Nekromanti Varulvar

Boldtaar

Warrior
Finns det någon officiell beskrivning av Varulvar till Eon i någon regelbok eller artikel i Fenix eller liknade?

Har för mig jag läst något någon gång men hittar inget :gremfrown:

Regmolar

Swashbuckler
Varulvar beskrivs i Monster i Mundana. De har ett omvänt koncept där varulven är ett humanoidt vargliknande besjälat monster med förmågan att hamnskifta till människa (utan att få talförmåga, dock). Att bli utsatta för ljus stör deras koncentration (eller något) och kan få dem att återgå till sin naturliga form (därav "måneffekten"). I övrigt har de klassiska varulvsförmågor (regenerar, svaga för silver och belladonna, etc).

Boldtaar

Warrior
Tack, tror jag var temporärt blind ett tag!

Bestämmande mig för att ändra lite på Varulv konceptet från boken. Dels för att passa in i äventyret Ond måne och för att det är skit tråkigt om inte människor kan bli Varulvar.
Mina Varulvar har samma egenskaper som i boken men skillnaden är att de(flesta) har varit människor än gång i tiden.

En människa som blir biten av en Varulv under en natt med fullmåne kommer själv blir en Varulv.
Men han är fortfarande människan tills efterföljande natt med en fullmåne. Varje natt med fullmåne förvandlas han sedan till en Varulv. Efterföljande morgon måste sedan personen lyckas med Ob4T6 mot PSY för att återvända till människa och inte helt bli en Varulv.

Börjar bli lite förmånga olika varg typer i Eon!
Vargar, Ulvar, Vulfen och Varulvar. Hade varit intressant att antingen ta bort någon av dem eller förska smälta ihop dem.

Äventyret Ond måne finns på:
http://www.ingenting.f2s.com/

Poseur

Swashbuckler
Håller väl med att det kändes uttjatat ifrån början angående de många "vargsorterna" men numer stör det mig inte det minsta.
Liksom vargar är ju just det, vargar.
Varulvar är ju ett monster i mundana. och jag gillar hur dom har gjort det. dvs att det är ett monster som kan förvandla sig till människa, inte tvärt om. Är så less på varulvar ifrån WOD.
Därför gillar jag heller inte vulfen såvärst mycket men dom fungerar ändå numed deras sammhälle och så. works OK.
Men Ulvarna dom är riktigt bra gjorda. dom är skrivna på ett väldigt bra sätt och är intresanta i eon och passar väldigt bra in i mundana.

Men som sagt dom är ju ändå såpass olika så att det inte stör mig.

Det som stör mig isåfall är hybridmonstren som IMHO är alledens förmånga i eon... Visst nu ser jag inte dessa så vanliga så det stör mig inte mycket egentligen heller.

/poseur som använt sig utav mantikoror nyligen som mellansekvens i kampanjen.