Utröstningen av OBD
Kollade igenom hur det gick till när OBD rök.
Såhär var ställningen en timme innan deadline:
(4) !Paxen: xyas, OBD, Basenanji, Cassius
(2) Cassius: Konrad, Pilzeman
(1) Konrad: !Paxen
(1) OBD: Vimes
(1) Pilze: Vicotnik
(1) Vimes: Tyr
(1) Ingen: Spider
Sedan händer det här:
20:12 Paxen -> OBD
20:14 Cassius -> OBD
20:19 Vico -> Cassius
20:28 Tyr -> OBD
20:34 Basse -> OBD
20:38 Vico -> OBD
20:44 KK -> OBD
Vilket ger slutresultatet:
(7) OBD: Vimes, Paxen, Cassius, Tyr, Basse, Vico, KK
(2) !Paxen: xyas, OBD
(1) Cassius: Pilzeman
(1) Ingen: Spider
Och det säger oss?
Inte så värst mycket så länge vi inte vet Paxens fraktion. Med tanke på att Paxen undkommit att slängas i slaskgropen precis innan deadline två rundor i rad är infon om hans fraktion viktig.
Men om jag säger såhär: Paxen själv vet ju vad han har för fraktion. Han borde rimligtvis kunna göra en hållfastare analys än någon annan i nuläget.
Är Paxen ulv öppnar det upp för intressanta saker imo. Är han bybo säger den här utröstningen oss inte så mycket, medan unfairutröstningen säger oss desto mer.
Jag har svårt att se något annat alternativ än att rösta ut Paxen den här rundan. För det första är han den som producerat överlägset flest konstigheter, och för det andra är hans fraktionstillhörighet nyckeln till att kunna tolka utröstningarna i de två föregående rundorna.
!Paxen, ett förslag
Paxy, du vill ju rösta ut dig själv. Det är ju hedervärt.
Men om du vill göra en riktig insats för byn och bli kanoniserad som byns skyddshelgon så skulle jag vilja att du gjorde en viktig sak.
Kör hårt som fan och skriv så in i helvete massa med skitmycket grejer om allt. Bara ös ur dig grejer om vad du tror om allt och alla. Inga spärrar! Bara skriv! Hur tolkar du utröstningarna? Vem är ängeln som ljuger? Kom igen! Servera byn med massor av bra grejer till nästa runda! Heja!