Michael har även (efter en snabb genomläsning av hans poster) spenderat majoriteten av tiden med att spekulera kring roller och grupper, men utan att själv bidra med information från sin roll. Det känns som en sak att hålla sig upptagen i och ta ställning från som är mer safe. Eller jag kanske bara letar efter saker att gräva i nu, men utöver ditt grönsiande,
@Hellzon , så har jag inte mycket grönande på michael
Allt det här är rimligt förstås. Förvisso har jag "passagerare 1a klass" noterat på michael i min googledoc, men inget om vad den gör.
Det är svårt att reda ut grader av bananas i det här spelet. MEN, det är bara dina två grönsiade som kan ha närmördat Lukas.
Hur är det här överlag? (Grön betyder grön pga siande, kursiv har blivit nattmördad. Gul är i stort bekräftad DTF.)
Genesis, död på fördäck natt 1: Hittad av LJS,
michael,
KrilleW. Lämnad av
Hellzon, Basse,
BDG
Halo, död på bryggan natt 2: Ingen gick dit eller därifrån.
KrilleW, död på akterdäck natt 3: Hittad av
Hellzon,
Korpa,
Impetigo, Xyas. Lämnad av
Lukas.
BDG, död i maskinrummet natt 3: Hittad av Sidd.
Lukas, död i kabyssen natt 4: Hittad av
michael och
Korpa.
Runda 1: LJS eller Basse närmördar Genesis. Vi fällde LJS. Rimligt pga LJS tystnad efter anklagelsen.
Runda 2: Halo dör i ett stängt rum, detta säger att ulvarna har någon form av avståndsmord.
Runda 3: Kan vara två närmord av misstänkta ulvar Xyas och Sidd, annars är det avståndsmord.
Runda 4: Lukas dödas av en av två grönsiade. Antingen siar jag fel eller så är det ännu ett avståndsmord.
Avståndsmord åtminstone varannan runda alltså. Rimlig teori är att avståndsmord måste laddas med Resurspoäng.
Han verkar kunna välja mellan att gå och mörda, mörda och gå eller mörda på avstånd om han står ensam. Jag har liknande förmåga med två separata förflyttningar under vissa förutsättningar.
Impetigo pratar om mig här men det låter väl inte orimligt att ulvarna funkar likadant som honom - kan gå, mörda, gå "under vissa förutsättningar", t.ex. om de har Resurspoäng.
Annan rimlig teori: Ulvarna har avståndsmord ett rum bort för att det inte ska bli superuppenbart när de dödar nån, men bara ett per natt (totalt). Varför dog då två pers natt 3? Jo för KrilleW blev mördad av DTF Lukas!
Nu är det sent.