Tack
@Sidd och
@RasmusL för gott spel.
Det finns inga ormar i bakre wc!
Jag har nu läst igenom era analyser och jag måste nog landa i slutsatsen att Basse är misstänkt men inte uppenbart ulv. Det verkar lite väl balsy att påstå allt det på samma gång. Att bli förflyttad flera steg, exakt åt det hållet han ville samt dessutom påstå att han glömt att göra något är lite väl mycket, även för en ulv som försöker mörda i det öppna.
För mig gör det att om vi ska fortsätta misstankespåret att ulvar bara kan mörda de som står i samma rum så faller det naturligt ut på Hellzon. Han väljer också att gå till första klass B där han redan vet att stövelkatten är. Det känns som ett onödigt steg att ta utan att ta en diskussion med stövelkatten om det.
För mig känns det ju som att det kommer stå mellan Basse och Hellzon den här rundan. Det är lite svårt att tro att ulvarna har fria mord medan vi är begränsade i röstningen. Ingen har heller kommit till rutan. Sidd sa inte att han skulle gå någonstans så tyvärr kan vi inte säkra upp att Sidd blev mördad innan han förflyttade sig men jag kommer nog hålla på den logiken för tillfället, dvs. Att nattmord skedde innan förflyttning och således som Genesis redan poängterat ut bör det vara på tur 3.
Nu verkar katten vara ute ur påsen som man säger så jag kan lika gärna avslöja att vi har en 1a här i bakre wc vilket fjodor kan bekräfta.
Jag kommer också gå till
mittgången nästa runda, hittar jag en giftorm där hoppas jag kunna berätta det innan jag dör...
Röst: @Hellzon