Tack igen!
Lite tankar och tack från mig.
Korta rundor FTW
Så skönt med korta rundor! Jag är mer av en intuitiv, utåtriktad spelare och gillar när det går undan. Passade mig och temat jättebra och höll både intresse och informationsmängd på en bra nivå.
Empiricus drag
Empi var starkaste bybon som tog Hellzon. I och för sig var det också bra av byn att följa med och inte borra ned sig i något annat dumt. Sedan tror jag att bybouppställningen var särskilt stark i det här partiet. Jag saknade dock Empis excelark för mina blev aldrig särskilt klargörande...
Balanserat?
Oerhört svårt att svara på. Partiet var ett semi-stängt spel vill jag påstå: i och med att vi inte visste ulvarnas vinstvillkor eller om en DTF var med så fanns det stor osäkerhet med. Jag tyckte att spelet var himla svårt de först tre rundorna. Om Stövelkatten hade gått över tidigt och Hellzon fått in sin vrede kunde partiet slutat betydligt snabbare och i ulvarnas favör. Nu uppfattade jag det som att det kaosiga vagnsförflyttandet hjälpte byn på ett oväntat sätt. Ensam som DTF låter tufft, men ändå bra avvägning att sju personer var biljettlösa. Summa summarum: ja, balanserat mellan lagen
Spökkoden är här för att stanna?
Spökkoden är ju oerhört rolig och funkade finfint. Jag utgick (korkat nog) från att endast bybor kunde få rösta som spökkod så jag fick lite skrämselhicka när Empi började resonera om huruvida det kan vara en ulv som "spökar". Kul!
Sidds listighet och Lukas stilbyte
@Sidd stod för en elegant listighet som jag vill lyfta fram: ulvarna lär ju förstås sprida ut sig för att hitta sina föremål. Hade jag tänkt på det tidigare hade jag kanske också fokuserat mer på hur folk förflyttade sig. Det var en kul grej att analysera tycker jag och kul mekanik som gör att jag kan sitta och grubbla länge.
Jag gillade också Lukas lite välvilliga, ärliga och rättframma spelstil. Det är fint att hitta sitt sätt att spela på och sedan stå för det! Hoppas du tycker samma
@Lukas?
Varulvsvåren 2021
Det slår mig att
@Feuflux,
@Vimes och
@LJSLarsson verkligen har höjt den kreativa kvalitén på varulvsspelen det här året. Nu är jag jättenyfiken på vad
@Genesis kan koka ihop! Att varulvsspel kan utvecklas så mycket tyder på en härlig spelform som blir svår att tröttna på. Jag ser redan fram emot nästa match och - förstås med tanke på våran batalj i den här matchen - nästa Mäster Ulv.
Tack till alla! Vi ses snart igen. Tänk om jag blir ulv då? Eller vaniljbybo? Det var länge sedan...