Sjukt skönt med seger! I korthet tyckte jag såhär som spelet: väldigt kul, intensivt och vansinnigt fluffigt! Varulvarna gjorde inga större tabbar, men fajtades mot ett fluff som gjorde ganska många grönish och mot den hastiga och lustiga utröstningen av unfair i början. Byn var hyfsad. Det var kaos, men byn lyckades manövrera sig igenom det till slut. Vi var väldigt hjälpta av att vi tog unfair direkt.
Utförligare tycker jag såhär:
Om spelupplägget
Recca har gjort ett kul spel. Jag lämnar bedömningen av huruvida det var balanserat åt folk som förstår sig på sådant. Några kul grejer vill jag lyfta fram:
1. Den icke-definierade varulvsfraktionen var ju genialisk. Det gav både byn massor att prata om, det gjorde det på sätt och vis svårare för byn, men samtidigt så var det en sjukt bra grej att snacka kring. Kolla unfair liksom, där var vi hjälpta av det här.
2. 3 siare. Hur coolt som helst. Siarkraften är ju annars lite trist, nu var det totalt kaos istället. Möjligen var ett problem att siarnas claim gjorde dem gröna.
3. Motsägelsefull info. Det här gillar jag, lita inte på fluffet!
Om vad som hände på spelplan
Personligen tyckte jag att det var en sjukt jobbig bydynamik. Jag är van att grönas ganska tidigt och att kunna vara en del av den huvudsakliga bybodiskussionen. Nu kände jag mig rätt marginaliserad och hade svårt att driva igenom mina åsikter (å andra sidan är jag rätt central i de tre första utröstningsdreven). Att jag blev nattmördad förvånade mig inte så mycket, som jag skrev direkt till Recca efteråt så misstänkte jag Pilze och Cassius som de kvarvarande ulvarna, när Paxen visat sig vara grön.
Runda ett var, åter igen, den centrala rundan. Det var ingen ordning på fluffet, och ur fluffhänseende fanns det misstankar åt alla håll. Dock gick vi på klassiska scum tells och tog unfair. Den snabba utröstningen av unfair tycker jag är skitbra. Vem var det som gnällde förut på att byn inte ska hålla på och fladdra med rösterna i slutet? Det är bullshit iaf. Utröstningen är byns vapen, när den används aktivt blir det svårt för ulvarna att arbeta strukturerat.
I runda 2 ville jag rösta ut någon av OBD, Cassius och Pilze. Tyvärr blev det OBD som rök. Jag tyckte Basse hittade en bra grej där, när han noterade att det bara vara OBDs fluff som nämnde "bybor". Och änglarna gick igång på OBDs snack om graalen.
I runda 3 plockade vi Paxen. Och jag vill hävda att det var helt rätt. Det gav de två outade änglarna grönt skimmer, samt pekade stenhårt mot Cassius och Pilze. Och därifrån var det egentligen klart, även om jag som sagt blev svettig när Tyr bytte till Basse i runda 4.
Men som sagt. Byn vann på första rundan. Hade vi röstat ut Paxen då, hade vi haft mycket mycket svårare att ta hem spelet.
Aktivitet är bra, konkreta scum tells är bra. Go village people!
3 Stars
*** Cassius - trots att han var med i det förlorande laget spelade han riktigt bra, som ulv i sitt första spel! Smart fluffoutning, stabilt spel. Ser fram emot att se mer, och gärna i bybolaget nästa gång!
** xyas - Jag gillar xyas (
). Han röstar ta mig fan nästan jämt rätt. Jag som är lite mer fladdrig, blir alltid lite lugnare när jag sitter i samma drev som honom.
* Tyr - Stabilt spel rakt igenom. Skulle gärna se hur Tyr arbetar i ett spel som inte är flufftungt.
Övriga:
Pilzeman - cool varulv, precis som i Mutant UA. Väldigt duktig på att göra trovärdiga analyser.
Paxen - han är ju rätt skön ändå
Basenanji - Jag tycker han spelade, studtals, helt jävla uselt. Men ibland kommer han med sjukt bra grejer också. Det han skrev om Cassius (icke-)reaktion på Pilzes press var spot on. Sen är han alltid rolig att läsa.
Spider - Lätt Spiders bästa spel. Han var riktigt bra första rundan, trots texter på hebreiska. Jag gillar också att han i sista rundan inte ballade ur och röstade på Tyr eller så, utan ändå var tillräckligt med i spelet (trots frånvaron) för att cementera sin röst på Cassius.
Vicotnik - Vico är stabil as usual. Jag gillar att han var en get som hette Maja också, en av spelets höjdpunkter.
Konrad Konvalj - jag uppfattar det som att KK har börjat spela mer långsiktigt. Planerande. Jag gillar det inte riktigt
Men han är bra. Dock fick vi inte se vad han går för riktigt i det här spelet, då ulvarna (klokt nog, antagligen) nöp honom direkt.
unfair - Gjorde knappast bort sig som ulv. Dock: folk som lågflyger och inte tar ställning ska vi hänga!
OBD - Försvann lite i kaoset. Dock, egentligen, stabila genomgångar av Paxen.
Slutligen
Tack till Recca för ett lite galet, men framför allt sjukt kul spel! Nu har Varulv666 rekordet i aktivitet (över 1000 inlägg första rundan, jösses!).
Och förstås: tack Mukwa för att du tog över! En hjälteinsats för WRNUs varulvsspelgrupp! Jag var på väg att ta över själv, men Mukwa hann före, och dessutom hade jag ju varit partisk.