Vimes said:Vi har info om FYRA änglar.
Vi har info om FYRA i Ragnars familj (Ragnar + 3 enligt min info).
Vi har TRE outade änglar (Spider/Lusse, Tyr/Raff-raff, Konrad/Micke).
Vi har TRE outade i Ragnars familj (Vimes/Opiumbonden själv, !Paxen/Förvirrad flicka, xyas/"familj men inte släkt").
Det är ju konstigt väl?
Unfair är ju en osäkerhetsfaktor. Men om infon stämmer så har i varje fall någon ljugit om släktskap med Ragge eller vingarna på ryggen. Två kan ha gjort det.
En eller två av dessa ljuger alltså om sin roll:
Basse, Pilze, Cassius, OBD, Vico
Spontant vill jag stryka Vico som har en så bisarr roll att jag inte kan tänka mig att han dragit den ur arslet. Basse faller också bort då jag anser att hans tskendränkande tokpastor-outning känns genuin. Kvar blir Cassius, Pilze, OBD.
Cassius har mer eller mindre outat sig som byns häxa. Det är möjligt att han har ballar nog att outa sig som häxa och vara ulv på samma gång. Men att han är fallen ängel/ond ragnarsläkting och fabricerar en häxroll åt sig själv är helt orimligt.
Kvar då är Pilze och OBD. OBD har en usel förmåga och är en kvinnlig smed (<- känns mindre genuint än andra outningar). Det som talar för OBD är att han börjar jiddra om utrustningen innan n¨ågon nämnt den.
Jag får Pilzeman kvar här. Vad talar för att vi inte ska nacka honom?
Pilzeman said:Jag läste igenom förra rundan igen. Även där missade jag slutet helt. Jag hittade två saker att kommentera, här kommer den första:
Den där Cassius alltså.
Han lägger fram sitt case mote OBD tidigt. Visar intresse för att hänga honom, ser om någon annan hänger på. Tröttnat och gör annat (byter till !Paxen) men är snabbt på så fort hans ursprungliga case mot OBD är i ropet igen. Typiskt ulvigt. Mindre ulvigt om !Paxen skulle varit ulv – han skulle nog trivts bättre med en lös röst kvar på OBD isf – men om !Paxen är bybo är det ganska tydligt.Cassius said:Två röster på OBD. Då är jag på. Nu tar vi OBD!
Röst: OBD
Jag vill hänga Cassius eller !Paxen idag. !Paxen för att det vore värt att veta säkert om han var bybo, samt för att OBD verkade så sjukt säker på att !Paxen var ulv. Cassius tror ajg att jag har motiverat innan, men:
- Röstade inte på unfair
- Gör ulvdrevet mot OBD: flaggar för det, gör något annat, hakar på så fort det är en bybo som kör
Röst: Cassius
så länge, men jag kan mycket väl ändra den till !Paxen. Jag vet inte. Och Basse/Spider har jag fortfarande ingen koll på.
Vad konstigt. Jag förklarade flera gånger varför jag velade mellan dessa. Jag tyckte det var jätte tydligt att något var skumt med OBD! Något som majoriteten också tyckte. Jag hade fel, jag är ledsen för det. Men att göra mig skum för att jag endast inte röstade på Unfair? Det gjorde inte du och ett par andra användare heller. Jag har blivit siad, jag är ingen häxa.Pilzeman said:Jag läste igenom förra rundan igen. Även där missade jag slutet helt. Jag hittade två saker att kommentera, här kommer den första:
Den där Cassius alltså.
Han lägger fram sitt case mote OBD tidigt. Visar intresse för att hänga honom, ser om någon annan hänger på. Tröttnat och gör annat (byter till !Paxen) men är snabbt på så fort hans ursprungliga case mot OBD är i ropet igen. Typiskt ulvigt. Mindre ulvigt om !Paxen skulle varit ulv – han skulle nog trivts bättre med en lös röst kvar på OBD isf – men om !Paxen är bybo är det ganska tydligt.Cassius said:Två röster på OBD. Då är jag på. Nu tar vi OBD!
Röst: OBD
Jag vill hänga Cassius eller !Paxen idag. !Paxen för att det vore värt att veta säkert om han var bybo, samt för att OBD verkade så sjukt säker på att !Paxen var ulv. Cassius tror ajg att jag har motiverat innan, men:
- Röstade inte på unfair
- Gör ulvdrevet mot OBD: flaggar för det, gör något annat, hakar på så fort det är en bybo som kör
Röst: Cassius
så länge, men jag kan mycket väl ändra den till !Paxen. Jag vet inte. Och Basse/Spider har jag fortfarande ingen koll på.
Spider har hittils inte postat något i denna runda.Recca said:•Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående)
Noterat, får se hur jag gör om Spider inte har skrivit något i tråden under morgondagen så kommer jag inte sia honom eftersom han då kommer diskas. Utan då siar jag troligtvis dig (Basenanji) eller Tyr. Varför jag ev siar dig är för att få reda på ifall vi får samma resultat om vi siar samma person som redan tidigare har siats.Jaja, det skulle i så fall betyda att en av änglarna är skum. Då kanske Vic's förmåga är bra att ha. Hoppas att Vic använder den till att sia Spider/Tyr.
Tycker ärligt talat att det här inte är ulvigt alls. Tvärt om verkar Cassius intresserad av att vara delaktig i utröstningen. Min erfarenhet säger mig att ulvar helst vill slippa ta ställning.Pilzeman said:Han lägger fram sitt case mote OBD tidigt. Visar intresse för att hänga honom, ser om någon annan hänger på. Tröttnat och gör annat (byter till !Paxen) men är snabbt på så fort hans ursprungliga case mot OBD är i ropet igen. Typiskt ulvigt. Mindre ulvigt om !Paxen skulle varit ulv – han skulle nog trivts bättre med en lös röst kvar på OBD isf – men om !Paxen är bybo är det ganska tydligt.
Jag är svågern. Var jag bor framgår inte exakt men jag får intrycket av att jag hänger mycket runt honom och hans/min heta hustru/syster.Pilzeman said:eller bodde din svåger hos dig?
Pang i bygget! Det är något med föremålen.Cassius said:Angående min förmåga. Jag kan antingen se ifall föremål har bytat ägare under rundan eller följa ett specifikt föremål. Jag kände endast till kniven i förra rundan och den har inte rört på sig. Men det intressanta är att det är ännu mer som talar för att det finns många föremål folk är helt tysta om. Jag köper inte att OBD kan sia föremål och jag kan hålla koll på föremål om de endast ska finnas en kniv och en högaffel.
Okej, ni (änglar var det?) som sitter på info om det här stulna föremålet. Ut med det, för det här måste vi få bukt med.Cassius said:Angående min förmåga. Jag kan antingen se ifall föremål har bytat ägare under rundan eller följa ett specifikt föremål.
Det är väl OBD jag skulle sagt det till antar jag, men bibeln är väl bara bekräftad av unfair? Att det skulle utspela sig så tidigt som innan biblen skrevs tror jag ju inte, men någon sorts alternativ kristendom-myt är mycket riktigt mindre sannolik med en bibel i spel – vilket vi inte fått bekräftat från någon som inte är ulv. Eller har du något fluff om att du läser bibeln typ?Basenanji said:Jag tänker hedra OBD med att börja rösta på Spider. OBD menar helt kallt att om Bibeln finns är Lucifer förstås redan en fallen ängel.. Dessutom var han helt frånvarande förra rundan. Dessutom är hans siarförmåga det märkligaste jag har stött på nånsin i ett varulvsspel.
Jag vet att du tycker att röstningarna är svårlästa, men kan du gå tillbaka till runda 1 och läsa och sedan ärligt säga något annat än att Vimes antingen är bybo eller medvetet offrade unfair? För det kan inte jag.Som god tvåa har jag Vimes.
Vimes said:Jaha? Jag trodde att han kunde sia föremål? Jag kan alltså bara veta om föremål har förflyttat sig genrellt eller följa ett specifikt föremål! Jag antar att det lär vara till stor nytta ifall vi bara vet vad fan det är som är aktraktivt. För de funkar inte att jag ska hålla koll på högafflar!Cassius said:Din rant om OBD är ju förstås off nu, eftersom OBD är ute ur leken. Dessutom var det ju så att han inte siade föremål utan hade passiv info om dem.
Jag håller helt med dig om att vi inte ska konsturera "först röstar vi ut den, sen den, och så den"-grejer. Det är dåligt.Basenanji said:Därför är det också lite vanskligt att bygga så långtgående analyser som Vic, Vimes och Pilze gör. I flera av de där ingår jag bland de misstänkta tex (jag som är siare!). Dessutom tycker jag nog att !Paxen, Vimes och Spider av väldigt enkla och lättförklarliga skäl borde vara mer självklara kandidater än tex Cassius?
Jag förstår mig inte på förmågan. Förflyttat sig generellt? Alltså antingen är man väl öppen och säger vilket föremål man har eller så ljuger man. I vilket fall som helst kommer föremålet inte bytt ägare.Cassius said:Jaha? Jag trodde att han kunde sia föremål? Jag kan alltså bara veta om föremål har förflyttat sig genrellt eller följa ett specifikt föremål! Jag antar att det lär vara till stor nytta ifall vi bara vet vad fan det är som är aktraktivt. För de funkar inte att jag ska hålla koll på högafflar!
Min ställning till Spider/!Paxen är följande:Basenanji said:Det är också därför som jag tycker att Pilze är skum som inte vill ta ställning till Spider/!Paxen, utan nystan bara ser till tendenser i röstningen.