödvändig. Sedan skulle jag jobba på att inte visa frustration eftersom sådant pingar. :gremlaugh:

Basenanji

Postd20modernist
Re: TYR?

Om jag har skrivit något korkat ber förstås även jag om ursäkt!

Basenanji

Postd20modernist
Ok, !Paxen, jag ska noga överväga att du vill att vi röstar på dig. Det är ju en mycket vågad taktik av en varulv, men låt oss för ögonblicket anta att du är bybo...

...kan du i så fall förklara för mig vad vi får ut av att rösta ut just dig?

:gremlaugh:

Vimes

Sillkung
Tyr said:
!Paxen said:

Ja, alltså, Paxen. Nu är du ju inte 50/50 random utan outright skitkonstig. Du har sett 4 änglar, om din info stämmer har en ängel ljugit och följaktligen är denne någon ulv. Alltså borde du inte misstänka de outade änglarna.

Vi skulle nackat dig förra rundan.

Tyr

Hero
Basenanji said:
Snälla Tyr: utveckla det där med föremål, så att alla kan hjälpas åt att hitta tjuvar/varulvar.
Alltså något har stulits från gud. Tjuvarna nämns i pluralis, aldrig i singularis. Men det är oklart om vi vet att det finns flera tjuvar eller om vi tror det. Änglarna i spel jagar efter tjuvarna och under jakten inser jag att det finns åtminstone en ängel för många. Jag skulle kunna berätta vilket föremål det rör sig om men jag hade velat att Spider gör det istället. Varför tjuvarna är i denna byn eller vad de ska ha föremålet till vet jag inte.

!Paxen

Swashbuckler
Vimes said:
Tyr said:
!Paxen said:

Ja, alltså, Paxen. Nu är du ju inte 50/50 random utan outright skitkonstig. Du har sett 4 änglar, om din info stämmer har en ängel ljugit och följaktligen är denne någon ulv. Alltså borde du inte misstänka de outade änglarna.

Vi skulle nackat dig förra rundan.
Jo, det är sant. Men det hjälper inte. Jag har fortfarande en dålig magkänsla ang dom som outat sig som änglar. Jag måste ta en paus och fundera på det här.

Xyas

Swashbuckler
Basenanji said:
...kan du i så fall förklara för mig vad vi får ut av att rösta ut just dig?
Do it.

Før det enda jag ser just nu ær en ulv som av någon anledning førsøker rædda sin spider-kompis från att åka ut denna rundan (får Lucifer någon bonus i runda 4 måntro?)

Basenanji

Postd20modernist
Okej.

Änglarna i spel jagar efter tjuvarna och under jakten inser jag att det finns åtminstone en ängel för många.

Jaja, det skulle i så fall betyda att en av änglarna är skum. Då kanske Vic's förmåga är bra att ha. Hoppas att Vic använder den till att sia Spider/Tyr.

Jag skulle kunna berätta vilket föremål det rör sig om men jag hade velat att Spider gör det istället.

Ok, sug på den karamellen ett tag till då, men om Spider inte visar sig här får vi nog outa det här.

Vimes

Sillkung
CASSIUS

Du skrev att du använt din förmåga. Berätta.

Tyr

Hero
Basenanji said:
Ok, sug på den karamellen ett tag till då, men om Spider inte visar sig här får vi nog outa det här.
Lugnt, jag lovar att jag kan outa det innan rundan är slut. Jag är inte säker på om outning ger så mycket egentligen, men man vet aldrig.

Basenanji

Postd20modernist
Re: CASSIUS

Jag siade Cassius och fick resultatet "ej häxa".

Vimes

Sillkung

Basenanji said:
Jag siade Cassius och fick resultatet "ej häxa".
Jag vet det Basse! Men Cassius har skrivit att han använt en förmåga (som jag inte visste att han hade f.ö.).

Cassius said:
Jag har också använt min förmåga. Det var intressant.
Så, ja. Jag vill höra honom berätta om det.

Tyr

Hero

Vimes said:
Cassius said:
Jag har också använt min förmåga. Det var intressant.
Så, ja. Jag vill höra honom berätta om det.
Mmmm, att det är intressant hoppas jag betyder att vi kan lära oss något av det. Då vill jag absolut höra det.

Pilzefrau

hon/henne
Tillbaka

Nu är jag i huset, som kidsen säger. Jag tänker inte lämna datorn förutom för mat förrns jag går och lägger mig. Jag kommer börja med en genomgång av vad som hände under unfair-utröstningen och vad vi kan sluta oss till därav.

Pilzefrau

hon/henne
unfairs utröstning

Vimes börjar:
Vimes said:
Unfair har skrivit 32 inlägg. Här är de intressantaste.

(#785199) Första spekulationen om varulvsfraktionen utgår enbart från spelets namn och det Recca skrev om "kristen mytologi och historia". Tror på demoner eller djävulen. Vi får inte veta något om vad unfairs eget PM pekar på. (ping! imo)

(#785207) Svarar mig då jag påpekat att han inte diskuterar utifrån sitt PM att hans roll indikerar på "att det skulle kunna vara något övermänskligt. Men väldigt vagt." (kan innebära vad som helst, och om han är ulv är det ju inte direkt som om han låser sig vid något)

(#785383) Menar att det är bra att rösta ut inaktiva tidigt, då de inte tillför byn något. (detta är en ping i min bok, dock verkar det ju vara lite blandade åsikter om det. Men att rösta ut inaktiva har visat sig alltid vara dåligt för byn.)

(#785404) Kritiserar mig för att driva för hårt mot folks PM (när jag frågar om vad folk tror om varulvsfraktionen utifrån det egna fluffet). (klagomål på andra som för spelet framåt)

(#785409) Om utrustning. Unfair gnäller på OBD om att han frågat efter utrustning eftersom det inte var säkert att ulvarna visste att det fanns utrustning. Uppenbarligen har unfair utrustning.

(#785454) Märkligt inlägg om utröstning av inaktiva. Unfair verkar mena att ulvarna gärna vill rösta ut inaktiva. Det är ju snarare så att ulvarna gärna röstar på inaktiva (där är det lätt att få bybor med sig) och nattdödar de som snackar för mycket. (här resonerar han alltså fel, imo)

(#785788) Det står inte utrustning i unfairs PM utan föremål.

(#785800) Har en bibel. (#785823) Dock utan samband med förmåga. (#785964) Är inte präst, men "Har en bra relation med kyrkan". Frågade om präst för att han tänkte att en präst känner till honom och kunde gröna honom. (tycker att det är lite märkligt att han med en nära relation till kyrkan och med en bibel i handen inte har en bättre pelj på ulvarna än "något övernaturligt")

(#785968) Har en förmåga, som vore värdelös om det inte fanns ulvar. (Detta alltså i diskussionen kring "Tänk om det inte finns några ulvar!")

Noterar slutligen att unfair inte direkt misstänkt någon. Han har röstat på OBD huvudsakligen, men det verkar mest handla om att han tyckte OBD var dum som outade att det fanns utrustning. Röstar på !Paxen nu, är det en slutgiltig röst?

Så, vad har jag mot unfair? Detta, i ordning:
1. Han har inte visat sig sugen på att ta ordentlig ställning till och peka ut misstänkta. Vem vill han rösta ut? Jag har ingen aning. Har mest på negativt vis kommenterat andras spel.
2. Han är en gudfruktig man med relationer till kyrkan och en bibel, men hans PM antyder inget annat än "något övernaturligt".
3. Vill rösta ut inaktiva.

Är det skitstarkt? Nej. Däremot har unfair inte direkt varit i hetluften ordentligt. Jag tycker gott att vi kan dreva honom lite.

(Mina misstänkta: !Paxen, Unfair. Dessutom vill jag påpeka att herrarna Tyr och xyas helt glidit under allas
radar.)

Konrad hittar lite mer skit på unfair.

KK -> unfair
Tyr -> unfair
5 !Paxen: Vicotnik, unfair, xyas, OBD, Pilzeman
2 unfair: Konrad, Tyr

unfair outar sitt namn (Augusta).

Nu är det bara dessa två som röstar på unfair. 5 röster ligger på !Paxen, däribland xyas. Vimes röstar xyas:
Vimes said:
xyas, det står dig helt fritt att berätta vem av Konrad Konvalj, unfair och Cassius jag ska rösta ut istället.
xyas said:
Fast, jag vill ju inte rösta ut någon av dem. Jag tycker !paxen är det bästa alternativet baserat på scum tells.

Om jag måste välja av de tre du nämner så säger jag Unfair. KK har spelat stabilt och Cassius har behåller jag gärna en runda till för att få mer ut av hen.
En ulv-xyas hade i detta läget haft koll på att unfair faktiskt var i riskzonen, och antagligen inte vågat föreslå honom. Cassius hade varit en bättre måltavla (KK var redan då rätt grönad av de flesta i min uppfattning), så jag ser
Troligt: xyas grön, Cassius vilket som
Mindre troligt: xyas ulv, Cassius också ulv (xyas ställs inför jobbiga valet att misstänka en av två ulvar eller KK)

Vimes -> unfair

Vimes inte bara röstar på unfair, utan <a href="https://www.rollspel.nu/threads/55528/post-722536
" rel="nofollow" target="_blank">ställer upp</a> läget hjälpsamt och nyktert. Jag har svårt att se att ulv-Vimes skulle presentera situationen såhär, utan snarare bara lämna en rösträkning eller inte ens det.

Vico -> unfair

4 !Paxen: unfair, xyas, OBD, Pilzeman
4 unfair: Konrad, Tyr, Vimes, Vico

Nu blir det lika. Är Vico ulv så var unfair ett medvetet offer, vilket känns mysko första rundan.

xyas -> unfair

Slut med siffrorna 5-3 till unfair.

Kvar på !Paxen hade vi mig, unfair och OBD.
Jag missade det hela; var inte inloggad alls en lång stund innan deadline.
unfair – givetvis kvar på !Paxen. Om han missade hela drevet (Vicos röstbyte till lika kom en kvart innan deadline) eller om han försökte tiga ihjäl det (han hade varit tyst ett tag innan det) är svårt att säga.
OBD var bevisligen bybo, och tyckte helt enkelt fortfarande att !Paxen var skum.

Den uppenbara tolkningen av detta är att jag är skum tillsammans med en av Spider, Bassenanji, Cassius och !Paxen själva. De röstade på andra än de två "huvudkandidaterna". Jag vet att jag är schysst, så vad det ger för mig borde vara uppenbart.

Skulle då någon av de som röstade på unfair kunnat vara skumma?
När inte krank är med så tror jag bara inte på att ulvarna medvetet offrar en av sina egna första rundan. Och vi vet redan att KK var bybo. Frågan är ju om det någon gång halvvägs kändes i luften att det skulle svänga till unfair, och att Tyr, Vimes eller Vico bytte för att bli grön. Men efter att ha läst det hela tycker jag inte det. Diskussionen handlar om !Paxen, om Ragnars släkt och om Spider vs. Basse i att vara siare. unfair-spåret dyker upp vid sidan och samlar på sig Tyr, Vimes och Vico för att de liksom tappar intresset av den övriga diskussionen.

Jag blir kvar med Basse, Spider, Cassius och !Paxen. !Paxen har jag lite grann gett upp på att förstå. Visst, efter den utröstningen skulle byn tjäna på att hänga honom även om han var bybo, för att få klarhet. Men jag kan verkligen inte avgöra om han är bybo eller ulv.

Cassius tycker jag har spelat stabilt, men har inget riktigt grepp om honom. Grönsiad av Basse, vilket gör att vi verkligen behöver få bekräftat vad Basses siande är om.

Spider kan vara ulv med en elaborat lögn. Tillsammans med andra ulvar, spelandes på fluffet något stenhårt. Men annars känns det svårt.

Basse kan vara ulv med en kaosdemon i fickan. Eh, jag vetetusan. Han känns genuin.

Poängen med det här inlägget var inte att samla mina misstankar, utan att samla intryck från unfair-tåget. Och det tycker jag att jag har:
- Det var snabbt från noll till utröstning, vilket gör att eventuella ulvar var väldigt väl medvetna om att de bidrog stort till unfairs chanser att åka ut – inget "han är dömd ändå så jag hoppar på"
- Detta grönar ffa Vimes, Vico och xyas.

Pilzefrau

hon/henne
Re: unfairs utröstning

Jag läste igenom förra rundan igen. Även där missade jag slutet helt. Jag hittade två saker att kommentera, här kommer den första:

Den där Cassius alltså.
Cassius said:
Två röster på OBD. Då är jag på. Nu tar vi OBD!

Röst: OBD
Han lägger fram sitt case mote OBD tidigt. Visar intresse för att hänga honom, ser om någon annan hänger på. Tröttnat och gör annat (byter till !Paxen) men är snabbt på så fort hans ursprungliga case mot OBD är i ropet igen. Typiskt ulvigt. Mindre ulvigt om !Paxen skulle varit ulv – han skulle nog trivts bättre med en lös röst kvar på OBD isf – men om !Paxen är bybo är det ganska tydligt.

Jag vill hänga Cassius eller !Paxen idag. !Paxen för att det vore värt att veta säkert om han var bybo, samt för att OBD verkade så sjukt säker på att !Paxen var ulv. Cassius tror ajg att jag har motiverat innan, men:
- Röstade inte på unfair
- Gör ulvdrevet mot OBD: flaggar för det, gör något annat, hakar på så fort det är en bybo som kör

Röst: Cassius
så länge, men jag kan mycket väl ändra den till !Paxen. Jag vet inte. Och Basse/Spider har jag fortfarande ingen koll på.