Så nu sitter jag framför datorn och kan skriva på ett tangentbord. Det gör skillnad! Det är den största skillanden tycker jag i aktivitet, om jag kan sitta framför datorn och skriva eller ej. Telefonen går att läsa på men att fixa länkningar och skriva snyggt och någorlunda rättstavat och sammanhängande så hjälper en större skräm.
@Basenanji känner igen det där du sa om att man skriver snabbt utan att tänka igenom först, la nog aldeles för mycket tid på mina poster.
Så spelet i sig då.
Runda 1 - Knock knock who's there?
Ser att ulvarna kan distansmörda men det kanske inte är känt. En i mittgruppen vore lämpligt att plocka bort.
Söker kontakt med impetigo men får ingen och blir rätt nojig över att vara 1 ulv mot 9 pers... och inte ha någon aning om hur många DTF:er eller hur de fungerar.
Så planen blir att knäppa någon i mitten då de är 4 och då kan bli misstänksamma mot varandra. Mordet går före förflyttning vet ulvarna om så jag tänker att jag får någon runda innan det blir känt att vi har distansmord.
Jag vill ju stå själv så vi kan utföra distansmord samt rösta så därav WC snurren nere i hörnet.
Jag plockar klantigt upp hörlurarna när jag borde plockat upp taxfree tidningarna... jaja jag missförstod Vimes roll mail rätt fett
En del diskussioner och spännande att det inte blev något tåg på impetigo, troligtvis att det var svårt att rösta på honom. La till och med upp frågan om vad som hände men folk verkade ha fastnat i ett tåg mot RasmusL så det vara bara att sitta och försvara honom och Hellzon så köper man sig lite goodwill när man har rätt senare. Sidd viftade bra nog och blev tyvärr offer då jag redan såg Basenanji vara på väg ut på en tangent... Ödmjukar mig lite inför genesis tips om martin3 och låter rundan gå ut utan att flytta rösten för att signalerat att jag inte tycker varken RasmusL eller Hellzon är misstänkta.
Runda 2 - Return of Impetigo!
Blev chockad när Vimes erbjuder Impetigos plats till någon utomstående men så plötsligt hör jag de tunga stegen av pälsklädda fötter klampa in i min inbox. Somande vid precis efter 20.00 så missar starten och åker in till jobbet vid 05.00 och är hemma igen vid 20.00 utan tillgång till rollspel.nu på dator. Det hade ju slumpat sig så att någon flyttat Basenanji! Spännande händelse som ledde till att Basenanji och Hellzon pekades ut som misstänkta ulvar pga död Sidd. Hade tänkt initial att börja spamma ut en massa just för att inte vara låglygande men det var inte läge för det och hade en out att köpa en runda till med att skicka impetigo in som röst. Nervositeten började stiga... då får jag pling från impetigo att han är med igen! Eftersom vi båda hade lågflygit mot RasmusL och Hellzon så kändes det som att fortsätta med att stödja några få som gröna och jobba utifrån det. Stövelkatten eller Empiricus blir målen beroende på vem som röstas ut. Då Basenanji gör allt jobb åt oss och byn slöjdar en fin galge åt honom så kan vi mörda Stövelkatten för att öka trycket på Hellzon som misstänkt ulv.
Runda 3 - herregud vad jag är rökt
Sitter typ hela runda 3 och funderar på vad jag kan göra för att övertyga en bybo att inte rösta på mig och vi kan få ett tåg på Hellzon. Försöker så lite split i byn med att peka på martin3 och xyas (vilket jag båda misstänkte för att vara DTF:er) och lite i hopp om att få bort blickarna från mig. Landar i att jag troligvis ryker i R4 och måste lägga upp det så att impetigo blir byn bästa bybo, kände dock inte att jag lyckas med detta
Spökplanets röst rör om i grytan och i huvudet men styr inte om något tåg. Impetigo briljerar med att ge mig ett skäl att flytta rösten "snyggt" men det skulle troligtvis inte ha hållit i R4. Planen var att mörda av genesis och stå kvar för att ha möjlighet till distansmord och kunna rösta igen men vi lyckades uppnå vinst lite oväntat. Hade räknat med att vi var tvugna att komma ner till 2 andra bybor...
Mycket kul korvtårtespel som vore kul att besöka igen men paranoian med att veta om distansmord kommer blir sjukt jobbig i R1
Bra arrat
@Vimes !