Basenanji
Postd20modernist
Visst.Tyr said:Basenanji: Kan du outa din roll igen, och ta med alla detaljer men omskrivet?
Jag är Pastor Tork Mada. Alltså inte präst, utan pastor. Om Recca hade velat kunde hon alltså ha haft med två liknande roller bara för att skapa förvirring.
Tork Mada är ju ett märkligt namn, men det finns alltså historiska förebilder. Den jag tror har inspirerat Recca är den elake inkvisitören Torquemada. Varför?
Min roll kan sia häxor. Rollen heter också "siare" vilket de andra siarna inte verkar heta?
Jag ska skicka in två förslag till Recca/Mukwa varje gång och den senaste tiden har det varit rätt svårt eftersom jag redan siat alla kvinnor som finns kvar i spel.
Jag har ett märkligt vinstvillkor kopplat till min roll som antyder att jag har någon sorts helgonöde framför mig, jag vinner om byn vinner även om jag dör. Jag fattar det som att det enda som kan döda mig är att varulvarna tar ut mig.
Vinstvillkoret är fluffmässigt uppbyggt så att man alltid kommer minnas den store inkvisitorn Tork Mada, även efter döden. Hans namn kommer gå till historien.
Anledningen till att jag outar det här är inte för att jag ska sparas eller något sådant utan för att hjälpa byn att förstå sig på våra siarförmågor. I min roll pratas det om djävulen (inga demoner) och att gud är inblandad. Därför vore det oerhört givande artt få höra mer från Cassius och Spider.
Tillsvidare:
Röst: Cassius
Men! Nu när jag kollar vem som röstade på vem så visar det sig att en av de som röstade på Pilze var...Cassius. Det borde ju gröna honom, för att som varulv rösta på en annan varulv i det här löget...verkar väl enormt vågat?
Så, vi får se vad som händer under dagen, men det är vekligen inte otänkbart att jag byter tillbaka till Spider.