Så lite nattmord av ulvarna: kan det vara så att de har försökt med Basse nån gång som skyddat sig själv och prickat DTF som har nån form av skydd, kanske egen Väktare?
Vad tror byn?
Jag misstänker att de har en liknande funktion som Lukas hade med sin siarförmåga, Lukas behövde ju ange vilken som skulle sias så kanske ulvarna behöver ange vilken som skulle nattmördas och de har antingen missat eller blivit väktade hittills.
Natt 1: Hellzons skumma förflyttning första natten KAN ju ha varit orsakad av DTF, och då kanske Hellzon siktade på fel person, Larsson hamnade med dig Sidd efter att du flyttade en vagn, så han kunde inte förutse det heller. För xyas gäller samma sak som för Hellzon, mordoffer Basse kanske vaktade sig själv och katten stod still.
Natt 2: Hellzon kanske inte gissade att det var Sidd som skulle gå till samma vagn utan xyas eller basse? Larsson borde kunnat anta att Stövelkatten skulle gå till vagn 10, eftersom vi pratade om det i rundan så det borde kunnat bli ett nattmord där. Stöveln å andra sidan kunde inte veta om någon annan skulle gå till den vagnen.
Natt 3: Lukas dör i vagnen med Larsson, Hellzon är utröstad, ulvxyas hade kunnat mörda mig i vagn 10 iom att X gick dit och det var allmänt känt att mina raketer fanns där. Katten går till vagn 4, och hade väl stannat och mördat mig i vagn 10 om hen vore ulv.
Om man utgår ifrån att ulvarna bara kan nattmörda i sin egen vagn och måste välja vem de skall försöka så är det Larsson som sticker ut mest. Kan de nattmörda bortom vagnarna så hade jag väl dött denna runda iom att jag är helt grönad av Lukas.