Nekromanti Varulv 666 runda 3

Tyr

Hero
Re: unfairs utröstning

Vimes said:
Under första nattrundan (mellan första och andra rundan alltså) försvann min silverberlock. Jag fick PM mellan rundorna att den var försvunnen.
Ok, det där skulle ju förklara hur föremål kan byta ägare. Men då lämnas vi med en annan fråga...vad tjänar ulvarna på att sno våra prylar?

Vimes

Sillkung

Vicotnik said:
Vimes said:
Ska tilläggas och återigen sägas att jag inte har någon info om berlocken mer än att den var min devilbanging frus och en kär ägodel liksom. Jag vet inget om vad den betyder för spelet. Men borta är den.
Varför har du inte nämt det tidigare?
Det skrev jag implicit. Jag hade hoppats på att jag skulle kunna fånga någon ulv på det. Exvis nu blev jag ju till mig med Cassius, och hoppades på att han skulle skriva: "Inget föremål bytte ägare runda 1". Men ja, det verkar överspelat.

Klart man kan argumentera för at tjag skulle släppt det tidigare. Men jag vet inte. Vi har haft en del att jobba med. Nu är föremålen i fokus igen, så jag tyckte det blev ohållbart att inte säga något.

Vimes

Sillkung

Tyr said:
Ok, det där skulle ju förklara hur föremål kan byta ägare. Men då lämnas vi med en annan fråga...vad tjänar ulvarna på att sno våra prylar?
Jag vet inte, tyvärr. Ett tag funderade jag på om det var så att vi med föremål överlevde ett nattmord (runda ett: ulvarna får inget nattmord, jag blir av med mitt föremål). Att de liksom ger tankförmåga.

Men eftersom föremålen byter ägare så kan ju inte det stämma. Dessutom verkar det vara för kraftfullt.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vimes said:
Vicotnik said:
Vimes said:
Ska tilläggas och återigen sägas att jag inte har någon info om berlocken mer än att den var min devilbanging frus och en kär ägodel liksom. Jag vet inget om vad den betyder för spelet. Men borta är den.
Varför har du inte nämt det tidigare?
Det skrev jag implicit. Jag hade hoppats på att jag skulle kunna fånga någon ulv på det. Exvis nu blev jag ju till mig med Cassius, och hoppades på att han skulle skriva: "Inget föremål bytte ägare runda 1". Men ja, det verkar överspelat.

Klart man kan argumentera för at tjag skulle släppt det tidigare. Men jag vet inte. Vi har haft en del att jobba med. Nu är föremålen i fokus igen, så jag tyckte det blev ohållbart att inte säga något.
Okej, att du blivit av med din medaljong tycker jag nog styrker det faktum att du är bybo.

Vimes

Sillkung

Angående SPider så tycker jag det suger att rösta ut spelare som blir SLdödade ändå. Det skulle kunna vara aktuellt när någon är misstänkt, men jag vetefasen. Tänk vad mycket info vi skulle få om vi fick veta både Spiders och Paxens fraktioner i slutet av den här rundan! Båda är ju misstänkta dessutom.

Se blir jag väldigt förvånad över att Spider inte skrivit något. Han är i das Vaterland, nicht wahr? Mig veterligen finns det internet även i Tyskland.

Pilzefrau

hon/henne

Okej, att du blivit av med din medaljong tycker jag nog styrker det faktum att du är bybo. [/QUOTE]
Medhåll. Inte för att jag tycker det behövs, men jo.

Tyr

Hero

Basenanji said:
Tyr, var ligger din röst i nuläget?
Ingen alls i nuläget. Jag ville dreva mot Spider för att se om vi kunde gröna honom men han är borta. Möjligtvis låta Pilzeman svettas lite.

Om !Paxen är grön så vet han att det finns finns en ängel som gömmer sig, och har har inte betett sig alls som jag skulle gjort om jag vetat detta. Detta gör mig väldigt sugen att hänga honom.

Jag får fundera mer på saken.

Vicotnik

Den onde
Staff member

• Häxor (Basenanji)
  • Ondska (Spider Jerusalem)
  • Demoner (Vicotnik)

Vimes

Sillkung

Pilze: vill du fortfarande att vi ska rösta ut Cassius? Vad tror du om övriga? Kan vi få se en lista med gröna och röda namn?

Pilzefrau

hon/henne

Nej, med Cassius förmåga får han leva vidare så kanske vi får ut något av den. Jag tror att antingen !Paxen eller Cassius är ulv, men visst, vi kan hänga !Paxen idag. Det vill han ju till och med själv.

Men Cassius förmåga är så invecklad att det luktar lite skumt faktiskt.

Min lista med namn är:

Vico, Vimes, xyas gröna efter unfair-drevet
Tyr stabilt spel, ingen anledning att misstänka honom
Spider, Basse Jag tror en av dessa är varulv.
Cassius, !Paxen Här har vi en ulv. Exakt en ulv snarare än minst en, dock.

Om Cassius förmåga: DTF känns plötsligt med på kartan för övrigt. Minst en, antagligen flera, sitter och ljuger eller håller undan info om föremål, annars vore det ju lönlöst att de kan stjälas och spåras. De varianter jag ser:
1) Ulvarna stjäl grejer. Änglarna (på byns sida) eller en DTF (kanske änglarna) har något de vill komma åt.
2) DTF stjäl grejer. Det de vill åt kan här finnas typ varsomhelst.

Xyas

Swashbuckler

En allmän reflektion bara. Den diskussion vi sitter här och har just nu (mellan pilze, vimes, vic, tyr, basse, casse och mig själv) känns väldigt mycket som en bunt bybor som sitter och resonerar. Ingen är ohjälpsam, inga kommentarer sticker direkt ut och så vidare. Det gör mig än mer övertygad att !paxen eller spider är ulv, om inte båda.

Men det kanske är helt livsfarligt att låta sig lullas in i en sådan känsla av säkerhet.

Basenanji

Postd20modernist

Okej, en sista post innan jag går och lägger mig. Jag röstar på !Paxen.

Röst: !Paxen

Jag röstar på honom av flera skäl:

1. Jag vill inte rösta på någon som ändå blir SL-dödad (Spider).
2. Paxen har inte svarat på vad byn vinner/får ut av att rösta ut en bybo. Därför utgår jag ifrån att han bluffar kallt med sig själv som insats.
3. Han är siad som häxa.
4. Röstningsläget blir isåfall tre-tre mellan Spider och Paxen. Det ska således bli intressant att se hur andra förhåller sig till detta.

Sedan vill jag gärna höra mer om Cassius föremål och vad Tyr har att säga om konversationen mellan KK och Tyr förra rundan.

Tyr

Hero

Basenanji said:
Sedan vill jag gärna höra mer om Cassius föremål och vad Tyr har att säga om konversationen mellan KK och Tyr förra rundan.
Vilken tänker du på? Om du menar efter OBD nämnde den heliga graal så antog jag att det var vad KK reagerade på också. Jag kände jag mig samspelt med KK och jag litade på honom. Det var inte allt för förvånande att han visade sig vara bybo. Är det inte vad du menar så får du nog peka på vad du menar. :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Rösträkning

4 !Paxen (Vimes, !Paxen, Basenanji, !Paxen)
3 Spider (Vicotnik, xyas, Cassius)
1 Cassius (Pilzeman)

Ingen (Spider Jerusalem)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
4 !Paxen (Vimes, !Paxen, Basenanji, !Paxen)
1 Cassius (Pilzeman)

Ingen (Spider Jerusalem)
Rättelse:

4 !Paxen (Vimes, !Paxen, Basenanji, Pilzeman)

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag förstår att vi får ut en hel del av att rösta ut !Paxen, men det stör mig lite att han själv vill bli utröstad och till och med lägger sin egen röst på sig själv. Jag har väldigt svårt att en ulv skulle gå så långt i sitt spelande.
Så ni som röstar på !Paxen är det för att ni tror att han är ulv eller för att vi kommer få mer information att jobba med? Och om det är för att få ut mer information, finns det någon annan som vi kan rösta ut som är mer misstänkt och samtigt få ut mer info från?

Xyas

Swashbuckler

Vicotnik said:
Jag förstår att vi får ut en hel del av att rösta ut !Paxen, men det stör mig lite att han själv vill bli utröstad och till och med lägger sin egen röst på sig själv. Jag har väldigt svårt att en ulv skulle gå så långt i sitt spelande
Alltså jag børjar næstan tro på min långsøkta teori om att ulvarna vinner om Lucifer/Spider lægger beslag på det stula føremålet. !paxen-ulv och Spider-ulv kænner att de ær røkta, men vet att føremålet kommer hamna hos Spider næsta runda. Så Spider håller sig borta och !paxen satsar hårt på att bli utrøstad før att ge Spider en runda till.

Det hær fallerar på så många punkter. Inte minst før att det ær en så korkad taktik, och det var ju knappast allom givet att det skulle vara !paxen eller Spider som skulle åka den hør rundan.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag kan hålla med om att den teorin känns väldigt långsökt och i så fall så anser jag att vi borde fått information som tyder på det. Sen anser jag att det är ett väldigt konstigt vinstkriterie eftersom det kräver att en specifik spelare är vid liv och det verkar inte heller finnas något sätt att hindra att föremålen flyttas. Så jag har väldigt svårt att tro att den teorin skulle vara korrekt, när det kommer till vinst kriterier.

Xyas

Swashbuckler

Nej jag tror væl inte på den egentligen. Men den långsøkta møjligheten att den stæmmer, tillsammans med ditt resonemang om att røsta ut Spider, gør att jag tycker att han ær det bættre valet denna rundan.