Varför switchade du inga vagnar denna runda?Vi har inte en egen fraktion och det vet du Halo.
Att outa mig löser vagnskaoset men inte att nån kan dra en annan 4 vagnar.
Vet ej förstås helt med Halo men tror nån ulv var med på det tåget, ingen ulv har räddat hen så Halo borde bli grönare.
Jag har försökt använda kännedomen för att hjälpa byn.
Varför antar du det? Och att försöka rösta ut Halo är ju helt meningslöst i så fall för Sidd kommer bara rädda honom och byta plats med en vagn som någon annan sitter i. Just det andra där indikerar ju att Sidd är bybo, varför byte han annars inte vagnar så att han samtidigt dödade någon?Tja, jag antar att Sidd och Halo är med i en egen fraktion helt klart.
Har du smulat det här någonstans?Halo rödas av många pga räddningen.
Då jag sitter på bra mycket mer information än jag delat med mig av börjar det nu bli dags att klargöra en del, så att vi tillsammans kan hitta ulven.
R1
Jag började med förmågan att jag kan byta plats på två vagnar (dock inte den sista).
I R1 gick mina aningar åt att Empi va grön. I min iver att testa min förmåga bestämde jag mig då för att ge Empi en chans att nå sina nyårsraketer samtidigt som Halo riskerade att åka ut. Jag ville också längre fram i tåget än bara 1-2 vagnar.
(Går att diskutera hur säkert val det va och sorry Halo jag riskade dig tyvärr).
R2
I R2 befann jag mig i vagn 4 där även risgrynsgröten fanns vilket va föremålet jag behövde hitta för att få en förmåga. Jag hade riktigt tur med att träffa rätt direkt. Den innebar att jag även fick flytta vagnen längst bak. I praktiken innebar det att jag kunde rädda någon som blivit utröstad.
Diskussioner löd att man måste vara i samma vagn för att använda sin förmåga vilket inte gäller mig. Därför tänkte jag byta två vagnar jag inte befann mig i för att dra bort ögonen från mig själv då jag nästan dödat Halo. I mina ögon va Halo grön och som gengäld för händelserna i R1 valde jaga att utnyttja min förmåga och byta vagnar.
I slutet av R2 va Xyas och Hellzon rödast hos mig. Hellzon hade sin röst på Halo vid 20 min kvar vilket inte satte Halo i en bra sits alls med två röster (I efterhand inte så smart att rösta ulvpolaren vilket grönar Halo något). Resten av drevet kom väldigt sent och snabbt utan tid för någon att hinna förklara sig. Dessa omständigheter gör att Halo är grönare än vad många tror.
Ni undrar varför jag hållit tyst? Har inte känt mig hotad och skulle bara försämra mina egna odds att överleva. Jag va rädd att ulvarna skulle vilja nattmörda mig då jag snabbt låste upp min extra förmåga och ville därför inte outa det för gruppen och har som sagt suttit väldigt säkert och inte varit inblandad i några omröstningar. Då det i R3 pratades om att en ulv måste ha räddat Halo och förvirringen va total va det inte läge att berätta sanningen. Nu när vi fick ut Hellzon och anarkin har lagt sig en aningen känns situationen bättre för att förklara hur det ligger till.
Hoppas detta kan ge lite klarhet.
Förklaringen till mitt lågflygande är att jag var totalt oengagerad i spelet R1 och R2. Hade massa annan skit för mig och orkade inte läsa ikapp.Stövelkatten har utmärkt sig i samtliga tre omröstningar:
I första så är han först med på att gröna tant Ragnar sen väljer han till sist att fälla avgörande rösten.
I andra röstar han inte alls???
I tredje så följer han med på Hellzon efter att det verkar som att flera har beslutat sig för att rösta ut honom.
Sen har stövel en väldigt speciell förflyttning och har lågflygogt stora delar av partiet.
Varför är inte Empiricus ännu grönare? Lukas siade ju honom som bybo liksom.Empiricus lutar åt grön... jag menar jag kan inte direkt se något särskilt skumt förutom möjligen omröstningen dag 2 när jag fick en dålig känsla men kan inte visa på något nu så han är troligen by. Gröngul
Just det det hade jag glömt bort! Grön EmpiriVarför är inte Empiricus ännu grönare? Lukas siade ju honom som bybo liksom.
Och just det, rörande min förflyttning så hade jag såväl smulat den samt bevisat att den funkar som den gör. Min enda möjliga förflyttning R1 var bakåt. Och i R2 hade jag två val 1 eller 10. Valde 10 för att inte göra det uppenbara valet och gå på den vagn som låser upp min förmåga.Sen har stövel en väldigt speciell förflyttning och har lågflygogt stora delar av partiet.
Ja Halo!Vänta sidd så du menar att det var du som räddade mig R2?
Jag har en notering om att Glöggen finns i vagn 7Har nån outat vart glöggen som LJS letar efter finns?