Det verkar som om de kan det. Om inte det är så att ulvarna kan lämna efter sig motsvarande en giftorm avsedd för en (ev namngiven) person. Det förutsätter ju då att ulvarna är du och Hellzon. Och det kan ju förklara både Sidds död (angav ingen flytt, hade kunnat antas vara kvar i mitten, Hellzon lämnar en orm kvar) och Stövelkattens död (du lämnar en orm i kabinpersonals däck, går därifrån, Katten kliver på ormen när hen går till kabinpersonals däck).Fuck. Då känns det som att vi är på ruta ett igen. Ulvarna kan distansmörda.
@Basenanji, tack för dina bidrag, och förlåt att vi inte trodde dig!
Fast katten ligger i första klass B.Stövelkattens död (du lämnar en orm i kabinpersonals däck, går därifrån, Katten kliver på ormen när hen går till kabinpersonals däck).
Vadå? Hellzon lämnar ju ett spår av kroppar efter sig eller?Fuck. Då känns det som att vi är på ruta ett igen. Ulvarna kan distansmörda.
Det verkar som om de kan det. Om inte det är så att ulvarna kan lämna efter sig motsvarande en giftorm avsedd för en (ev namngiven) person. Det förutsätter ju då att ulvarna är du och Hellzon. Och det kan ju förklara både Sidds död (angav ingen flytt, hade kunnat antas vara kvar i mitten, Hellzon lämnar en orm kvar) och Stövelkattens död (du lämnar en orm i kabinpersonals däck, går därifrån, Katten kliver på ormen när hen går till kabinpersonals däck).
Jag tror det är överarbetat ändå med trampminor. Ulvarna har nån slags distansmord får vi utgå från.Fast katten ligger i första klass B.
Vimes ville ju ha många spelare med i spelet, det kan ju tala för att detta stämmer - alltså att vi har att göra med riktigt tuffa ulvar med nästan fria nattmord pga att vi är färre spelare än Vimes räknat med…Jag började fundera på om de helt enkelt mördar som vi röstar. Så länge en ulv står själv får den alltså mula vem som helst på planet.
Sedär då användes den förmågan igen och den är ju definitivt distans eftersom ingen har varit i samma rum som Xyas någon gång.Nu har jag slutat köra bil.
Jag försökte flytta mig denna rundan, men det gick visst inte av någon anledning.
Slöjdandet då: kan säga att det finns ingen som helst tematisk koppling mellan objekten som slöjdades och det som slöjdades fram. Användbarheten på det är också förbaskat tveksam om inte spelet håller på i en massa rundor till eller vi är flera grönade bybor som börjar koordinera oss (vilket känns osannolikt, om inte annat för det bevisligen finns folks med push-and/or-pull-förmågor). Det var iofs en grej jag reagerade på i varulvar på en båt, att det kändes som att det fanns vissa regeleffekter som behövde fler rundor än vad spelet realistiskt kunde hålla på för att komma i spel, så vi får väl se.
Röster genom rundan | |||
Vem röstar | När | Från vem | På vem |
Genesis | 220405 20.40 | Ingen | Basenanji |
Xyas | 220405 20.41 | Ingen | Basenanji |
Impetigo | 220406 03.15 | Ingen | Basenanji |
Hellzon | 220406 08.10 | Basenanji | Ingen |
Empiricus | 220406 08.44 | Ingen | Basenanji |
Martin3 | 220406 09.12 | Ingen | Hellzon |
Stövelkatten | 220406 11.40 | Ingen | Martin3 |
Martin3 | 220406 13.36 | Hellzon | Xyas |
Martin3 | 220406 14.17 | Xyas | Hellzon |
Fjodorsenuba | 220407 13.20 | Ingen | Hellzon |