Nekromanti Varulv 666 runda 3

Cassius

Hero
Re: unfairs utröstning

Tyr said:
Cassius said:
Jaha? Jag trodde att han kunde sia föremål? Jag kan alltså bara veta om föremål har förflyttat sig genrellt eller följa ett specifikt föremål! Jag antar att det lär vara till stor nytta ifall vi bara vet vad fan det är som är aktraktivt. För de funkar inte att jag ska hålla koll på högafflar!
Jag förstår mig inte på förmågan. Förflyttat sig generellt? Alltså antingen är man väl öppen och säger vilket föremål man har eller så ljuger man. I vilket fall som helst kommer föremålet inte bytt ägare.

Så du säger att om jag berättar om vilket föremål det är som blev stulet så kan du säga till Recca att du vill spåra detta föremålet och du kommer få veta vem som har det?
Förstår om den är rörig. Fick be Recca förklara flera gånger. Tänk så här. Jag kan antingen be om:

- "Denna runda har 1 föremål bytt ägare."

eller

- "Högafflen du följde har blivit tagen från X till Y".

Förstår du?

Vimes

Sillkung

Men Cassius! Hur använde du din förmåga förra gången?

Nu har du alltså följt kniven och sett att den inte bytt ägare. Ska jag f.ö. tolka det som om du fått det bekräftat att kniven öht finns med, eller är ditt svar inte formulerat på ett sådant sätt?

Tyr

Hero

Cassius said:
Förstår om den är rörig. Fick be Recca förklara flera gånger. Tänk så här. Jag kan antingen be om:

eller

Förstår du?
Jag förstår vad du menar. Men jag förstår inte hur ett föremål kan byta ägare. Är detta något varulvar kan göra? Vad vinner de på det?

Xyas

Swashbuckler

Cassius said:

eller

Så för det första alternativet vet du inte vad för föremål som bytt ägare?

Låter vettigt. Låt höra om föremålet nu Tyr?

Basenanji

Postd20modernist
Kan någon annan redogöra för röstningsläget? Sitter på en padda just nu...

Pilzefrau

hon/henne

Vimes said:

Nu har du alltså följt kniven och sett att den inte bytt ägare. Ska jag f.ö. tolka det som om du fått det bekräftat att kniven öht finns med, eller är ditt svar inte formulerat på ett sådant sätt?
Relaterad fråga: behöver du veta vem som har ett visst föremål, eller bara veta att det finns i spel? Vad händer om du skriver något som inte finns i spel?

Basenanji

Postd20modernist

Just nu misstänker jag Spider, !Paxen, Vic och Vimes.

Vimes ännu grönast, men det känns dumdristigt att helt bortse från mitt rollfluff angående potatisbondens ätt. Sorry Vimes, meter man paranoid bybo är man.

:gremsmirk:

Cassius

Hero

Vimes said:

Första rundan fick jag inte använda förmågan, det står typ "Din förmåga aktiveras efter runda 1". Så jag använde den för att följa ett föremål i slutet av Runda 2. Tänkte att det var de smartaste för då kunde man få något riktigt stuff. Ingen vill ju prata om de här föremålen så jag antog att de gjorde massa prylar. Typ att kniven gjorde en till väktare eller något(vilket förvisso skulle vara konstigt då min högaffel inte gör ett skit). Det enda som stod var typ att jag inte fick höra något om kniven.

Ps. Man får väl inte direkt citera pm med Recca? Ds.

Pilzefrau

hon/henne
Röstningsläget

Spider (Basenanji, Vicotnik, xyas, Cassius)
!Paxen (Vimes, !Paxen)
Cassius (Pilzeman)

Och nu när jag ser rösterna förstår jag vad du pratade om, Basse, förlåt. Spider/!Paxen som i "vem ska vi rösta ut".

Vimes

Sillkung

Cassius said:
Första rundan fick jag inte använda förmågan, det står typ "Din förmåga aktiveras efter runda 1". Så jag använde den för att följa ett föremål i slutet av Runda 2. Tänkte att det var de smartaste för då kunde man få något riktigt stuff. Ingen vill ju prata om de här föremålen så jag antog att de gjorde massa prylar. Typ att kniven gjorde en till väktare eller något(vilket förvisso skulle vara konstigt då min högaffel inte gör ett skit). Det enda som stod var typ att jag inte fick höra något om kniven.

Nej citera inget.

Synd att du inte fick använda den första rundan. Man kan undra varför.

Tyr

Hero

xyas said:
Låter vettigt. Låt höra om föremålet nu Tyr?
Ok, det ser ju ut som att Spider kan bli diskad ändå. Det har blivit brödsmulat en gång av KK och OBD tog upp det helt spontant under förra röstningen. Det är den heliga graal. Problemet är att jag inte vet om det är bildligt eller bokstavligt talat. Jag vet inte om alla änglar är osäkra eller om det bara är jag eftersom jag är en lägre ängel.

Pilzefrau

hon/henne
Re: Röstningsläget

Glömde siffror och sådant.

4 Spider (Basenanji, Vicotnik, xyas, Cassius)
2 !Paxen (Vimes, !Paxen)
1 Cassius (Pilzeman)

Och nej, Cassius. Inga citat. Ursprungligen för att spelen ofta hade samma text i "du är bybo"-delen, varpå det fanns exakta formuleringar som bara bybor hade. Någon råkade säga något som visade att han visste vad det stod där, och var då garanterat grön för alla andra. I det här spelet verkar det inte stämma, men det är fortfarande relevant för att inte göra det till mer av "hur skulle Recca skriva" än vad det redan är.

Cassius

Hero

Vimes said:
Cassius said:

Nej citera inget.

Synd att du inte fick använda den första rundan. Man kan undra varför.
Jag har funderat på detta också. Det enda jag kan komma på att det skulle bryta hela spelet. Alltså att de riskerade att göra så att de kunde avgöras för snabbt, då måste ju de där jävla föremålen vara sjukt viktiga.

Vimes

Sillkung

Innebär detta att Cassius kan spåra Graalen med sin förmåga?

Vimes

Sillkung

Jaha. Jag har försökt hålla på det här för att se om vi skulle kunna få en skurk på det, men det är nog bäst att släppa det nu:

Under första nattrundan (mellan första och andra rundan alltså) försvann min silverberlock. Jag fick PM mellan rundorna att den var försvunnen.

Detta var anledningen till att jag tjatade om föremålen i början av förra rundan. Och en av anledningarna till att jag misstänkte OBD, som hade en jävligt märklig förmåga relaterad till föremålen (tänkte mig att hans förmåga egentligen handlade om att sno grejer).

Cassius

Hero

Vimes said:
Graalen? Det är möjligt, ifall den heter så. I mina exempel har Recca förvisso förutsatt att jag vetat vem det är som har den. Men jag ser inget som förhindrar mig att följa något som jag aldrig vetat vem det är som har. Det skulle kanske förklara detta med runda 1.

Jag måste strax gå och lägga mig och jobbar länge imorgon. Brukar ha möjlighet att sitta vid datorn en del men annars är jag inte tillbax innan typ 18. Är kvar en halvtimme till eller något sånt. Svårt att slita sig :gremsmile:

Tyr

Hero

Vimes said:
Jag har ingen aning om den räknas som ett föremål. Cassius förmåga förvirrar mig lite. Är det bara jag som inte förstår varför eller hur föremål kan byta ägare? Visst kan man tänka sig att en av varulvarna har graalen, men det låter lite för...lätt att fånga en ulv på det sättet?

Vimes

Sillkung

Ska tilläggas och återigen sägas att jag inte har någon info om berlocken mer än att den var min devilbanging frus och en kär ägodel liksom. Jag vet inget om vad den betyder för spelet. Men borta är den.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vimes said:
Ska tilläggas och återigen sägas att jag inte har någon info om berlocken mer än att den var min devilbanging frus och en kär ägodel liksom. Jag vet inget om vad den betyder för spelet. Men borta är den.
Varför har du inte nämt det tidigare?