Jag vill ta ut korpa, och det är också där min röst legat hela rundan. Vi har redan försökt en gång och det gick inte. Någon valde aktivt att rädda korpa. Det var även den suspekta förflyttningen till mig och Lukas, och nattmord har skett i närheten/samma plats.@Xyas Vad tänker du just nu, är det Korpa eller Sidd som gäller?
Tänker du att Hellzon ljuger om hela sin roll då eller bara ulv/bybogrejen? Han är rimligtvis ganska ärlig med kaptensgrejen och eftersom han ju kom ut med hints om det i runda ett här. Vi försökte en gång och det gick inte, korrekt. Hade det inte varit för Hellzons grönsiande så hade jag kört på det spåret också, men nu har vi ett grönsiande (fake eller inte) kombinerat med att Sidd spelar ulvigare än Korpa och har ljugit. Jag föredrar Sidd denna runda och ställningstagande till Korpa nästa runda snarare än tvärt om.Jag vill ta ut korpa, och det är också där min röst legat hela rundan. Vi har redan försökt en gång och det gick inte. Någon valde aktivt att rädda korpa. Det var även den suspekta förflyttningen till mig och Lukas, och nattmord har skett i närheten/samma plats.
Jag håller också med att Sidd är skum. Men jag tror sidd är D3F och Korpa ulv. Jag tror också Hellzon är ulv, men lär ju knappast få med mig någon på det tåget. Tyckte han blev klart ulvigare av att raskt röds Basse bara för denne spekulerade i om Hellzon var ulv. Känns som en ulv som försöker använda sin relativt trygga position till att diktera spelet för byn.
Men tror du, givet resonemang du fört tidigare rundor och vem som åkt ut, att vi har tre ulvar kvar? För annars är väl det inget att oroa sig för?Mer seriöst: Om jag är Chtulhuprinsessa så behöver fortfarande Sidd bada före mig. Med tre ulvar kvar vinner de så länge vi inte slänger en ulv överbord.
Det är därför jag tror sidd är D3F, för ingen ens i närheten försvarar honom förutom han själv."Varning, bybo! Någon annan än du är nöjd om det går så här lätt!" manar min inre galning.
Och att det därför inte är lika bråttom att få ut honom.Det är därför jag tror sidd är D3F, för ingen ens i närheten försvarar honom förutom han själv.
Åh vad du är smart! Precis vad jag tänkte, men kunde inte formulera det själv!Och att det därför inte är lika bråttom att få ut honom.
Du menar utöver att driva hårt mot Korpa istället? Det är ju att försvara Sidd om något, det går ju inte att ta ulven i direkt försvar nu för nån medulv, då blir man ju direkt brunsmetad också.Det är därför jag tror sidd är D3F, för ingen ens i närheten försvarar honom förutom han själv.
Men alltså, har du en förmåga som alla redan har? Vid stiltje räddar vi oss ju tydligen upp på Akterdäck ändå, hände både mig och Korpa förra rundan.* Din flytväst funkar iofs vid bris, och Vimes kanske inte ville spoila att alla räddar sig vid stiltje. Men det är lite weird.Jag har passiva förmågan Flytväst som fungerade till nyss när vi lämnade medelhavet (efter Gibraltar). Om jag blev utröstad vid stiltje eller bris skulle jag tagit mig tillbaka på Akterdäck vid ett tillfälle.